TJA! Jag har en MB 190e, och vill veta vad för ljudsystem som passar i min bil. Funderar på att sätta en bas i hatthyllan, mellan 2 högtalare och ha 2 nya fram. Vad ska jag ha för något? vill få ett bra ljud, inte bara högt. Har en polare som är bra på att sätta in dessa saker i bilen, men vill veta VAD jag ska ha? har plats att sätta in extra batteri och slutsteg.
Sen: Hur högt kan jag spela utan att blåsa ut bakrutan? Finns det stor risk för detta får jag sätta basen i bagaget.
Blåsa bakrutan ska du nog inte vara rädd för men montera en låda i bagaget ist, sen är det bra att veta vad är det för pengar vi pratar om att du ska lägga?
det går bra att ha basar i hatthyllan, jag hade 2st kicker l5 8" i min hatthylla på hundranittin, men då måste man tyvär kapa upp hålet vid förbandslådan.. sen är det svårt att få till en låda där under också... lättaste sättet är en bandpass låda med portarna upp igenom hålet i hatthyllan istället... fram passar det med 4" högtalare.
Jag kan lägga ner typ 7000 på högtalare/bas sen extra till slutsteg. Har inga problem med att ta bort förbanslådan, kan ha de sakerna i bagaget eller nåt i stället.
Ska ha ny cd-enhet med. Den som sitter i nu är orginal och är jättedålig, cd-enheten i radion funkar typ varannan gång jag kör. Annars är det inget fel på bilen, bara ljudet
Men cd-enhet får jag lägga ut extra på så att jag får nåt som ser snyggt ut och som passar med min rosa stil
vad du än gör så sätt inte en portad/sluten låda i bagaget bara, det skrammlar bara då. och tanken sitter ju just där, mot ryggstödet. så bandpass eller basar i hatthyllan med låda under, allt annat är bortkastade pengar..