Bilköp: 20-40.000:-

SNL
17 januari 2009 · 615 Inlägg

Rquired skrev:
E30 och E34 är fina bilar för den pengen, varför inte en 530 eller 540 V8? (218 respektive 286hp)

Har kollat lite på 540, men de är ju ganska tunga bilar.
Funderar som så att då kan jag ju lika gärna köpa amerikanare med V8 och sen plocka på godis från min farbrors tidigare motorer, blir ju väldigt billigt med cheva motor då också. Reservdelar lika billiga som till 740 dessutom smile

Senast redigerat av Fizzer (17 januari 2009)

Let's stance!
Emil741
17 januari 2009 · 122 Inlägg

Ur S4 med 5cyl turbon ;D

Egentligen TSDI
SNL
17 januari 2009 · 615 Inlägg

Funderar på något sånt här och slänga i en större motor+godis från min farbror tongue
http://www.blocket.se/vi/19031222.htm?ca=8_s

Let's stance!
Ellertz Norrlänning
17 januari 2009 · 1 453 Inlägg

Audi S2/S4/S6.... Riktigt fina bilar som verkligen håller! Motorn ska tåla 400 hk original.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Rquired Allmänt envis
17 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Fizzer skrev:

Rquired skrev:
E30 och E34 är fina bilar för den pengen, varför inte en 530 eller 540 V8? (218 respektive 286hp)

Har kollat lite på 540, men de är ju ganska tunga bilar.
Funderar som så att då kan jag ju lika gärna köpa amerikanare med V8 och sen plocka på godis från min farbrors tidigare motorer, blir ju väldigt billigt med cheva motor då också. Reservdelar lika billiga som till 740 dessutom smile

Har man tillgång till godis kan man förstås göra på det sättet. Men rent generelt är det väl högre priser på amerikanare "av rätta virket" än Bmws V8-vagnar...?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
LocKtar Herr
17 januari 2009 · 1 722 Inlägg

Som terrazi skrev, du får ju en fin s13 för 40k. Köp då oskruvad för att vara säker på att det inte är nån kladd som skruvat sönder den istället.

170hk bakhjulsdriven, lätt att hitta reservdelar/ och att trimma.. för 40k får du inte mkt bättre bil.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
CarpeDiem German Engineering
17 januari 2009 · 9 083 Inlägg

Fizzer skrev:

Sand_Man skrev:
? dom flesta motordelar är dyra ! eller har du som mål att köra sönder motorn ? så köp en Volvo då du vill ha billiga moordelar...

Du kanske har missat att jag redan äger 2 volvos.....

Men det med Vr6an har jag hört att ett kamremsbyte går på 20.000.
Har du inget att tillföra, stick...tack.

Supra MK3..någon?

VR6:an har kamkedja, inte kamrem. Det är inte billigt om man ska byta, kostar mer än 10.000 inkl arbete. Undvik den bilen.

Om du ska ha bakhjulsdrift och turbo, kolla efter en Supra MK3 wink
Vill du ha framhjulsdrift, köp en T5:a wink

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Kesler
17 januari 2009 · 3 650 Inlägg

satsa på en jänk,typ camaro, firebird, har själv kollat på dem. Lättmekade, pulver, snygga..

Senast redigerat av Kesler (17 januari 2009)

aha_100
17 januari 2009 · 535 Inlägg

MB 300e

SNL
17 januari 2009 · 615 Inlägg

Kesler skrev:
satsa på en jänk,typ camaro, firebird, har själv kollat på dem. Lättmekade, pulver, snygga..

Lutar faktiskt åt en Camaro eftersom min farbror kör det och kan allt och lite till om dem smile

Let's stance!
SNL
17 januari 2009 · 615 Inlägg

Rquired skrev:

Fizzer skrev:

Rquired skrev:
E30 och E34 är fina bilar för den pengen, varför inte en 530 eller 540 V8? (218 respektive 286hp)

Har kollat lite på 540, men de är ju ganska tunga bilar.
Funderar som så att då kan jag ju lika gärna köpa amerikanare med V8 och sen plocka på godis från min farbrors tidigare motorer, blir ju väldigt billigt med cheva motor då också. Reservdelar lika billiga som till 740 dessutom smile

Har man tillgång till godis kan man förstås göra på det sättet. Men rent generelt är det väl högre priser på amerikanare "av rätta virket" än Bmws V8-vagnar...?

