4914
Sök

Min laptop skiftar höger och vänster musknapp. Varför?

* Klåpare
1 718 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Köpte en bärbar dator för några månader sedan. Efter att ha använt en USB-mus en enda gång så envisas datorn med att skifta höger och vänster knapp på touchpaden flera gånger om dagen fast jag inte har någon USB-mus ansluten!
Det håller på att reta gallfebern på mig, och jag har hotat datorn med hårda ord och pekat på soptunnan. Men den lyssnar inte...

Till en början så misstänkte jag min USB-anslutna joypad lurade Vista att tro att det var en mus ansluten, men det händer oavsett om den är ansluten eller inte...
Så nu hoppas jag att någon av er vet vad det är eller kan vara för fel. Är det en bugg i Vista? Är det en inställning som jag inte känner till, typ "piss user off every x minutes"?

Tack på förhand.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
20 januari 2009
1. Tanka alla uppdateringar till Vista och se om det gör någon skillnad.
2. Tanka ner alla uppdateringarna för mjukvaran till din Touch Pad.
3. Kolla inställningarna för musknapparna så att den helt enkelt inte bara är inställd som vänsterhänt.

* Klåpare
1 718 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Har kört Windows update. Men iofs inte till touchpaden, där sa du nåt! smile Det kanske får "Byt funktioner för höger och vänsterknapp för USB-ansluten mus" att sluta bocka i sig själv.
Tackar!

* Klåpare
1 718 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
Jaha, nu har det gått några dagar och jag har fortfarande samma problem, trots färska uppdateringar.

Det som är lite lustigt med det hela är att detta kommer som ett brev på posten om jag kollar på youtube med helskärm. Jag har svårt att tro att en flash-plugin orsakar detta, men kan det vara så?
Brainstorma gärna. smile

2 230 Inlägg
8 februari 2009
ta hem synatpics programvara å se om det blir bättre.. är ett program för just touchpads där man kan göra massa inställningar.. www.synaptics.com
Senast redigerat av Rojpen (8 februari 2009)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

* Klåpare
1 718 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
Tackar! Ska prova.

Sök