4077
Sök

Volvo S40 Sänk+fälg ?????

marcus1
19 januari 2009
Trådstartare
#1
Undrar om jag kan sänka min S40 -99  60/40mm och kunna ha 17 fälgar (se länk) blir dom för stora ? vill ju inte att bilen ska se ut som en lowrider direkt, hehe. Finns de nån som har bild på sin s40 som är sänkt 60/40 och har 17 tummare få ni gärna länka eller nått.


http://www.statusfalgar.se/345-hyperbla … .html?ks=1
vad tror ni om dom ??

Hobby sabotör
178 Inlägg
19 januari 2009
#2
Tja! min är sänkt 60 mm fram, inget i bak. satte på 40 mm sänksats i bak, men då gick det inte att ha baslåda, barnvagn och familjen i bilen, så orginal åkte på igen. Döm själv av bilderna. Det är dock 18" på nu, men de funkar kanon med 17" med. hade det innan.
/Niclas

http://www.garaget.org/?car=54871&image=975417

"Påbörja inget du kan avsluta"

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
20 januari 2009
#3
Min är sänkt 60/40 med 17", har 215/40-17 däck och det funkar, hade 205/45-17 innan och då tog det i ibland vid fullt rattutslag. Finns bilder på min sida. Har rätt tung baslåda bak och även åkt med fullt baksäte utan att de tagit i bak.
Senast redigerat av R_fused (20 januari 2009)


marcus1
20 januari 2009
Trådstartare
#4
Fatstuff skrev:
Tja! min är sänkt 60 mm fram, inget i bak. satte på 40 mm sänksats i bak, men då gick det inte att ha baslåda, barnvagn och familjen i bilen, så orginal åkte på igen. Döm själv av bilderna. Det är dock 18" på nu, men de funkar kanon med 17" med. hade det innan.
/Niclas

http://www.garaget.org/?car=54871&image=975417

De ser riktigt fint ut faktist, får nog bli 17" på 60/40

Gasglad
295 Inlägg
20 januari 2009
#5
Kör visserligen V40 men det funkar utmärkt på min med, fast man får inte köra för fort över vägguppen wink


marcus1
20 januari 2009
Trådstartare
#6
Weermets skrev:
Kör visserligen V40 men det funkar utmärkt på min med, fast man får inte köra för fort över vägguppen wink

haha nae de har jag inga planer på att göra ^^

marcus1
20 januari 2009
Trådstartare
#7
R_fused skrev:
Min är sänkt 60/40 med 17", har 215/40-17 däck och det funkar, hade 205/45-17 innan och då tog det i ibland vid fullt rattutslag. Finns bilder på min sida. Har rätt tung baslåda bak och även åkt med fullt baksäte utan att de tagit i bak.

De ser riktigt fint ut! men vad tycker du jag ska ha för gummi på fälgarna ? jag är helt borta när de gäller fälg, däck och dimensioner osv. Ska jag ha 215/40-17 tycker du ?

(Fälgarna)
http://www.statusfalgar.se/345-hyperbla … .html?ks=1

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
20 januari 2009
#8
Japp 215/40-17 är det du skall ha, det som de flesta kör med och som funkar bäst. Speciellt när bilen är sänkt.


marcus1
21 januari 2009
Trådstartare
#9
R_fused skrev:
Japp 215/40-17 är det du skall ha, det som de flesta kör med och som funkar bäst. Speciellt när bilen är sänkt.

Okej tack så mkt för hjälpen smile


Sök