I rent inköpspris så får man mer HK från en BMW V8 än en jänk, men nu har jag som sagt lite fördelar om jag köper jänk med cheva motor tongue
Smaskigt med kompressor och lite godsaker big_smile

Let's stance!
AeroMalm BMW fantast
17 januari 2009 · 1 172 Inlägg

ja där finns lite att välja på.  tänkte med säga saab 9000 som du avr inne på. faktiskt bra bilar, och mycekt bil för pengarna.. saabs bästa bil. går att skrämma upp bra, och finns många på skroten att plocka delar från. och så din farsas erfarenhet, och att dom är lätta att mecka med även för nybörjare. minus är framhjulsdriften.

200sx s13 är nog mindre bil för pengarna. plastiga och skramliga. har själv ägt en s14, men polare har haft s13, och det är mindre bil för pengarna tycker jag. ska du ha 200sx så satsa på en s14  för lite mer pengar.

audi s4 (C4 audi 100 karossen) tycker jag känns äldre på nåt sätt, fast den inte är det. audis 5cyl t motor är dock underbar...

m5 e34 är med en trevlig bil. 315 hk  och den rör på sig bra...

svårt val faktisk... lycka till:D

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Juuka
17 januari 2009 · 166 Inlägg

Fizzer skrev:
Kan nämna att jag är liite sugen på en 9000 Aero också, har en hel del kunskap om den bilen inom familjen (farsan har jobbat på SAAB), så om något (växellådan) går sönder så kan jag nog ganska lätt fixa den biten smile

Men i så fall innan den blev uppdaterad -92.

Satsa på en 93-98 isf.
Mer bil för pengarna är svårt att få.
Trimvänliga oxå smile
För "struntsummor" (i bilsammanhang) är 350-400hk nemas problemas.


Mvh

Saab 9-3 SC "1.8T" "MapTun Performance" (2006)
SNL
18 januari 2009 · 615 Inlägg

Juuka skrev:

Fizzer skrev:
Kan nämna att jag är liite sugen på en 9000 Aero också, har en hel del kunskap om den bilen inom familjen (farsan har jobbat på SAAB), så om något (växellådan) går sönder så kan jag nog ganska lätt fixa den biten smile

Men i så fall innan den blev uppdaterad -92.

Satsa på en 93-98 isf.
Mer bil för pengarna är svårt att få.
Trimvänliga oxå smile
För "struntsummor" (i bilsammanhang) är 350-400hk nemas problemas.


Mvh

Just så så som jag tänkte, fast jag gillar mer modellen 89-92 (tror jag det är).
Men nu när farsan kom med en så smart idé som camaron, då vete fan om jag kan tacka nej tongue
Då kan jag ju få 350-400hk nästan gratis och en motor som garanterat håller för de hästarna konstant smile

Let's stance!
Rquired Allmänt envis
18 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Fizzer skrev:

Rquired skrev:

Fizzer skrev:

Har kollat lite på 540, men de är ju ganska tunga bilar.
Funderar som så att då kan jag ju lika gärna köpa amerikanare med V8 och sen plocka på godis från min farbrors tidigare motorer, blir ju väldigt billigt med cheva motor då också. Reservdelar lika billiga som till 740 dessutom smile

Har man tillgång till godis kan man förstås göra på det sättet. Men rent generelt är det väl högre priser på amerikanare "av rätta virket" än Bmws V8-vagnar...?

I rent inköpspris så får man mer HK från en BMW V8 än en jänk, men nu har jag som sagt lite fördelar om jag köper jänk med cheva motor tongue
Smaskigt med kompressor och lite godsaker big_smile

Tänkte snarare på att man sett färre jänkare i den prisklassen än Bmws, men det räcker ju med att hitta en för att bli nöjd tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang