Tråden om Bilsport Custom motorshow 2009 på ELMIA

Kungen-EssE
20 januari 2009 · 993 Inlägg

lelleal skrev:

Kungen-EssE skrev:
Skall dit i år..

någon som vet var det finns körning ? har varit där 2 år i rad.
Skicka PM !

p.s. ang ikea parkeringen vet jag, men vart finns körningen? D.s

ställ dig där du kommer bli informerad med dom bilarna du har smile

Okaj smile PMa mig annars om du vet var körningen är, så ska jag showa lite tongue

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
bollen1986
20 januari 2009 · 3 714 Inlägg

kommer utan tvekan iår big_smile
kanske åker jänkare ner men annars blir det väl nån annan bil
Kan ju inte missa paintworks monter heller !

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
camaro67 Meister
21 januari 2009 · 6 763 Inlägg

Klart man ska dit. Läste just att Barris skulle komma med gammla filmbilar big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
BboyLuna
21 januari 2009 · 261 Inlägg

vill ställa ut men vart anmler jag mej?

Me-BboyLuna
FLindgren
21 januari 2009 · 5 089 Inlägg

BboyLuna skrev:
vill ställa ut men vart anmler jag mej?

på hemsidan, står med stora bokstäver "anmäl ditt fordon här".

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
lelleal
21 januari 2009 · 1 150 Inlägg

Kungen-EssE skrev:

lelleal skrev:

Kungen-EssE skrev:
Skall dit i år..

någon som vet var det finns körning ? har varit där 2 år i rad.
Skicka PM !

p.s. ang ikea parkeringen vet jag, men vart finns körningen? D.s

ställ dig där du kommer bli informerad med dom bilarna du har smile

Okaj smile PMa mig annars om du vet var körningen är, så ska jag showa lite tongue

ja vet inte men man märker när dom mer påtenta bilarna börjar röra sig på a6 så är de bara hänga på om du inte fått lapp som dom delade ut förra året!

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Galenimig
22 januari 2009 · 27 Inlägg

Jag ska dit åå bara kollaXD

Angel In The Night<3<
Saab 9-3 SS Aero "Tofts Flicka" (2004)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
22 januari 2009 · 5 092 Inlägg

lelleal skrev:

Kungen-EssE skrev:

lelleal skrev:

ställ dig där du kommer bli informerad med dom bilarna du har smile

Okaj smile PMa mig annars om du vet var körningen är, så ska jag showa lite tongue

ja vet inte men man märker när dom mer påtenta bilarna börjar röra sig på a6 så är de bara hänga på om du inte fått lapp som dom delade ut förra året!

Kan ju vara kul & kolla på. sen nästa år kanske man kan vara med själv =P synd att man har fwd bara smile
Får skaffa sig nått annat tills dess..

christofferedil Yellow bug!
22 januari 2009 · 1 640 Inlägg

Självklart ska man ju till Elmia, man kan ju inte kalla sig bilintresserad om man inte åker till Elmia om man kan big_smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Eberlund VW Ägare
22 januari 2009 · 1 011 Inlägg

Är du anmäld till elmia eller är du uttagen?

Det är en ganska stor skillnad.

Vad jag vet så börjar de inte ge besked om vilka som är uttagna via bilsport förren i början/mitten av februari.

Själv är jag anmäld och väntar på besked.

Henrik Eberlund
NiKeMaN Entreprenör
22 januari 2009 · 1 286 Inlägg

Det är SKRÄMMANDE många "skräpbyggen" som är anmälda till Elmia.... Jag tänker inte peka ut någon här i tråden eller utan för denna heller - men många bilar som kan förstöra hela Elmiautställningen.

På Bilsports vanliga "utomhusarrangemang" typ Action Meet, EDPS osv osv där kan ALLA ställa ut sina bilar - för det finns det även utrymme till. Men jag anser att dessa inomhus utställningar så ska bara dom finaste och bästa byggena vara utställda på. Och så tänker säkerligen även Bilsport/Elmia gubbarna som tar ut bilar som blir välkomnade.

