söker riktiga militär byxer.

snipercat
15 januari 2009 · 669 Inlägg

som sagt vart kan man få tag i riktiga militär bykor?

försvatrets.

som man kan beställa från internet. tacksam för svar^^

Tokken Team dBakuten
15 januari 2009 · 3 453 Inlägg

snipercat skrev:
som sagt vart kan man få tag i riktiga militär bykor?

försvatrets.

som man kan beställa från internet. tacksam för svar^^

Förr kunde man ju åka till överskottsbolaget i Solna tror jag det är.. Eller var det nu ligger.
Jag vet att normalt har inte ÖB sånt direkt men just DEN butiken har betydligt mer militärsaker.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
FireTraXX DFFL
15 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Vet inte var du bor, men har sett att utmed E22 vid Rolsberga så finns det nån militäröverskottbutik.
Bor du där nånstans så kan du ju åka dit och titta.
Jag har bara kört förbi på motorvägen och sett skylten så jag vet inte vad de har för något.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
snipercat
15 januari 2009 · 669 Inlägg

hälsingland bor ja..
vill hellst ha en internet shop om det finns

Batta
15 januari 2009 · 1 353 Inlägg

Annars kan man bli medlem i Flygvapen frivilliga, vara med på ett möte (Där du får komplett utrustning med ryggsäck underställ och hela köret) sen gå ur, och dom glömmer till 99% att ta tillbaka grejerna ^^ har haft mina i typ 3 år nu, försvarets underställ är underbart när det är kallt ute!

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Brink88 President över Brinkland
15 januari 2009 · 465 Inlägg

jag fixade allt på det sätter att sno allt jag kom åt när man gjorde värnplikten i boden^^

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
Phaetoon
15 januari 2009 · 8 156 Inlägg

Överskottsbolaget i Skänninge har kvar den gamla militära inriktningen...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
steifan DR!FTT3KN!K3R
15 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Försök få tag på M90P-brallorna, mycket skönare än vanliga smile

guwib
15 januari 2009 · 624 Inlägg

gå in på garderoben.se
köpte mina där,finns både beggat, nytt och orginal m90!
samt massa andra roliga grejer..

who´s the man?
KHRacing
15 januari 2009 ·

Vad har du för storlek ? jag har flera par.

skicka PM.

henkebenke
15 januari 2009 · 1 703 Inlägg

Grön m90byxa, 365:-
Bara att surfa in och beställa.

http://www.surplus.se/component/page,sh … Itemid,26/

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Abeed Pekabow i can see u
15 januari 2009 · 644 Inlägg

vart kan man få tag på pistolväst , du vet på filmer när "FBI" kommer med sina vita skjorta och slips sen har de den västen runt högra och vänstra axeln ..

Sarge
15 januari 2009 · 2 337 Inlägg

Det finns m/90-replicas att köpa som är exakt samma spec som den riktiga byxan, men de saknar M-nummermärkningen.

Sen undrar jag i mitt stilla sinne varför man ska gå runt i FU 90 (delvis eller helt) som civil?

Abeed: Googla på hölster (axel) eller stridsväst och se vad du hittar.

Senast redigerat av Sarge (15 januari 2009)

snipercat
15 januari 2009 · 669 Inlägg

tack alla tipps....det jag undrar... min storlek finns inte.. jag väger 110,, 186 lång dom storlekarna finns inte:/

expect1991
15 januari 2009 · 1 814 Inlägg

snipercat skrev:
tack alla tipps....det jag undrar... min storlek finns inte.. jag väger 110,, 186 lång dom storlekarna finns inte:/

Du är väldigt rund om man får vara ärlig, det är inte vältränade soldater så man har inte den storlekskombinationen smile

jeep_tom Jeep Tom
15 januari 2009 · 276 Inlägg

Kika på tradera annars, bukar ligga en hel del M90 kläder ute till och från där, många gånger till riktigt bra priser smile

Feeling free to do my own thing
Sarge
15 januari 2009 · 2 337 Inlägg

snipercat skrev:
tack alla tipps....det jag undrar... min storlek finns inte.. jag väger 110,, 186 lång dom storlekarna finns inte:/

Det beror på var vikten sitter, så att säga. Det är klart det finns storlekar som matchar (det ska mycket till om den inte ska göra det), 190/105 borde sitta ok, men om du har samlat vikten runt magen kan det se lite skumt ut med fältbyxor. Men om du däremot bara är kraftig generellt så är det inga problem. Jag har haft soldater i alla storlekar, ingen har någonsin haft problem att komma in FU 90:an.

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
15 januari 2009 · 1 781 Inlägg

ska man ha FU 90 så ska man ju faktiskt ha 90P och inget annat.. så satans mycket snyggare och skönare! vanliga 90an sitter ju slappare än en gigantiskt förstor kondom!

Team Insane Racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang