3839
Sök

Ta bort gammal mejladress!

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
16 mars 2006
Trådstartare
Har en gammal hotmail med msn som jag ej använder längre! Men vissa skickat till den än! Blir ej klok på hur man tar boer den!

Hjälp mig! Är verkligen kass på datorer.....

Administratör
11 968 Inlägg
16 mars 2006
Vad menar du med att "ta bort" egentligen? Från nån speciell site? Garaget? Eller rent generellt?

För garaget kan du ändra e-postadressen till något annan under "profil" här i forumet. Du får du ett mail där du ska bekräfta nya adressen via en länk. När det är gjort så är mailen ändrad till det du valt.

Generellt funkar det så på alla mer eller mindre seriösa sajter som vill lagra riktiga adresser som fungerar.

Om du ska "ta bort" mailadressen generellt blir mer svårt tror jag, så alternativet där är helt enkelt att sprida att du bytt mail till alla som kan tänkas vilja maila dig, eller så kan du i mailtjänsten du använder (den med gamla adressen) skapa ett autosvar som hänvisar till din nya. (jag är inget stort fan av autosvar ska jag väl påpeka wink

Alternativt kan du peka den gamla adressen helt sonika till din nya (brukar finnas sådana alternativ i mailtjänsten också om du t.ex. använder en webb-baserad tjänst som hotmail eller gmail)

Hoppas det gav lite svar.

Mvh.

PS. har du mail som telia eller nått annat från en internetleverantör kan de säkert hjälpa dig radera adressen helt, men det innebär inte att folk slutar skicka mail dit. Resultatet blir att du aldrig får dem smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
16 mars 2006
Trådstartare
Har ej med garaget att göra! Ska jag bara låta den finns då? Måste ju gå att få bort....

1 453 Inlägg
16 mars 2006
Henrik Elg skrev:
Har ej med garaget att göra! Ska jag bara låta den finns då? Måste ju gå att få bort....

Logga in på kontot och välj "Ta bort konto" måste ju fungera?

Sök