Magsäcks operation för fettma, någon som genomgått en sådan ??

myran88 glidare
19 januari 2009 · 105 Inlägg

Ja kan nog bara komma på en nackdel.

De e ju att alla dina gamla kläder kommer ju bli för små.
Tänk va jobbigt de kommer bli att köpa nya.

Men som någon sa att de skulle ju vara en genväg.
De e ju ingen genväg om de e som han säger att han har provat allt.

Då e de utväg inte genväg

MVH Myran

member off brownridge hellracers
Go_Patrik
19 januari 2009 · 252 Inlägg

tkd_rille skrev:

Kickboxer skrev:
Vad är världen påväg?  Helt sjukt att ens tänka på en operation. Du tar en GENVÄG! Så enkelt är det. Och säg inte att du testat allt. Du har ingen disiplin med andra ord.

Vad hände med den gamla hederliga, äta nyttig och TRÄNA? Jag känner en kille som var överviktig i gymnasiet, han tog sig i kragen och började träna, 2 år senare kände jag knappt igen honom.

Så det enda du ska göra är att ta dig i kragen och börja träna, gå in helhjärtat för det. Jag lovar dig du kommer må betydligt bättre om du på egen hand går ner i vikt än att låta en doktor ta bort fettet.

Mvh Andrée

Det är ju skitsnack,smile de är ingen genväg att göra operation för de är de svåraste du kan göra för att gå ner i vikt. Först ska man operera sig, sen är de flytande föda minst 2 månader. Sen strikt med mat resten av tiden.
Och klart de kan säga att de testat allt, alla går inte ner i vikt. Klarar man inte av att gå ner i vikt så är de faktiskt bra att man kan operera sig.
Sen är de inte världens lättaste och börja träna om man väger 150-200. Fanns ju inte heller några större risker med operationen.

Nu snackar du skit. Han som gick i gymnasiet med mig var RIKTIGT överviktig. Men som sagt han tog sig i kragen och började träna riktigt seriöst, men han började även äta nyttig och bra mat. Motion är det viktigaste i livet, annars mår kroppen skit.

/Andrée

Muttley
19 januari 2009 ·

Kickboxer skrev:

tkd_rille skrev:

Kickboxer skrev:
Vad är världen påväg?  Helt sjukt att ens tänka på en operation. Du tar en GENVÄG! Så enkelt är det. Och säg inte att du testat allt. Du har ingen disiplin med andra ord.

Vad hände med den gamla hederliga, äta nyttig och TRÄNA? Jag känner en kille som var överviktig i gymnasiet, han tog sig i kragen och började träna, 2 år senare kände jag knappt igen honom.

Så det enda du ska göra är att ta dig i kragen och börja träna, gå in helhjärtat för det. Jag lovar dig du kommer må betydligt bättre om du på egen hand går ner i vikt än att låta en doktor ta bort fettet.

Mvh Andrée

Det är ju skitsnack,smile de är ingen genväg att göra operation för de är de svåraste du kan göra för att gå ner i vikt. Först ska man operera sig, sen är de flytande föda minst 2 månader. Sen strikt med mat resten av tiden.
Och klart de kan säga att de testat allt, alla går inte ner i vikt. Klarar man inte av att gå ner i vikt så är de faktiskt bra att man kan operera sig.
Sen är de inte världens lättaste och börja träna om man väger 150-200. Fanns ju inte heller några större risker med operationen.

Nu snackar du skit. Han som gick i gymnasiet med mig var RIKTIGT överviktig. Men som sagt han tog sig i kragen och började träna riktigt seriöst, men han började även äta nyttig och bra mat. Motion är det viktigaste i livet, annars mår kroppen skit.

/Andrée

Det är det jag inte gör. är man sjuk så går de knappt gå ner i vikt, och väger man sjukt mycket så är de bästa efter man provat att träna att göra operationen.
Finns de som provat på nutrilett, kakao drinkar, äta sallader gå på strikta diet program, samtidigt som de tränar men ändå går de inte ner i vikt.. Finns de som efter alla knep fått tabletter av sina läkare som skulle garantera viktnedgång men ändå inte går ner i vikt.

Efter man provat allt de där så kan man ju överväga en operation. Och de är inte som du sade en genväg för de är de svåraste med viktnedgång, du kan inte äta mycket längre dessutom måste du äta flytande föda i minst 2 månader.

så var snacka jag skit?
Vi hade några sådana i min klubb som inte gick ner fastän de var på varenda träning i ett halvår.

Fredrik_Rangert Egenföretagare
19 januari 2009 · 999 Inlägg

Min gissning är att du mår bättre om du lyckas vänja dig av med att äta för mycket och gå ner i vikt med en radikal diet och effektiv träning. Och för att lyckas med något sådan behöver man nog ett proffs som coachar en.

Såg en dokumentär om en fet amerikan som gjorde en sådan här operation, han var fortfarande hungrig hela tiden, så han fortsatte att konstant småäta och mådde skit. Bara för att magsäcken var mindre tappade han inte aptiten. Du säger att du är hungrig hela tiden, antagligen kommer du vara det även efter en operation...

SuperNova
19 januari 2009 · 236 Inlägg

Alla ni som säger att operationen är en genväg eller
att man ska träna osv, är ni överviktiga??
Vet ni vad ni pratar om??
Jag hade ett ex som drack 3dl grädde varje dag ett tag för
att gå upp i vikt och det är samma sak där, han gick inte upp ett kilo.
Allt handlar inte om vad andra tycker, det kan vara ämnesomsättingen som går
på tomgång medans hos andra går den på alla 8, å dom kan äta
allt utan att gå upp ett kilo.
Så om en operation kan hjälpa folk med deras hälsa, det anser ni är fel??

Ellertz Norrlänning
19 januari 2009 · 1 453 Inlägg

SuperNova skrev:
Alla ni som säger att operationen är en genväg eller
att man ska träna osv, är ni överviktiga??
Vet ni vad ni pratar om??
Jag hade ett ex som drack 3dl grädde varje dag ett tag för
att gå upp i vikt och det är samma sak där, han gick inte upp ett kilo.
Allt handlar inte om vad andra tycker, det kan vara ämnesomsättingen som går
på tomgång medans hos andra går den på alla 8, å dom kan äta
allt utan att gå upp ett kilo.
Så om en operation kan hjälpa folk med deras hälsa, det anser ni är fel??

Jag tycker det är lite av ett lyxproblem... Har han inte Disciplinen så kommer han gå upp exakt lika mycket sen igen när magsäcken gått ut sig igen. Hur tror du de gjorde innan man kunde operera då? Även om ämnesomsättningen är låg så kan man gå ner exakt lika mycket ändå. De är bara jävligt mycket svårare.   

Börja en stenhård diet och TRÄNA! Bästa träningen för fettförbränning är vanliga promenader.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
SuperNova
19 januari 2009 · 236 Inlägg

Ellertz skrev:
Jag tycker det är lite av ett lyxproblem... Har han inte Disciplinen så kommer han gå upp exakt lika mycket sen igen när magsäcken gått ut sig igen. Hur tror du de gjorde innan man kunde operera då? Även om ämnesomsättningen är låg så kan man gå ner exakt lika mycket ändå. De är bara jävligt mycket svårare.   

Börja en stenhård diet och TRÄNA! Bästa träningen för fettförbränning är vanliga promenader.

Har aldrig sagt att man inte ska röra på sig, självklart ska man det.
Lägg upp en diet du som kan detta, så får vi väl se hur en sådan ser ut??

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
19 januari 2009 · 1 300 Inlägg

Alltså, först får man gå på diet innan man gör en op och samma sak efteråt.

Man KAN äta för mycket, men troligtvis kommer du då spy på en gång och efter att man gjort det en eller flera gånger som vill man antagligen inte moffa i sig för mycket mat.

Och man MÅSTE även efter op träna. annars går man inte ned i vikt.

Varför skulle detta vara en genväg..?

I do it my way
Madhouse
19 januari 2009 · 1 079 Inlägg

Jag har själv gått ner ca: 40-50kg sen september 2007 tills nu med att ändra kost och vanor, (är fortfarande på väg ner och siktar på mitt mål med 9kg kvar dit) vet inte hur mkt jag vägde som värst men 36kg är då iaf dokumenterat från december 2007, minskat på kolhydrater och de kolhydrater jag äter är av sk GI typ, mer grönsaker/frukt, mer kött och mkt vatten. Slängt allt vad Light/lättprodukter heter och ersatt med riktigt smör, riktig mjölk osv. Sen är det viktiga förstås att äta på regelbundna tider och vardagsmotion (jag går 30min på lunchrasterna på jobbet, och längre promenader på helgerna) kan utan vidare smälla i mig en pizza/vecka om jag vill ha och ändå hålla vikten.

Det svåra som jag ser det att börja träna med en övervikt på 50-100kg och sånt bullshit det funkar inte (har försökt halva livet), man måste börja med kosten och försöka få regelbundna tider få en balans i livet sen kan man börja fundera på att träna när man iaf kan röra sig. Man lägger ribban för högt från början och allt håller ett par dagar i bästa fall man kör ett monsterpass på gym, äter nyttigt sen nästa dag svär man att aldrig göra om det och man återgår till det vanliga livet. Man får börja med små steg, korta promenader på en kvart kanske sen öka tiden/hastighet successivt. Så var det iaf för mig.

Att göra en operation och gå ner kan ge igång orken att börja träna och äta rätt, jag tror ingen överväger en sådan operation om man inte känner att man inte har något val.

MVH
En person som stått i vassen varje sommar på badplatsen. wink

Senast redigerat av Madhouse (19 januari 2009)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Sketstopp24v STREETRACER
20 januari 2009 · 892 Inlägg

Till alla er som snackar om genvägar och att det "bara" är att ha självdiciplin

asså... ni fattar kanske inte att om man har varit överviktigt hela sitt liv  då funkar juh folk så att folk är jäävligt duktiga på att berätta för en.. 

man blir liksom till slut lite folkskygg för man får höra hur värdelös man är och blir retad/mobbad för att man inte klarar av att göra allt som andra "smala" människor kan..

man vågar inte ta kontakt med tjejer/killar för man har fått höra hela livet hur jävla fet ful och äcklig man dvs att självförtroendet når botten helt...
man kan inte hänga med på alla aktiviter i skolan
sen när man börjar bli vuxen har man det fortfarande i skallen.. 
man nyter inte åka till ett gym för att folk glor konstant på en för att det ser juh så jävla roligt ut att se en tjockis sitta och trampa cykel och svettas som ett vattenfall..

om folket som e så "snälla" och berättar för en varje dag att man är fet osv och inte kan göra nånting...  då börjar tom de som står en nära hitta på saker utan att ens fråga om "tjockisen" ska hänga med..  dvs man börjar få jävligt lite folk at umgås med... 

vad ska man göra då??

det är pga av all er jävla nötter som som e så noga med att säga " ÄT mindre för fan"  elr "ut och spring ditt fetto"  som man blir sittandes hemma kanske framför datorn... för att man vill inte tvinga sig själv att gå ut få möta alla blickar folk ger en...  elr höra alla som skrattar åt för att man råkar gå emot nånting osv osv...

man sitter hemma, man tvingar sig själv till att verkligen inte äta nånting..  men inte fan hjälper det...
sluta klaga för helvete..
jag vägar väl själv upp emot 160-170kg nånstans...  och jag är så trött på att ens bara vara vid liv så det finns inte..
träffade en snäll och rar tjej..  fick en unge med henne.. sen frågar folk mig "hur fan kan du ha sex med henne?"  hon som e så smal  etc..  och säger " det är ett under att du ens träffade nån"  osv osv.. listan är låååång....

hon fick sen höra folk säga "hur fan kan du vara tillsammans med honom,som e så fet och ful"  osv osv osv...

det är pga er jävla idioter som läget är som det är... 

jag menar om det finns en enda jävla chans att jag ska kunna känna mig glad i 5 jävla minuter och kunna gå in i en vanlig jävla affär och bara köpa ett par jeans...  borde man inte ta den då liksom??

och vad tror folk egentligen?  att vi som "lider" av övervikt , skulle vi sitta och käka 1kg godis till frukost och svälja ner det med 4L cola sen en familje pizza till lunch och sen ett par menyer på McDonalds till middag och däremellan ha 3-4påsar chips i innerfickan ifall att hunger skulle komma smygandes elr?!?!?!?

ni e fan helt jävla blåsta asså...

jag har fan provat det mesta.. men endast pga av detta folk som säger att denna operationen är en genväg elr att man är för dålig för att kunna en diet osv... 

visst det finns alltid en anledning till att man är fet.. i mitt fall är det genetisk.. hela jävla släkten på min idiotmorsas sida har ALLTID varit överviktiga på nåt sätt.. och då följde liksom ämnesomsättning med till mig när jag föddes.. vad kan man göra då??  om nån annan äter tex lite godis till en schysst film en lördagkväll så är det helt normalt och er kropp bryter ner det utan problem..  men skulle jag göra detsamma så väger jag typ 1kg mer när jag vaknar dagen efter pga av hur min kropp behandlar födan som kommer ner i magen..


Sluta klaga för helvete... ni vet ingenting om hur en överviktigt egentligen mår..

om detta nu är en möjlighet till att kunna få ett normalt liv där folk inte tittar konstigt på en så tycker jag att det är SKITBRA!!!!

har länge själv funderat på detta men alla säger som sagt "varför ska du behöva göra det?" " det finns andra sätt osv"
Självdiciplin är inte bara nåt man hittar liggandes i en byrålåda...


varför ska jag bry mig om mig själv när ingen annan gör det ?!?!

Jag tycker absolut att du ska göra den här operationen..  jag önskar jag hade samma styrka som dig att ta steget till läkaren och snacka om det...


hoppas nu bara alla nötter har orkar läsa detta oxå så kanske kanske KANSKE ni kan få lite vettigare syn på det hela!!!

MVH Henke!

Bmc Crew
Murvald Knegare
20 januari 2009 · 718 Inlägg

Klorin_Elvis skrev:
Hejsan gott folk smile

Går i tankar och funderingar på att göra en sådan inom en snar framtid p.g.a. fettman jag lider av (har talat med min doktor om det )   
Och nu undrar jag om någon här på garaget har genomgått en sådan operation elr om någon närstående har genomgått de och har några för och nackdelar om det hela ?? 
Skulle vara kul och bra att få information om det av någon som själv genomgått en sådan  smile

Tacksam för svar smile   Mvh Emil

Hje Emil!

Såg att du redan fått relativt många svar, men har inte läst alla så vet inte riktigt vad som står.

Min svärmor väntade lite över ett år för att få göra sin operation..
Före hon gjorde opperationen orkade hon inte göra så mycket. Hennes dagar var ungefär likadana varje dag. Hon steg upp vid 8a, gjorde lite småsaker, kokade kaffe och var sedan tvungen att gå och lägga sig på soffan och sova en stund. Hon orkade inte vara med hennes barnbarn så mycket utan  blev helt slut efter en liten stund, blev lätt på dåligt humör av att vara orkeslös..

Nu, ca 5-6 månader efter opperationen har hon tappat cirka 25-35KG, hon är otroligt mycket piggare, springer upp och ner med tvätt, leker med katterna och barnbarnen så fort hon får chansen.
Man ser på henne att hon är lyckligare nu när hon orkar göra något utan att bli anfådd, och kunna stänga jackan ordentligt är något jag själv tror att hon har saknat. Speciellt nu i efterhand när hon har tagit fram en gammal jacka från då hon var mindre. Hon kan dessutom stänga den igen.

Vad som anbefaller (vet inte om ordet passar, men det låter så skönt:P) huden som börjar hänga så får man även den "bortplockad". I alla fall om du "får" opperationen för att du behöver den.

Får du chansen att göra den så tycker jag absolut att du ska ta chansen.. Visst blir det lite jobbigt i början. Att bara få äta flytande är ju inte så jätte roligt.. Speciellt inte när det ska ta så lång tid som det ska för att man verkligen ska känna efter ifall man blir mätt (snarare hur fort man blir mätt, så man inte töjer ut den lilla del av magsäcken man har kvar).

Visst, det finns risker med opperationen, och två sätt att göra den. Det ena är med titthål, där dom (läkarna) gör hål i din buk för att slippa öppna upp hela dig. Den andra är att öppna upp dig, "krusifikset" med den opperationen är att du blir sängliggandes några dagar och måste stanna längre på sjukhuset. Och får ondare.


Nu ska jag inte skriva ett längre inlägg utan det får räcka så. Men har du frågor så ställ dom görna så ska jag se vad jag kan svara. Ta det gärna i PM så ser jag snabbare ifall jag fått någon. smile


Ber om ursäkt för eventuella felskrivningar. Sitter på en 9" laptop som ligger på magen samtidigt som jag ser TV.. tongue

/Marius

William 2009-02-20
klarrre
20 januari 2009 · 502 Inlägg

Sketstopp24v skrev:
En mkt bra text.

MVH Henke!

Håller helt med dig

Och jag tycker definitivt att om tråd skaparen har möjlighet att göra operationen så ska han också göra den.

Och även jag har problem med ganska grov övervikt, och stöter ofta på det som ni säger med glåpord, dålig självkänsla, ingen vill "hänga" med en, man får inga tjejer osv. Och det är inte så jävla kul. Man stöter också på vissa problem som att inte kunna handla i vissa affärer eller att inte kunna ha bältet på sig i vissa bilar för det går helt enkelt inte runt en.
Så jag tycker absolut att om du har möjlighet att göra operationen så gör den smile

Mvh Daniel

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
20 januari 2009 · 991 Inlägg

Sketstopp24v skrev:
Till alla er som snackar om genvägar och att det "bara" är att ha självdiciplin

asså... ni fattar kanske inte att om man har varit överviktigt hela sitt liv  då funkar juh folk så att folk är jäävligt duktiga på att berätta för en.. 

man blir liksom till slut lite folkskygg för man får höra hur värdelös man är och blir retad/mobbad för att man inte klarar av att göra allt som andra "smala" människor kan..

man vågar inte ta kontakt med tjejer/killar för man har fått höra hela livet hur jävla fet ful och äcklig man dvs att självförtroendet når botten helt...
man kan inte hänga med på alla aktiviter i skolan
sen när man börjar bli vuxen har man det fortfarande i skallen.. 
man nyter inte åka till ett gym för att folk glor konstant på en för att det ser juh så jävla roligt ut att se en tjockis sitta och trampa cykel och svettas som ett vattenfall..

om folket som e så "snälla" och berättar för en varje dag att man är fet osv och inte kan göra nånting...  då börjar tom de som står en nära hitta på saker utan att ens fråga om "tjockisen" ska hänga med..  dvs man börjar få jävligt lite folk at umgås med... 

vad ska man göra då??

det är pga av all er jävla nötter som som e så noga med att säga " ÄT mindre för fan"  elr "ut och spring ditt fetto"  som man blir sittandes hemma kanske framför datorn... för att man vill inte tvinga sig själv att gå ut få möta alla blickar folk ger en...  elr höra alla som skrattar åt för att man råkar gå emot nånting osv osv...

man sitter hemma, man tvingar sig själv till att verkligen inte äta nånting..  men inte fan hjälper det...
sluta klaga för helvete..
jag vägar väl själv upp emot 160-170kg nånstans...  och jag är så trött på att ens bara vara vid liv så det finns inte..
träffade en snäll och rar tjej..  fick en unge med henne.. sen frågar folk mig "hur fan kan du ha sex med henne?"  hon som e så smal  etc..  och säger " det är ett under att du ens träffade nån"  osv osv.. listan är låååång....

hon fick sen höra folk säga "hur fan kan du vara tillsammans med honom,som e så fet och ful"  osv osv osv...

det är pga er jävla idioter som läget är som det är... 

jag menar om det finns en enda jävla chans att jag ska kunna känna mig glad i 5 jävla minuter och kunna gå in i en vanlig jävla affär och bara köpa ett par jeans...  borde man inte ta den då liksom??

och vad tror folk egentligen?  att vi som "lider" av övervikt , skulle vi sitta och käka 1kg godis till frukost och svälja ner det med 4L cola sen en familje pizza till lunch och sen ett par menyer på McDonalds till middag och däremellan ha 3-4påsar chips i innerfickan ifall att hunger skulle komma smygandes elr?!?!?!?

ni e fan helt jävla blåsta asså...

jag har fan provat det mesta.. men endast pga av detta folk som säger att denna operationen är en genväg elr att man är för dålig för att kunna en diet osv... 

visst det finns alltid en anledning till att man är fet.. i mitt fall är det genetisk.. hela jävla släkten på min idiotmorsas sida har ALLTID varit överviktiga på nåt sätt.. och då följde liksom ämnesomsättning med till mig när jag föddes.. vad kan man göra då??  om nån annan äter tex lite godis till en schysst film en lördagkväll så är det helt normalt och er kropp bryter ner det utan problem..  men skulle jag göra detsamma så väger jag typ 1kg mer när jag vaknar dagen efter pga av hur min kropp behandlar födan som kommer ner i magen..


Sluta klaga för helvete... ni vet ingenting om hur en överviktigt egentligen mår..

om detta nu är en möjlighet till att kunna få ett normalt liv där folk inte tittar konstigt på en så tycker jag att det är SKITBRA!!!!

har länge själv funderat på detta men alla säger som sagt "varför ska du behöva göra det?" " det finns andra sätt osv"
Självdiciplin är inte bara nåt man hittar liggandes i en byrålåda...


varför ska jag bry mig om mig själv när ingen annan gör det ?!?!