Tänk på det alla ni som ska anmäla era "fräna korv-kiosk-bilar"... Om ni gick på Elmia - skulle NI vilja se liknande bilar där? Tappar man inte lite syftet med en sådan mässa då om den är fylld med en massa "316's med M3 paket", eller toyota corollor med biltema kjolpaket? Som sagt - jag pekar INTE UT NÅGON utan tänker mer bara på principen.......

Och nej, "jag är inte bättre själv" och nej jag har inte byggt någon "showstopper" och nej jag tror inte jag är bäst. Men en åsikt har man väl rätt att ha hoppas jag.

// Niklas Johansson
camaro67 Meister
22 januari 2009 · 6 763 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Det är SKRÄMMANDE många "skräpbyggen" som är anmälda till Elmia.... Jag tänker inte peka ut någon här i tråden eller utan för denna heller - men många bilar som kan förstöra hela Elmiautställningen.

På Bilsports vanliga "utomhusarrangemang" typ Action Meet, EDPS osv osv där kan ALLA ställa ut sina bilar - för det finns det även utrymme till. Men jag anser att dessa inomhus utställningar så ska bara dom finaste och bästa byggena vara utställda på. Och så tänker säkerligen även Bilsport/Elmia gubbarna som tar ut bilar som blir välkomnade.

Tänk på det alla ni som ska anmäla era "fräna korv-kiosk-bilar"... Om ni gick på Elmia - skulle NI vilja se liknande bilar där? Tappar man inte lite syftet med en sådan mässa då om den är fylld med en massa "316's med M3 paket", eller toyota corollor med biltema kjolpaket? Som sagt - jag pekar INTE UT NÅGON utan tänker mer bara på principen.......

Och nej, "jag är inte bättre själv" och nej jag har inte byggt någon "showstopper" och nej jag tror inte jag är bäst. Men en åsikt har man väl rätt att ha hoppas jag.

Säljer de kjolpaket på biltem!? tongue

Jag har själv inte varit på elmia men jag kan tänka mig att de blir en hel del som inte är speciellt intressant

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Turbopinglan
22 januari 2009 · 161 Inlägg

Inte mycket att se där längre.. ljudbyggen mm kan man ju kolla på hemma i stan när dom far runt och dunkar mm.. men som sagt smaken är som baken, vill man betala 250:- spänn för att titta på nåt man kan få gratis så....   smile

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!
goffy
22 januari 2009 · 324 Inlägg

Vill inte häller peka ut någon men det är jävligt svårt att bli antagen till elmia. Så en korv moj räser är ingen ide.. ska som sakt vara orginela bilar annars så kan man lika bra åka till MC DONALDS och kolla bilar.

goffy
22 januari 2009 · 324 Inlägg

Sen så tycker jag det har blivigt alldeles för mycket månter bilar bara som är sponsrade up över arslet int många privata bilar som kommer med längre och det är jävligt synd roligara att se någon som lagt ner helaa sin själ i ett bygge en att se någon som kan lägga hur mycket pengar som hälst på en bil i och med att dom får typ allt gratis.....

Seth
22 januari 2009 · 3 354 Inlägg

Ska garanterat dit o kolla. Vet ej än om jag tar egen bil, mc elr åker med kompisar. o kan nån Pm:a mig om denna körning o parkering man läst om i tråden?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Supratok Toker
22 januari 2009 · 491 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Det är SKRÄMMANDE många "skräpbyggen" som är anmälda till Elmia.... Jag tänker inte peka ut någon här i tråden eller utan för denna heller - men många bilar som kan förstöra hela Elmiautställningen.

På Bilsports vanliga "utomhusarrangemang" typ Action Meet, EDPS osv osv där kan ALLA ställa ut sina bilar - för det finns det även utrymme till. Men jag anser att dessa inomhus utställningar så ska bara dom finaste och bästa byggena vara utställda på. Och så tänker säkerligen även Bilsport/Elmia gubbarna som tar ut bilar som blir välkomnade.

