ersättning för mil ?

Abeed Pekabow i can see u
16 januari 2009 · 644 Inlägg

vad är rimligt att begär för mil ersättning till jobbet ,
fick jobb och de vill veta hur mkt jag ska ha ,
min motor är 1.8

decib3L Körv
16 januari 2009 · 3 535 Inlägg

18-20 kronor per mil. Det fick iaf jag när jag hade ett sånt jobb..

Senast redigerat av decib3L (16 januari 2009)

Truckdriving Man
Darkie dARKiE
16 januari 2009 · 5 031 Inlägg

det är väl bara att gå efter facket bestämmelser?

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
TeedasT 100% ninja
16 januari 2009 · 342 Inlägg

mm, tror bestämmelserna säger runt 18kr/mil. det är ändå helt ok med tanke på bensinpriset idag smile

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
M103
16 januari 2009 · 1 570 Inlägg

32 får jag. Konstigt att få begära milersättningen själv? Dra till ordentligt, det är ändå din egen bil du kommer slita på och rätt som det är pajar den och så måste du ha pengar till reparationer.

Senast redigerat av henrikh (16 januari 2009)

Abeed Pekabow i can see u
16 januari 2009 · 644 Inlägg

TeedasT skrev:
mm, tror bestämmelserna säger runt 18kr/mil. det är ändå helt ok med tanke på bensinpriset idag smile

aa jag menar 18kr/mil är det vinst på det . för jag kommer köra inom jjobbet och bilen kör ju sina mil ?

Muttley
16 januari 2009 ·

18.50 ligger det på i år. men du kan ju se vad du får. som vanligt vet vi på garaget inte vad du kan tjäna. Är en sådan sak man ´diskuterar fram med bossen.

Abeed Pekabow i can see u
16 januari 2009 · 644 Inlägg

henrikh skrev:
32 får jag. Konstigt att få begära milersättningen själv? Dra till ordentligt, det är ändå din egen bil du kommer slita på och rätt som det är pajar den och så måste du ha pengar till reparationer.

kom som ett förslag , inna jag gick därifrån så fråga jag en kille då hade han en civic , då sa han att han får 15 och en annan som hade t4 fick 22 . så det är ju olika

Abeed Pekabow i can see u
16 januari 2009 · 644 Inlägg

tkd_rille skrev:
18.50 ligger det på i år. men du kan ju se vad du får. som vanligt vet vi på garaget inte vad du kan tjäna. Är en sådan sak man ´diskuterar fram med bossen.

detta är ett forum = man kan diskutera saker och få lite förslag som du kanske vet .
sen så har ju du sett att en annan än dig skrivit 18 då behöver du inte heller skriva det , kom med något vettigt

Muttley
16 januari 2009 ·

Abeed skrev:

henrikh skrev:
32 får jag. Konstigt att få begära milersättningen själv? Dra till ordentligt, det är ändå din egen bil du kommer slita på och rätt som det är pajar den och så måste du ha pengar till reparationer.

kom som ett förslag , inna jag gick därifrån så fråga jag en kille då hade han en civic , då sa han att han får 15 och en annan som hade t4 fick 22 . så det är ju olika

menar du att din bil gör att du får annan ersättning än någon annan?. så om du har en hummer då? får du mer än dubbelt upp då?

Abeed Pekabow i can see u
16 januari 2009 · 644 Inlägg

tkd_rille skrev:

Abeed skrev:

henrikh skrev:
32 får jag. Konstigt att få begära milersättningen själv? Dra till ordentligt, det är ändå din egen bil du kommer slita på och rätt som det är pajar den och så måste du ha pengar till reparationer.

kom som ett förslag , inna jag gick därifrån så fråga jag en kille då hade han en civic , då sa han att han får 15 och en annan som hade t4 fick 22 . så det är ju olika

menar du att din bil gör att du får annan ersättning än någon annan?. så om du har en hummer då? får du mer än dubbelt upp då?

det var förför jag skapa tråden och fråga hur mkt jag ska begära !!!

Muttley
16 januari 2009 ·

Abeed skrev:

tkd_rille skrev:

Abeed skrev:

kom som ett förslag , inna jag gick därifrån så fråga jag en kille då hade han en civic , då sa han att han får 15 och en annan som hade t4 fick 22 . så det är ju olika

menar du att din bil gör att du får annan ersättning än någon annan?. så om du har en hummer då? får du mer än dubbelt upp då?

det var förför jag skapa tråden och fråga hur mkt jag ska begära !!!

farsan kör i sitt jobb från och till han jobbar ute på byggnadsplatser och han har enligt avtalen, kolla upp vad de säger.
När jag fick körersättning när jag jobba i lund fick jag 18.50 iallafall.

Masterworks
16 januari 2009 ·

Från skatteverket!

"Bilersättning
När du reser med egen bil i tjänsten kan arbetsgivaren
betala skattefri bilersättning med 18:50 kr
per mil. För tjänsteresa med förmånsbil kan du få
6:50 kr per mil om bilen går på diesel och 9:50 kr
per mil om den går på annat drivmedel (t.ex. bensin
eller etanol).
Om du inte har fått ersättning från arbetsgivaren
kan du göra avdrag i din deklaration med 18:50 kr
per mil för tjänsteresa med egen bil. För tjänsteresa
med förmånsbil kan du göra avdrag med 6:50 kr per
mil om bilen går på diesel och med 9:50 kr per mil
om den går på annat drivmedel (t.ex. bensin eller
etanol)."

Abeed Pekabow i can see u
16 januari 2009 · 644 Inlägg

tkd_rille skrev:

Abeed skrev:

tkd_rille skrev:

menar du att din bil gör att du får annan ersättning än någon annan?. så om du har en hummer då? får du mer än dubbelt upp då?

det var förför jag skapa tråden och fråga hur mkt jag ska begära !!!

farsan kör i sitt jobb från och till han jobbar ute på byggnadsplatser och han har enligt avtalen, kolla upp vad de säger.
När jag fick körersättning när jag jobba i lund fick jag 18.50 iallafall.

jag menar är det förlust eller vinst för mig 18.kr/mil för min 1.8 motor.
vill gärna ha lite vinst för bilen rulla ju o de kostar också om man ska sälja den sedan

decib3L Körv
16 januari 2009 · 3 535 Inlägg

Okej, för att vara exakt fick jag 18.50 kronor per mil. Och milersättning är inte till för att du ska tjäna pengar på den. Den är till för att täcka kostnaderna för ditt drivmedel, och slitage på bilen.

Truckdriving Man
Muttley
16 januari 2009 ·

Abeed skrev:

tkd_rille skrev:

Abeed skrev:

det var förför jag skapa tråden och fråga hur mkt jag ska begära !!!

farsan kör i sitt jobb från och till han jobbar ute på byggnadsplatser och han har enligt avtalen, kolla upp vad de säger.
När jag fick körersättning när jag jobba i lund fick jag 18.50 iallafall.

jag menar är det förlust eller vinst för mig 18.kr/mil för min 1.8 motor.
vill gärna ha lite vinst för bilen rulla ju o de kostar också om man ska sälja den sedan

nej inte om bilen drar 1.8 liter, körersättningen är till slitaget med. så du förlorar inte på det.

Mortalis VW-nörd?
16 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Abeed skrev:

tkd_rille skrev:

Abeed skrev:

det var förför jag skapa tråden och fråga hur mkt jag ska begära !!!

farsan kör i sitt jobb från och till han jobbar ute på byggnadsplatser och han har enligt avtalen, kolla upp vad de säger.
När jag fick körersättning när jag jobba i lund fick jag 18.50 iallafall.

jag menar är det förlust eller vinst för mig 18.kr/mil för min 1.8 motor.
vill gärna ha lite vinst för bilen rulla ju o de kostar också om man ska sälja den sedan

Gör konsumentverkets bilkalkyl så ser du hur mkt bilen kostar per mil, enligt dem, min golf ligger la runt 20-25kr milen (svårt å säga exakt) så 18.50 hade varit en förlustaffär...
Bensin e inte allt smile

M103
16 januari 2009 · 1 570 Inlägg

decib3L skrev:
Okej, för att vara exakt fick jag 18.50 kronor per mil. Och milersättning är inte till för att du ska tjäna pengar på den. Den är till för att täcka kostnaderna för ditt drivmedel, och slitage på bilen.

Jag hade en snål gammal Mercedes utan amorteringar, som höll ihop bra och var bekväm. På ett år tjänade jag enbart på bilkörningen i jobbet ca 50k vilket räckte till en nyare bil och lite därtill så visst ska man tänka "tjäna pengar" om man har chansen att köra mycket bil i jobbet. 18.50 täcker inte in slitage på bromsar och allting enligt min mening.

Abeed Pekabow i can see u
16 januari 2009 · 644 Inlägg

Ska jag begära 23kr/mil ?
vill att det ska täcka  benisn plus milen bilen rullar och små saker.

Hamilton
16 januari 2009 · 8 864 Inlägg

Att man skulle få ersättning från arbetsgivaren för att ta sig till jobbet ?
Har ni inte blandat äpplen och päron nu. Hur man tar sig till jobbet är ju upp till var och en och inget som arbetsgivaren ska betala....
Åker man egenbil till och från jobbet så drar man av 18.50 per mil
Bilersättning i tjänst och Tjänsteresor är något helt annat

Senast redigerat av Hamilton (16 januari 2009)

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang