6498
Sök

Calix har bra goodwill

bihfocus
14 januari 2009
Trådstartare
Motorvärmaren från Calix brännd igen för 3:e gången. Räcker i 1 år sen slut.
Har kollat så inte det är pulserande ström hos oss men icke... Calix snackar
nåt att just på min motormodell ska det vara prob med det men konstigt tycker
jag iaf. Men som tur har de 2 års garanti så de skickar en ny igen...

Idag vart jag kontaktad av Calix för motrovärmaren och de skickar för andra gången
en ny motorvärmare men denna gång även ett utbetaliningskort för reparationskostnad + glykol
som kommer drabba mig. Låter väldigt otroligt och verkar som de har en jävligt bra goodwill....

Återkommer med mera sen...

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 januari 2009
är de avbrott i den eller kortis ?

Hur e höljet till den ?

bihfocus
14 januari 2009
Trådstartare
Nej alltså själva värmaren bränns går sönder efter ett år. Nu skickar Calix för andra gången en ny fast denna gång ersättning för arbetet så jag slipper betala själv. Det var de som sa det jag har inte äns nämnt det till dem. Jag vet att jag får ny i ersättning men pengar det skulle jag aldrig drömma om.

Ska be verkstaden som gör jobbet kolla kopplingarna noga så inte det är något annat som gör att
den brinner av.
Senast redigerat av bihfocus (14 januari 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 januari 2009
Låter som att du har fel i kablaget någonstans. Be Calix om ett bra pris på nya kablar så är problemet löst sen smile

Jag vet själv att de ha bra goodwill... Inte många som slår de.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

bihfocus
14 januari 2009
Trådstartare
Ja det är wierd det. Kan vara det men isåfall vad skulle kabeln orsaka? Kupévärmaren går normalt. Då skulle det märkas med avbrott kanske. Aja som saggt ska be verkstaden kolla upp kablarna så inte någon har smält någonstans.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 januari 2009
hade problem i fördelningen, där under huven som kabeln delas mot cupe - motor delen.

Var kortis i den, därför brann motorvärmaren, sedan efter det brann propp efter propp tills jag drog ut den kabeln och bara använde cupe värmaren.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

bihfocus
14 januari 2009
Trådstartare
Hm ok. Ja jag ber dem kolla vid bytet alla kablar inget såhär jag själv kollar svårt att komma åt allt detta på en Ford Fikus

Sök