Volvo 940 vev-elhiss

Fija
14 januari 2009 · 10 Inlägg

Är det någon som har koll på hur man gör när man kopplar om till elhissar istället? tänkte jag skulle köpa nya dörrsidor och vill gärna koppla om så allt blir bra men har ingen aning om hur jag ska göra. roll
någon som vet? smile

/Fija
Volvo 940 (1995)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
14 januari 2009 · 5 650 Inlägg

först måste du ha en elhiss kostar typ 3300 nått sånt på volvo utan arbete köpte en ny i sommras så

kostar nog mer än de är värt

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
jan0z
15 januari 2009 · 39 Inlägg

men man måste ju inte köpa nya går väl att få tag i begagnat till ett bra pris!wink Jag vet inte om det är förberett med elhiss på alla lr om man måste dra kablar ut med? ngn som vet mer än mej kanske:)

Volvo 940 LTT "Högerstyrd" (1995)
suiit
15 januari 2009 · 83 Inlägg

så jag gjorde på min 740 var att jag själv rev elstammarna/motorerna/dörrsidorna m.m, från en annan bil och såg hur allt satt och rev ut allt, och rev sedan min andra bil från elstammarna/dörrsidorna och sedan montera dit det andra.
enklast är väll att fara på skroten och montera lös det från en annan bil som har elhissar och ser hur det sitter.

mvh danne

Volvo vad annars ?
Fija
18 januari 2009 · 10 Inlägg

jan0z skrev:
men man måste ju inte köpa nya går väl att få tag i begagnat till ett bra pris!wink Jag vet inte om det är förberett med elhiss på alla lr om man måste dra kablar ut med? ngn som vet mer än mej kanske:)

Jag tror att allt är förberett om jag inte missminner mig..smile

/Fija
Volvo 940 (1995)
jan0z
26 januari 2009 · 39 Inlägg

Fija skrev:

jan0z skrev:
men man måste ju inte köpa nya går väl att få tag i begagnat till ett bra pris!wink Jag vet inte om det är förberett med elhiss på alla lr om man måste dra kablar ut med? ngn som vet mer än mej kanske:)

Jag tror att allt är förberett om jag inte missminner mig..smile

Jo jag vill tro det med!smile bara att riva lite å kolla!;P

Volvo 940 LTT "Högerstyrd" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang