fundrar på köp av bas, vet inte om jag ska köpa 2 stycken Focus VS-12D4 eller två pioneer TS-W307D4.
om det är någon som har en av dom basarna skulle jag vara jätte intresserad av att höra lite kommentarer om dom

.
vet ej heller om jag ska köpa men 2x4 ohm eller 2x2 ohm?

hittade ingen fakta om fokusen på svenska tyverr:(
Tehon kesto 600w peak
Tehon kesto 300w RMS
Taajuusvaste 35Hz – 1600Hz
Herkkyys 86dB
Impedanssi Dual 4 Ohm
magneetin paino 100 Oz
Asennus syvyys 145mm
Asennus halkaisija 287mm
Fs 30Hz
Qms 4.653
QtS 0.553
Vas 58.90 L
Cms 162 uM/N
SPL 86 dB
Re 3.6 Ohm
Qes 0.62
Mmn 166.9 g .
lite fakta om pioneeren:
Maximum output power 1.200 W
Nominal output power 400 W
Frequency response 18 - 500 Hz
Sensitivity (1W/1m) 89 dB
Woofer size 30 cm
Woofer material Komposit IMPP kon med flätad aramidfiber med förstärkt arcs
Voice Coil bobbin type Fenolöverklädd högtalarspole
Pole Yoke Type Utökad och ventilerad spole
Magnets Dual mass, high power
Recommended sealed enclosure 24 - 49,6 litres .
kom järna med förslag och funderingar
http://www.pioneer.se/se/products/25/13 … specs.htmlhttp://www.focusacoustics.com/new/shop/ … us-vs-12d4