Tänk på det alla ni som ska anmäla era "fräna korv-kiosk-bilar"... Om ni gick på Elmia - skulle NI vilja se liknande bilar där? Tappar man inte lite syftet med en sådan mässa då om den är fylld med en massa "316's med M3 paket", eller toyota corollor med biltema kjolpaket? Som sagt - jag pekar INTE UT NÅGON utan tänker mer bara på principen.......

Och nej, "jag är inte bättre själv" och nej jag har inte byggt någon "showstopper" och nej jag tror inte jag är bäst. Men en åsikt har man väl rätt att ha hoppas jag.

Om någon har lagt en väldans massa tid och pengar på att tillverka ett M3 paket själv och monterat det på en 316 så platsar den inte på Elmia?
Eller en som river en hel bil och renoverar den i minsta detalj?

Men kan en kille/tjej som har pengar lämna iväg sin bil till en firma som kapar och monterar på/i en bil utan att ägaren rör en pryl själv, ska få ställa ut på Elmia?

Jag tycker att det ska vara mer blandat på tillställningar, ingen uppdelning som "finaste bilar inomhus"
och "skräp byggen utomhus"..
Hur man nu definierar fina byggen och skräpbyggen..

Jaja, en liten fundering så här på kvällen..

Senast redigerat av Supratok (22 januari 2009)

Toker Jr 081102
NiKeMaN Entreprenör
23 januari 2009 · 1 286 Inlägg

Supratok skrev:
Om någon har lagt en väldans massa tid och pengar på att tillverka ett M3 paket själv och monterat det på en 316 så platsar den inte på Elmia?
Eller en som river en hel bil och renoverar den i minsta detalj?

Men kan en kille/tjej som har pengar lämna iväg sin bil till en firma som kapar och monterar på/i en bil utan att ägaren rör en pryl själv, ska få ställa ut på Elmia?

Bara för att en person lägger ner kanske 1000 timmar på att bygga ett eget kjolpaket - vad är det som säger att det blir så jävla snyggt och speciellt för det? Det finns ett flertal skräckexempel på bilar där ägarna är jättestolta över sitt arbete - men som ser ut som SKIT. Varför ska man visa ett sådant bygge på Elmia? För att ägaren lagt ner mycket tid? Jag skiter väl i hans tid. Jag går dit för att se på fräna bilar alla kategorier. Inte för att "stötta" någon stackare som offrat hela vintern på en bil som i slutändan ser för jävlig ut.

// Niklas Johansson
Muttley
23 januari 2009 ·

NiKeMaN skrev:
Det är SKRÄMMANDE många "skräpbyggen" som är anmälda till Elmia.... Jag tänker inte peka ut någon här i tråden eller utan för denna heller - men många bilar som kan förstöra hela Elmiautställningen.

På Bilsports vanliga "utomhusarrangemang" typ Action Meet, EDPS osv osv där kan ALLA ställa ut sina bilar - för det finns det även utrymme till. Men jag anser att dessa inomhus utställningar så ska bara dom finaste och bästa byggena vara utställda på. Och så tänker säkerligen även Bilsport/Elmia gubbarna som tar ut bilar som blir välkomnade.

Tänk på det alla ni som ska anmäla era "fräna korv-kiosk-bilar"... Om ni gick på Elmia - skulle NI vilja se liknande bilar där? Tappar man inte lite syftet med en sådan mässa då om den är fylld med en massa "316's med M3 paket", eller toyota corollor med biltema kjolpaket? Som sagt - jag pekar INTE UT NÅGON utan tänker mer bara på principen.......

Och nej, "jag är inte bättre själv" och nej jag har inte byggt någon "showstopper" och nej jag tror inte jag är bäst. Men en åsikt har man väl rätt att ha hoppas jag.

man slipper gå dit. sist jag var där typ 4 år sedan var jag helnöjd iallafall. Och tror nog att jag blir nöjd över de som kommer detta året med.

sEAMP
23 januari 2009 · 392 Inlägg

Hoppas man hinner klart med allt till elmia ...yikes

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang