4587
Sök

värmen i bil trasig

671 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#1
hej det är så att vi ska köpa en saab 900 2.0t -95 och värmen försvann i den fläktmotorn fungerar men ingen värme så nån som vet om det blir kostsamt  eller kan det vara nå relä som har gått så man vet om det ska prutas lite på bilen


5 089 Inlägg
Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
18 januari 2009
#3
låter som inget vatten kommer till värmepacket "vattenläcka"  eller att tex att glykolen är för kass blanad så de blir is


644 Inlägg
18 januari 2009
#4
Om toppackningen går kan värmen försvinna.


671 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#5
ok vi tänkte köpa den av en kompis och den hade körförbud efter en avkörning men nu är den reparerad  efter att den har stått under vintern så han hade värme igår   och fläkten blåste bara. men jag frågade han nu och då hade  han lite för lite kylarvätska  i spelar detta någon roll i det hela kanske



Sök