4591
Sök

basreflex elr inte??

69 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
tjena!!

har nu tänkt å byggt en låda till min 10'' bas på ca 45 L, va tycker ni ska jag ha basreflex elr inte??
basen kommer ligga i skuffen på min 240 om det är nåt ni behöver veta tongue

En bil som man kan tala om att det finns lite pulver i..-Rättare sagt V O L V O

21 761 Inlägg
15 mars 2006
Beror lite på vilken bas det är frågan om, en del passar bättre i slutna och tvärtom.

1 129 Inlägg
15 mars 2006
twofårti skrev:
tjena!!

har nu tänkt å byggt en låda till min 10'' bas på ca 45 L, va tycker ni ska jag ha basreflex elr inte??
basen kommer ligga i skuffen på min 240 om det är nåt ni behöver veta tongue

Vad är d för 10a du har?. I sedaner så brukar d passa bäst mä slutna lådor om basen ska spela mot ryggstödet vilket brukar brukar rekomenderas. 1 orsak till att slutna lådor används då är att basporten på reflexlådor måste ha ett vist  frirum för att basen ska spela bra vilket inte ä så lätt alltid.

69 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
det är en dB-r10, ingen värsting men duger till mej iaf..

21 761 Inlägg
15 mars 2006
Är det MDS? Om det är MDS så passar den basen bättre i en sluten låda. Om du ändå vill ha en basreflex så börja med ett 4" rör 30cm långt, prova dig fram genom att korta av röret och lyssna.
Senast redigerat av Drönirettab (15 mars 2006)

1 129 Inlägg
15 mars 2006
Ok, vill inte va elak men själv har ja tyvärr svårt att tro att den kommer göra bra ifrån sig o speciellt i en sedan bil men om du vill va säker så bygg lådan enligt mds rekomendation vilket ä 47 liter basreflex. 1st 3" rör, 6cm långt.

Annars så tar du kontakt mä mds o frågar om dom har nåt annat tips.

Men bygg isf så porten får d frirum den behöver, annars kommer inte basen spela nå bra oavsett i basreflexlådan.

69 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
japp, MDS är det.

jo jag vet, inte den bästa basen men men tongue

tack för tippsen iaf...

Sök