4467
Sök

bra uträkningsprogram

stahre
23 januari 2009
Trådstartare
#1
Skulle behöva ett bra program man kan ladda ner för att räkna ut volym på lådor till basar, ett program där man skriver in vilken bas man har och som sen räknar ut. Har sökt men finner inget bra... Vart laddar man ner detta?
mvh

653 Inlägg
23 januari 2009
#3
stahre skrev:
Skulle behöva ett bra program man kan ladda ner för att räkna ut volym på lådor till basar, ett program där man skriver in vilken bas man har och som sen räknar ut. Har sökt men finner inget bra... Vart laddar man ner detta?
mvh

Probox2000 eller vad det heter ska vara bra, dock inte gratis...


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
23 januari 2009
#4
Aronsson_Kil skrev:
stahre skrev:
Skulle behöva ett bra program man kan ladda ner för att räkna ut volym på lådor till basar, ett program där man skriver in vilken bas man har och som sen räknar ut. Har sökt men finner inget bra... Vart laddar man ner detta?
mvh

Probox2000 eller vad det heter ska vara bra, dock inte gratis...

Slutna lådor klarar det av HYFSAT.
Resten? Nopes....blir inte bra.
ENDA riktigt bra med Probox är ritningsdelen.

WinISD Beta och Pro (gratis hos linearteam.tk om jag inte missminner mig på adressen) funkar mkt bättre.
Sedan har vi Bassbox Pro som dock kostar en slant...
Senast redigerat av Lonefox (23 januari 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

4 074 Inlägg
23 januari 2009
#5
stahre skrev:
Skulle behöva ett bra program man kan ladda ner för att räkna ut volym på lådor till basar, ett program där man skriver in vilken bas man har och som sen räknar ut. Har sökt men finner inget bra... Vart laddar man ner detta?
mvh

nej men du vet väl att det inte är bra att tanka saker enligt sveriges rikes lag! ? smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

stahre
23 januari 2009
Trådstartare
#6
okej, ja ser helst att det är gratis, men är det inte det så går det ändå. Om ingen här har nåogt bra tips på en portad låda där det ska sitta två st impact 2710 basar. I en 850 sedan och spela massor av varierande musik:)
Vet att det är bäst att göra en tät vägg mellan lådan sätet bak och att ha porten in genom skidluckan, men vill inte göra något extremt bygge, bara en vanlig portad låda så att säga.
Detta blir den första låda jag bygger också...

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
23 januari 2009
#7
stahre skrev:
okej, ja ser helst att det är gratis, men är det inte det så går det ändå. Om ingen här har nåogt bra tips på en portad låda där det ska sitta två st impact 2710 basar. I en 850 sedan och spela massor av varierande musik:)
Vet att det är bäst att göra en tät vägg mellan lådan sätet bak och att ha porten in genom skidluckan, men vill inte göra något extremt bygge, bara en vanlig portad låda så att säga.
Detta blir den första låda jag bygger också...

*Pekar på mitt tidigare inlägg om WinISD*

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

733 Inlägg
24 januari 2009
#8
winisd funkar riktigt bra, räknar själ med det till mig o kompisar och det funkar kalas smile

M.v.h. Emil

1 058 Inlägg
24 januari 2009
#9
men det är inte så lätt att man knappar in vad man har för bas så *vipps* så står det lådvolym.. krävs liiiiite mer kunskap i ämnet än så för att få det bra.

PoLoud =D

329 Inlägg
24 januari 2009
#10
stahre skrev:
okej, ja ser helst att det är gratis, men är det inte det så går det ändå. Om ingen här har nåogt bra tips på en portad låda där det ska sitta två st impact 2710 basar. I en 850 sedan och spela massor av varierande musik:)
Vet att det är bäst att göra en tät vägg mellan lådan sätet bak och att ha porten in genom skidluckan, men vill inte göra något extremt bygge, bara en vanlig portad låda så att säga.
Detta blir den första låda jag bygger också...

prata med markus på bilradiohuset så hjälper han dig till en bra låda som fungerar till ditt endamål och han har många bra tips..

http://www.bilradiohuset.se/

Annars är det winisd som gäller men som dom tidigare säger så gäller det att man har lite koll på vad man gör.

och sen använder du probox när du har fått fram vad du ska ha för volym och pottar och får en jätte bra ritning att gå efter när du ska bygga lådan eller om du ska låta ett snickeri såga ut dina bitar..
Senast redigerat av Herr Nilsson (24 januari 2009)

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

4 074 Inlägg
24 januari 2009
#11
Herr Nilsson skrev:
stahre skrev:
okej, ja ser helst att det är gratis, men är det inte det så går det ändå. Om ingen här har nåogt bra tips på en portad låda där det ska sitta två st impact 2710 basar. I en 850 sedan och spela massor av varierande musik:)
Vet att det är bäst att göra en tät vägg mellan lådan sätet bak och att ha porten in genom skidluckan, men vill inte göra något extremt bygge, bara en vanlig portad låda så att säga.
Detta blir den första låda jag bygger också...

prata med markus på bilradiohuset så hjälper han dig till en bra låda som fungerar till ditt endamål och han har många bra tips..

http://www.bilradiohuset.se/

Annars är det winisd som gäller men som dom tidigare säger så gäller det att man har lite koll på vad man gör.

och sen använder du brobox när du har fått fram vad du ska ha för volym och pottar och får en jätte bra ritning att gå efter när du ska bygga lådan eller om du ska låta ett snickeri såga ut dina bitar..

brobox.....? aha,det är om man ska BRYGGA steget? big_smilebig_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

329 Inlägg
24 januari 2009
#12
BJonsson skrev:
Herr Nilsson skrev:
stahre skrev:
okej, ja ser helst att det är gratis, men är det inte det så går det ändå. Om ingen här har nåogt bra tips på en portad låda där det ska sitta två st impact 2710 basar. I en 850 sedan och spela massor av varierande musik:)
Vet att det är bäst att göra en tät vägg mellan lådan sätet bak och att ha porten in genom skidluckan, men vill inte göra något extremt bygge, bara en vanlig portad låda så att säga.
Detta blir den första låda jag bygger också...

prata med markus på bilradiohuset så hjälper han dig till en bra låda som fungerar till ditt endamål och han har många bra tips..

http://www.bilradiohuset.se/

Annars är det winisd som gäller men som dom tidigare säger så gäller det att man har lite koll på vad man gör.

och sen använder du brobox när du har fått fram vad du ska ha för volym och pottar och får en jätte bra ritning att gå efter när du ska bygga lådan eller om du ska låta ett snickeri såga ut dina bitar..

brobox.....? aha,det är om man ska BRYGGA steget? big_smilebig_smile

japp har du aldrig använt det???big_smilebig_smilebig_smile

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

4 074 Inlägg
24 januari 2009
#13
Herr Nilsson skrev:
BJonsson skrev:
Herr Nilsson skrev:

prata med markus på bilradiohuset så hjälper han dig till en bra låda som fungerar till ditt endamål och han har många bra tips..

http://www.bilradiohuset.se/

Annars är det winisd som gäller men som dom tidigare säger så gäller det att man har lite koll på vad man gör.

och sen använder du brobox när du har fått fram vad du ska ha för volym och pottar och får en jätte bra ritning att gå efter när du ska bygga lådan eller om du ska låta ett snickeri såga ut dina bitar..

brobox.....? aha,det är om man ska BRYGGA steget? big_smilebig_smile

japp har du aldrig använt det???big_smilebig_smilebig_smile

jooooo,själv klart! big_smilebig_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!


Sök