V70 tar hastighetsmätarsignalen från ABSen, liksom sena 850s, tror jag. Typ -96 eller så.
Men nästan alla andra 850 har ett drev i växellådan, som mäter hastigheten.
Dock ger det exakt samma signaler som ABS-kransen gör, så man kan bara skarva in sig på signalen ifrån ABSen.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet