4572
Sök

Bygga av basslåda i s70

5 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#1
Hejsan .  jag hade tänkt bygga en låda i min s70 . men är inte hemma på saker och ting :S. Ska köpa mdf skiva i dag. men ska man skruva ihopa lådan ? eller hur ska jag göra ?!  . Finns det nåt  annat man kan få i hopa lådan med ? vill ha så bra ljud i den !  hade tänkt mig dubbla 12" i kicker ,

mhv Johan

719 Inlägg
14 januari 2009
#2
Köp 22mm mdf. du limmar ihop lådan, skruvarna är mest för att pressa ihop lådan tills limmet härdat.

5 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#3
Vitamin skrev:
Köp 22mm mdf. du limmar ihop lådan, skruvarna är mest för att pressa ihop lådan tills limmet härdat.

tack cool

627 Inlägg
14 januari 2009
#4
För säkerhetsskull kan du ju alltid täta lådan lite extra dessutom. Blir bättre ljud om lådan är tät!

We Ride Togheter, We Die Togheter!

455 Inlägg
14 januari 2009
#5
använde 22mm golvspånskiva som va över på jobbet och det blev riktigt bra! är billigare än mdf om jag inte mins fel!

>syns man inte finns man inte<

5 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
#6
mastrovious skrev:
För säkerhetsskull kan du ju alltid täta lådan lite extra dessutom. Blir bättre ljud om lådan är tät!

tack för tipset . men nåt specielt jag ska ha i lådan ?  nåt slag av skumgumi (stavning) ?cool

5 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
#7
corollaistheshit skrev:
använde 22mm golvspånskiva som va över på jobbet och det blev riktigt bra! är billigare än mdf om jag inte mins fel!

ja okej jo MDF kostar en hel del sad  men blir att jag fixar allt på fredag smile håller på med en annan bil oxå smile


Sök