4859
Sök

Mediaplayern har börjat att hacka ibland,vad beror det på?

321 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Jag behöver hjälp av er som är data kunniga,när jag lyssnar på musik så händer det att min Mediaplayer börjar att hacka,typ som att man spelar en cd som är repig.
Vad kan det bero på?
Tacksam för svar.smile

627 Inlägg
17 januari 2009
Har du testat med någon annan mediaspelare? Om du råkar ut för samma sak är det högst troligen ljudkortet som spökar för dig.

We Ride Togheter, We Die Togheter!

321 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Hur prövar jag med en annan mediaspelare?
Jag har grymt mkt musik på datorn men vet inte hur jag startar någon annan spelare!

627 Inlägg
17 januari 2009
Superman skrev:
Hur prövar jag med en annan mediaspelare?
Jag har grymt mkt musik på datorn men vet inte hur jag startar någon annan spelare!

Hmm då ska vi se.. högerklicka på en mp3, välj öppna med och välj ett annat program. Om du inte vet om du har något annat så ladda ner typ VLC player. Det googlar du enklast fram!

1 963 Inlägg
17 januari 2009
Du kanske pillar med för många saker samtidigt på datorn. Alla windows program är prestanda käkande, så de kan mycke väl vara att din dator är trött på skiten=)
Men jag hade använt winamp, snabbaste jag provat (om man skiter i alla tillval under installationen åtminstone) Sen är de ett användarvänligt program att lyssna musik i.. Film rekommenderar jag VLC till.

Men are not born - Men are made

627 Inlägg
17 januari 2009
Felax skrev:
Du kanske pillar med för många saker samtidigt på datorn. Alla windows program är prestanda käkande, så de kan mycke väl vara att din dator är trött på skiten=)
Men jag hade använt winamp, snabbaste jag provat (om man skiter i alla tillval under installationen åtminstone) Sen är de ett användarvänligt program att lyssna musik i.. Film rekommenderar jag VLC till.

haha sant, hur kunde jag glömma winamp?! Den är klockren faktiskt.

1 963 Inlägg
17 januari 2009
Sant big_smile enklaste programmet att spela musik i o har finnits sen jag inte visste vad en dator va hehe men de är nog bäst iaf tror jag smile

Men are not born - Men are made

321 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Ok provar nu VLC player,får se om det funkar bättre men som sagt det händer bara ibland,vad kan det bero på?
Jag får väl kanske prova Winamp också....
Senast redigerat av Superman (17 januari 2009)

627 Inlägg
17 januari 2009
Superman skrev:
Ok provar nu VLC player,får se om det funkar bättre men som sagt det händer bara ibland,vad kan det bero på?
Jag får väl kanske prova Vinamp också....

Antingen spökar ljudkortet, har sj råkat ut för det. Högtalarna kan glappa, har du kollat det? Eller som tidigare skrivare sa, prestandaproblem (dvs att du har mkt igång samtidigt). Jag tippar dock på antingen glapp eller spökande ljudkort om problemet kvarstår trots att du byter mediaspelare.

321 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Tack för alla svar!
Har ju tänkt på om det hänger ihop med  att datorn kanske börjar att bli trött?
Vad kan man göra för att den ska bli snabbare utan det vanliga : defragmentering och diskrensing,kan man göra nåt mer?
Jag har ju spelat denna musik i flera månader utan problem!
Tacksam för råd.

627 Inlägg
17 januari 2009
Superman skrev:
Tack för alla svar!
Har ju tänkt på om det hänger ihop med  att datorn kanske börjar att bli trött?
Vad kan man göra för att den ska bli snabbare utan det vanliga : defragmentering och diskrensing,kan man göra nåt mer?
Jag har ju spelat denna musik i flera månader utan problem!
Tacksam för råd.

Har du lite plats kvar på disken är det hög tid att ordna detta! smile
Diskfragmentering är mest till för att snabba på accessen till hårddisken (då den ordnar upp filerna beroende på vilka som används mest frekvent etc). Men det är ju aldrig fel att fixa heller. Med tanke på att du har kört på som vanligt en längre tid utan problem så har det nog inte att göra med att datorn blir äldre, möjligtvis då att ljudkort eller något liknande har gett upp!

321 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Verkar funka perfekt med VLC player....
Kanske bäst att vänta en längre stund.
Nån som vet varför det förmodligen funkar sämre med mediaplayer?

627 Inlägg
17 januari 2009
Superman skrev:
Verkar funka perfekt med VLC player....
Kanske bäst att vänta en längre stund.
Nån som vet varför det förmodligen funkar sämre med mediaplayer?

Jag gillar inte mediaplayer alls, men det kan nog vara så att den kräver mer kräm, vilket sänker datorns prestanda. Kör på Winamp (googla fram det och ladda ner). Absolut bästa mediaspelaren som finns för musik!

321 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Ok,har det på den bärbara men inte på denna.
Laddar ner nu.
Tack för tips!

V4
218 Inlägg
17 januari 2009
Skulle nog rekomendera virus/spyware rensing, tryck "ctrl" "alt" "del" ochkolla i aktivitetshanteraren när detta händer för att se om cpu användningen går upp.

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage

321 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Beetle skrev:
Skulle nog rekomendera virus/spyware rensing, tryck "ctrl" "alt" "del" ochkolla i aktivitetshanteraren när detta händer för att se om cpu användningen går upp.

Låter som ett bra tips,precis vad jag har tänkt på själv men har inte provat men ska göra det nu.
Hur gör man en virus/spyware rensing? om det blir aktuellt?
Senast redigerat av Superman (17 januari 2009)

V4
218 Inlägg
17 januari 2009
Kör du något virus program idag? Vad i så fall? Till spywaren skulle jag nog köra malwarebytes som du hittar med google.

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage

2 665 Inlägg
18 januari 2009
Ljudkortet tror jag knappast är felet. Kanske för många program igång samtidigt. Windows brukar ju ha svårt för flera saker på en gång. Spelar fan ingen roll hur mycket jag har igång på macen. jag är förvånad själv.

Jag har 11program igång och lyssnar på musik i Itunes, inga problem, inte med virus eller spyware heller. Men jag har ju ingen windows dator.

VLC äär bra!! främst till film men kanske även till musik.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

321 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Problemet är löst nu.
Har installerat nya spelare och det funkar perfekt!
tack för tips och råd.

Sök