Jag tycker absolut att du ska göra den här operationen..  jag önskar jag hade samma styrka som dig att ta steget till läkaren och snacka om det...


hoppas nu bara alla nötter har orkar läsa detta oxå så kanske kanske KANSKE ni kan få lite vettigare syn på det hela!!!

MVH Henke!

WORD !!!       
Äntligen någon som vet hur det är att vara riktigt överviktig och vet hur det är för mig och sedan kommer med ett sånt här BRA svar/inlägg !  smile         TACK Henke!!!
MVH Emil

Senast redigerat av Klorin_Elvis (20 januari 2009)

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Ellertz Norrlänning
20 januari 2009 · 1 453 Inlägg

SuperNova skrev:

Ellertz skrev:
Jag tycker det är lite av ett lyxproblem... Har han inte Disciplinen så kommer han gå upp exakt lika mycket sen igen när magsäcken gått ut sig igen. Hur tror du de gjorde innan man kunde operera då? Även om ämnesomsättningen är låg så kan man gå ner exakt lika mycket ändå. De är bara jävligt mycket svårare.   

Börja en stenhård diet och TRÄNA! Bästa träningen för fettförbränning är vanliga promenader.

Har aldrig sagt att man inte ska röra på sig, självklart ska man det.
Lägg upp en diet du som kan detta, så får vi väl se hur en sådan ser ut??

jaa det skulle jag kunna.. Jag har ju pluggat mucket näringslära. Men en Diet som består av mycket protein kan ju aldrig skada... Undvik snabba kolhydrater.

Så bara käka, kött, fisk mejeriprodukter och sallad skadar ju inte vid viktnedgång...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ellertz Norrlänning
20 januari 2009 · 1 453 Inlägg

Sketstopp24v skrev:
Till alla er som snackar om genvägar och att det "bara" är att ha självdiciplin

asså... ni fattar kanske inte att om man har varit överviktigt hela sitt liv  då funkar juh folk så att folk är jäävligt duktiga på att berätta för en.. 

man blir liksom till slut lite folkskygg för man får höra hur värdelös man är och blir retad/mobbad för att man inte klarar av att göra allt som andra "smala" människor kan..

man vågar inte ta kontakt med tjejer/killar för man har fått höra hela livet hur jävla fet ful och äcklig man dvs att självförtroendet når botten helt...
man kan inte hänga med på alla aktiviter i skolan
sen när man börjar bli vuxen har man det fortfarande i skallen.. 
man nyter inte åka till ett gym för att folk glor konstant på en för att det ser juh så jävla roligt ut att se en tjockis sitta och trampa cykel och svettas som ett vattenfall..

om folket som e så "snälla" och berättar för en varje dag att man är fet osv och inte kan göra nånting...  då börjar tom de som står en nära hitta på saker utan att ens fråga om "tjockisen" ska hänga med..  dvs man börjar få jävligt lite folk at umgås med... 

vad ska man göra då??

det är pga av all er jävla nötter som som e så noga med att säga " ÄT mindre för fan"  elr "ut och spring ditt fetto"  som man blir sittandes hemma kanske framför datorn... för att man vill inte tvinga sig själv att gå ut få möta alla blickar folk ger en...  elr höra alla som skrattar åt för att man råkar gå emot nånting osv osv...

man sitter hemma, man tvingar sig själv till att verkligen inte äta nånting..  men inte fan hjälper det...
sluta klaga för helvete..
jag vägar väl själv upp emot 160-170kg nånstans...  och jag är så trött på att ens bara vara vid liv så det finns inte..
träffade en snäll och rar tjej..  fick en unge med henne.. sen frågar folk mig "hur fan kan du ha sex med henne?"  hon som e så smal  etc..  och säger " det är ett under att du ens träffade nån"  osv osv.. listan är låååång....

hon fick sen höra folk säga "hur fan kan du vara tillsammans med honom,som e så fet och ful"  osv osv osv...

det är pga er jävla idioter som läget är som det är... 

jag menar om det finns en enda jävla chans att jag ska kunna känna mig glad i 5 jävla minuter och kunna gå in i en vanlig jävla affär och bara köpa ett par jeans...  borde man inte ta den då liksom??

och vad tror folk egentligen?  att vi som "lider" av övervikt , skulle vi sitta och käka 1kg godis till frukost och svälja ner det med 4L cola sen en familje pizza till lunch och sen ett par menyer på McDonalds till middag och däremellan ha 3-4påsar chips i innerfickan ifall att hunger skulle komma smygandes elr?!?!?!?

ni e fan helt jävla blåsta asså...

jag har fan provat det mesta.. men endast pga av detta folk som säger att denna operationen är en genväg elr att man är för dålig för att kunna en diet osv... 

visst det finns alltid en anledning till att man är fet.. i mitt fall är det genetisk.. hela jävla släkten på min idiotmorsas sida har ALLTID varit överviktiga på nåt sätt.. och då följde liksom ämnesomsättning med till mig när jag föddes.. vad kan man göra då??  om nån annan äter tex lite godis till en schysst film en lördagkväll så är det helt normalt och er kropp bryter ner det utan problem..  men skulle jag göra detsamma så väger jag typ 1kg mer när jag vaknar dagen efter pga av hur min kropp behandlar födan som kommer ner i magen..


Sluta klaga för helvete... ni vet ingenting om hur en överviktigt egentligen mår..

om detta nu är en möjlighet till att kunna få ett normalt liv där folk inte tittar konstigt på en så tycker jag att det är SKITBRA!!!!

har länge själv funderat på detta men alla säger som sagt "varför ska du behöva göra det?" " det finns andra sätt osv"
Självdiciplin är inte bara nåt man hittar liggandes i en byrålåda...


varför ska jag bry mig om mig själv när ingen annan gör det ?!?!

Jag tycker absolut att du ska göra den här operationen..  jag önskar jag hade samma styrka som dig att ta steget till läkaren och snacka om det...


hoppas nu bara alla nötter har orkar läsa detta oxå så kanske kanske KANSKE ni kan få lite vettigare syn på det hela!!!

MVH Henke!

Snacka om att vara dåligt påläst om näringslära... Självdisciplinen är den som räddat mig undan övervikt! Även om man har låg ämnesomsättning så kan man gå ner i vikt. Äten man mindre än vad kroppen förbränner så går man ner.... Om hans kropp kanske bara förbränner 1000 kalorier/dag så går han ner om han äter 500 kalorier/dag. Men tränar man inget så är det mycket svårare att gå ner. En motionsform som är den absolut bästa är simning. Ingen påfresning på knän osv.... då spelar de ingen roll om man väger 300 kg...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 januari 2009 · 1 300 Inlägg

Ellertz skrev:

Sketstopp24v skrev:
Jävligt bra text.
MVH Henke!

Snacka om att vara dåligt påläst om näringslära... Självdisciplinen är den som räddat mig undan övervikt! Även om man har låg ämnesomsättning så kan man gå ner i vikt. Äten man mindre än vad kroppen förbränner så går man ner.... Om hans kropp kanske bara förbränner 1000 kalorier/dag så går han ner om han äter 500 kalorier/dag. Men tränar man inget så är det mycket svårare att gå ner. En motionsform som är den absolut bästa är simning. Ingen påfresning på knän osv.... då spelar de ingen roll om man väger 300 kg...

Men du som är så redig då, kan inte du ta över hans kropp och gå ned åt honom? Du som har så bra självdisciplin.
Jävla snack om självdisciplin hela tiden.

Om man vill göra en operation så man blir av med ett problem som man mått dåligt för i hela sitt liv så tycker jag att man ska göra det. Och man väljer helt själv hur man gör utan att andra ska klaga på ens beslut.

Varför är det så dåligt med en operation? Vad är det som gör att du klagar så på en person som vill göra en operation?

I do it my way
Muttley
20 januari 2009 ·

Ellertz skrev:

Sketstopp24v skrev:
Till alla er som snackar om genvägar och att det "bara" är att ha självdiciplin

asså... ni fattar kanske inte att om man har varit överviktigt hela sitt liv  då funkar juh folk så att folk är jäävligt duktiga på att berätta för en.. 

man blir liksom till slut lite folkskygg för man får höra hur värdelös man är och blir retad/mobbad för att man inte klarar av att göra allt som andra "smala" människor kan..

man vågar inte ta kontakt med tjejer/killar för man har fått höra hela livet hur jävla fet ful och äcklig man dvs att självförtroendet når botten helt...
man kan inte hänga med på alla aktiviter i skolan
sen när man börjar bli vuxen har man det fortfarande i skallen.. 
man nyter inte åka till ett gym för att folk glor konstant på en för att det ser juh så jävla roligt ut att se en tjockis sitta och trampa cykel och svettas som ett vattenfall..

om folket som e så "snälla" och berättar för en varje dag att man är fet osv och inte kan göra nånting...  då börjar tom de som står en nära hitta på saker utan att ens fråga om "tjockisen" ska hänga med..  dvs man börjar få jävligt lite folk at umgås med... 

vad ska man göra då??

det är pga av all er jävla nötter som som e så noga med att säga " ÄT mindre för fan"  elr "ut och spring ditt fetto"  som man blir sittandes hemma kanske framför datorn... för att man vill inte tvinga sig själv att gå ut få möta alla blickar folk ger en...  elr höra alla som skrattar åt för att man råkar gå emot nånting osv osv...

man sitter hemma, man tvingar sig själv till att verkligen inte äta nånting..  men inte fan hjälper det...
sluta klaga för helvete..
jag vägar väl själv upp emot 160-170kg nånstans...  och jag är så trött på att ens bara vara vid liv så det finns inte..
träffade en snäll och rar tjej..  fick en unge med henne.. sen frågar folk mig "hur fan kan du ha sex med henne?"  hon som e så smal  etc..  och säger " det är ett under att du ens träffade nån"  osv osv.. listan är låååång....

hon fick sen höra folk säga "hur fan kan du vara tillsammans med honom,som e så fet och ful"  osv osv osv...

det är pga er jävla idioter som läget är som det är... 

jag menar om det finns en enda jävla chans att jag ska kunna känna mig glad i 5 jävla minuter och kunna gå in i en vanlig jävla affär och bara köpa ett par jeans...  borde man inte ta den då liksom??

och vad tror folk egentligen?  att vi som "lider" av övervikt , skulle vi sitta och käka 1kg godis till frukost och svälja ner det med 4L cola sen en familje pizza till lunch och sen ett par menyer på McDonalds till middag och däremellan ha 3-4påsar chips i innerfickan ifall att hunger skulle komma smygandes elr?!?!?!?

ni e fan helt jävla blåsta asså...

jag har fan provat det mesta.. men endast pga av detta folk som säger att denna operationen är en genväg elr att man är för dålig för att kunna en diet osv... 

visst det finns alltid en anledning till att man är fet.. i mitt fall är det genetisk.. hela jävla släkten på min idiotmorsas sida har ALLTID varit överviktiga på nåt sätt.. och då följde liksom ämnesomsättning med till mig när jag föddes.. vad kan man göra då??  om nån annan äter tex lite godis till en schysst film en lördagkväll så är det helt normalt och er kropp bryter ner det utan problem..  men skulle jag göra detsamma så väger jag typ 1kg mer när jag vaknar dagen efter pga av hur min kropp behandlar födan som kommer ner i magen..


Sluta klaga för helvete... ni vet ingenting om hur en överviktigt egentligen mår..

om detta nu är en möjlighet till att kunna få ett normalt liv där folk inte tittar konstigt på en så tycker jag att det är SKITBRA!!!!

har länge själv funderat på detta men alla säger som sagt "varför ska du behöva göra det?" " det finns andra sätt osv"
Självdiciplin är inte bara nåt man hittar liggandes i en byrålåda...


varför ska jag bry mig om mig själv när ingen annan gör det ?!?!

Jag tycker absolut att du ska göra den här operationen..  jag önskar jag hade samma styrka som dig att ta steget till läkaren och snacka om det...


hoppas nu bara alla nötter har orkar läsa detta oxå så kanske kanske KANSKE ni kan få lite vettigare syn på det hela!!!

MVH Henke!

Snacka om att vara dåligt påläst om näringslära... Självdisciplinen är den som räddat mig undan övervikt! Även om man har låg ämnesomsättning så kan man gå ner i vikt. Äten man mindre än vad kroppen förbränner så går man ner.... Om hans kropp kanske bara förbränner 1000 kalorier/dag så går han ner om han äter 500 kalorier/dag. Men tränar man inget så är det mycket svårare att gå ner. En motionsform som är den absolut bästa är simning. Ingen påfresning på knän osv.... då spelar de ingen roll om man väger 300 kg...

okej, om de nu är så, varför klarar då inte den som väger 300 att gå ner? de måste ändå lägga till sin självdisciplin när de har opererat.
kan du förklara det för dem som försökt allt?

Sketstopp24v STREETRACER
20 januari 2009 · 892 Inlägg

asså snälla Ellertz, det handlar juh om att precis folk som du som tror att det här är hur lätt som helst som har gett oss sjukligt överviktiga en rejäl anledning till att inte kunna ha nån självdisiplin
vad fint att du ahr läst näringslära då...  jätte bra..  du aksnke borde läsa en bok om mobbning och om folk som mår jävligt pga av presoner som är som du..

visst, jag håller med om att om man tex väger 120kg så är det inte helt omöjligt att kunna gå ner 30kg på egen hand med hjälp av rätt diet och motion.. men en person som "bara" väger 120kg har nog inte heller upplevt dessa problem som jag och många andra har.. han/hon kan juh säkert fortfarande gå in i en affär och hitta passande kläder i viss mån och har kanske inte varit överviktig sen litet barn... 

istället för att du ska försöka trycka in ssjälvdisiplin i huvet på oss kasnke du borde fråga" vad är det som har gjort att denna personen inte har nån"  och/elr " vad är det swom ahr orsakat fettma"

det är inte så jävla enkelt som du skriver... 

som nån annan skrev..    prova att va mig för en dag så hade du nog fan krypit hem till mamma och gråtit skallen ur dig!!!!

sluta nu...  det är många som börjar bli jävligt trött på ditt snack asså.. 

det finns nåt som hjälper  "botemedel"  som är gratis...  som gör att man inte kan få "återfall" dessutom.. 
det kan ta många år innan man lyckas bygga upp den dålig självkänslan med din metod...  och då finns det absolut inget som hindrar en till att sluta med dieten och PANG så går man upp allt man gåptt ner på nolltid..
vad är det som gör att du har så mkt emot att folk gör denna operationen då?!
har du aldrig i hela ditt liv tagit en genväg till att får må lite bättre??


MvH Henke

Bmc Crew
Madhouse
20 januari 2009 · 1 079 Inlägg

Sketstopp24v skrev:
Till alla er som snackar om genvägar och att det "bara" är att ha självdiciplin

asså... ni fattar kanske inte att om man har varit överviktigt hela sitt liv  då funkar juh folk så att folk är jäävligt duktiga på att berätta för en.. 

man blir liksom till slut lite folkskygg för man får höra hur värdelös man är och blir retad/mobbad för att man inte klarar av att göra allt som andra "smala" människor kan..

man vågar inte ta kontakt med tjejer/killar för man har fått höra hela livet hur jävla fet ful och äcklig man dvs att självförtroendet når botten helt...
man kan inte hänga med på alla aktiviter i skolan
sen när man börjar bli vuxen har man det fortfarande i skallen.. 
man nyter inte åka till ett gym för att folk glor konstant på en för att det ser juh så jävla roligt ut att se en tjockis sitta och trampa cykel och svettas som ett vattenfall..

om folket som e så "snälla" och berättar för en varje dag att man är fet osv och inte kan göra nånting...  då börjar tom de som står en nära hitta på saker utan att ens fråga om "tjockisen" ska hänga med..  dvs man börjar få jävligt lite folk at umgås med... 

vad ska man göra då??

det är pga av all er jävla nötter som som e så noga med att säga " ÄT mindre för fan"  elr "ut och spring ditt fetto"  som man blir sittandes hemma kanske framför datorn... för att man vill inte tvinga sig själv att gå ut få möta alla blickar folk ger en...  elr höra alla som skrattar åt för att man råkar gå emot nånting osv osv...

man sitter hemma, man tvingar sig själv till att verkligen inte äta nånting..  men inte fan hjälper det...
sluta klaga för helvete..
jag vägar väl själv upp emot 160-170kg nånstans...  och jag är så trött på att ens bara vara vid liv så det finns inte..
träffade en snäll och rar tjej..  fick en unge med henne.. sen frågar folk mig "hur fan kan du ha sex med henne?"  hon som e så smal  etc..  och säger " det är ett under att du ens träffade nån"  osv osv.. listan är låååång....

hon fick sen höra folk säga "hur fan kan du vara tillsammans med honom,som e så fet och ful"  osv osv osv...

det är pga er jävla idioter som läget är som det är... 

jag menar om det finns en enda jävla chans att jag ska kunna känna mig glad i 5 jävla minuter och kunna gå in i en vanlig jävla affär och bara köpa ett par jeans...  borde man inte ta den då liksom??

och vad tror folk egentligen?  att vi som "lider" av övervikt , skulle vi sitta och käka 1kg godis till frukost och svälja ner det med 4L cola sen en familje pizza till lunch och sen ett par menyer på McDonalds till middag och däremellan ha 3-4påsar chips i innerfickan ifall att hunger skulle komma smygandes elr?!?!?!?

ni e fan helt jävla blåsta asså...

jag har fan provat det mesta.. men endast pga av detta folk som säger att denna operationen är en genväg elr att man är för dålig för att kunna en diet osv... 

visst det finns alltid en anledning till att man är fet.. i mitt fall är det genetisk.. hela jävla släkten på min idiotmorsas sida har ALLTID varit överviktiga på nåt sätt.. och då följde liksom ämnesomsättning med till mig när jag föddes.. vad kan man göra då??  om nån annan äter tex lite godis till en schysst film en lördagkväll så är det helt normalt och er kropp bryter ner det utan problem..  men skulle jag göra detsamma så väger jag typ 1kg mer när jag vaknar dagen efter pga av hur min kropp behandlar födan som kommer ner i magen..


Sluta klaga för helvete... ni vet ingenting om hur en överviktigt egentligen mår..

om detta nu är en möjlighet till att kunna få ett normalt liv där folk inte tittar konstigt på en så tycker jag att det är SKITBRA!!!!

har länge själv funderat på detta men alla säger som sagt "varför ska du behöva göra det?" " det finns andra sätt osv"
Självdiciplin är inte bara nåt man hittar liggandes i en byrålåda...


varför ska jag bry mig om mig själv när ingen annan gör det ?!?!

Jag tycker absolut att du ska göra den här operationen..  jag önskar jag hade samma styrka som dig att ta steget till läkaren och snacka om det...


hoppas nu bara alla nötter har orkar läsa detta oxå så kanske kanske KANSKE ni kan få lite vettigare syn på det hela!!!

MVH Henke!

Känner igen mycket av det du skriver, just med hur omgivningen ser ner på en. Även kompisar, närstående, kollegor och t om  familjemedlemmar som börjar tjata om hur man gör för att gå ner ofta på ett elakt sätt. Har fortfarande minnen från mellanstadiet när folk skojade om ens vikt, det har satt sig rätt djupt alla gympalektioner där man hade "glömt" kläderna, alla friluftsdagar man gjorde de mer lugna aktiviteterna istället för att åka slalom som alla andra (fast man ville egentligen men inte kunde/vågade bara för att man kunde bli utskrattad och ge ytterligare nåt att bli retad för). Totalt oförstående gymnastiklärare som bara såg ett överviktigt barn för att inte nämna den sk "skolfröken" med sina mått och längdkurvor. Sedan i yngre tonåren var självförtroende i botten när det gäller att träffa tjejer, man undvek många sammanhang där man riskerade att bli en som folk stirrar ut.

Sedan är det underligt att folk tror att man åt pizza, hamburgare, godis, chips varje dag men det gjorde då inte jag iaf, jag åt vanlig svensk husmanskost (dock inte mer än "vanligt" folk), ofta åt man på oregelbundna tider, en del dagar åt jag ingenting alls pga jobbet blev så man inte tog sig tid att åka iväg.

Sedan att just ta steget och gå ner i vikt är inte lätt, efter ett läkarbesök och vågen stod på 143kg fick jag en remiss till den sk metabola enheten för ett kostprogram ev medicinering och träning, jag gick faktiskt inte ens dit just för att man fick stämpeln som ett kolli som är oförmögen att inte kunna ta vara på sig själv på nåt vis. Min övervikt fortsatte stiga följande år (vet inte hur mkt jag vägde som mest troligtvis över 150kg).

Om jag inte lyckats själv att hitta en metod som fungerade åt mig så hade jag nog förmodligen också övervägt en operation. Bara att tappa en 10kg ger en otrolig viljestyrka och motivation att fortsätta och är då en operation en sak som kan ge startskottet så blir det betydligt enklare att komma igång med både kost, matvanor och så småningom motion. Men det sitter djupt ändå även efter man gått ner det kommer nog ta lång tid att ens få bort hur man uppfattar sig själv som äcklig och ful med ett dåligt självförtroende som man nog får tampas med länge även efter en kraftig viktnedgång.

Henke du skrev samma sak som jag skulle skrivit för 1,5år sedan, det är exakt så man upplever livet och det behövs sägas för folk har ingen förståelse. Bra skrivet.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
21 januari 2009 · 991 Inlägg

Många är det som verkar tro att man äter chips, pizza, hamburgare, dricker coca cola och sånt hela tiden och aldrig äter någe annat om man lider av fettma hmm    men så är det inte för min del allafall .  Min fettma har kommit den genetiska vägen allafall 70 - 75  % av den     Mvh Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang