4556
Sök

nytt batteri till en 850

stahre
15 januari 2009
Trådstartare
#1
Ska köpa ett nytt startbatteri till min volvo 850. Det får kosta mellan 1-1400kr. Har ett litet ljudsystem i bilen och skulle helst vilja kunna stå en liten stund med bilen av och spela, inte så att jag gör det varje dag men nån gång ibland. Ett batteri med bra kvalitet som tål att laddas ur nån gång...
Mvh

719 Inlägg
15 januari 2009
#2
Tudor Maxxima är bra.
Biltema har börjat med silver-kalcium batterier
100Ah och 800CCA -18grader, kostar 1299kr.

1 878 Inlägg
15 januari 2009
#3
stahre skrev:
Ska köpa ett nytt startbatteri till min volvo 850. Det får kosta mellan 1-1400kr. Har ett litet ljudsystem i bilen och skulle helst vilja kunna stå en liten stund med bilen av och spela, inte så att jag gör det varje dag men nån gång ibland. Ett batteri med bra kvalitet som tål att laddas ur nån gång...
Mvh

Optima. men då får du lägga till en slant


807 Inlägg
15 januari 2009
#4
hur stor är ljudanläggningen och hur ofta/länge spelar du med bilen avstängd? Såna batterier du pratar om kostar 2000kr o uppåt typ...

I'd rather die like a man, than live like a coward

stahre
15 januari 2009
Trådstartare
#5
kolla mina bilder och på info om volvon så står det precis vad jag har:) Jag har inte så mkt pengar, och har inte tid att spara då mitt batteri är helt kasst nu. Men om jag skulle svara på din fråga: En gång i veckan 20 min på någon parkering då jag väntar i bilen etc :p och det går fan inte nu för då går bilen inte igång..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 januari 2009
#6
Köp ett Tudor High Tech 77Ah/760A, köpte ett sådant igår och det gick på 1680kr.

Lite mer än dina 1400kr men det är det nog värt wink

High Tech är ett batteri som har nästan lika bra djupurladdningsförmåga som maxxima 900 DC men det är betydligt billigare.

77Ah är på 278x175x190 enligt tudor men mäter man på batteriet direkt så är det några millimetrar mindre åt alla håll.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P


Sök