2591
Sök

Hetsad av polis som inte är i tjänst

LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
110 Inlägg
24 januari 2009
dåligt att han hetsa, men dåligt å bli hetsad... sj förvållat tkr jag själv även om de va tråkigt för er. ..

Student 2008-. Lastbils chaufför

DFFL
9 020 Inlägg
24 januari 2009
expect1991 skrev:
Självklart ska han inte hetsa, men du ska (din kompis) som förare kunna stanna bilen på lämpligt ställe då och se vad polisen vill er. aldrig att jag skulle köra fortare pga nån bakom tongue (eckl. brandkår o lik.)

Skulle någon uppträda hotfullt med sin körning så hade jag lämnat honom bakom mig fortare än kvickt.
Men jag har aldrig och jag kommer aldrig att racea mot någon p.g.a. alla historier man läst här.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

906 Inlägg
24 januari 2009
Efter alla dessa diskussioner om fortkörningar, galenskap osv, har vi inte kommit överens om att aldrig skriva på?yikes(har ej läst hela tråden så kanske folk som sagt annat)

=)

DFFL
9 020 Inlägg
24 januari 2009
740Fors skrev:
Efter alla dessa diskussioner om fortkörningar, galenskap osv, har vi inte kommit överens om att aldrig skriva på?yikes(har ej läst hela tråden så kanske folk som sagt annat)

Klara bevis på att du kört för fort så är det bara att skriva på.
Har de slarvat med instrument och skrivt fel på böteslappen så kan du skita i det och driva det vidare.

Handlar helt och hållet om din moraliska ståndpunkt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 337 Inlägg
24 januari 2009
Har man torskat så har man - skriv på, lär dig läxan och låt mina skattepengar gå till något vettigt, inte att administrera allas jävla fortkörningsböter.

849 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
jag håller med alla som säger att det var dumt att köra för fort och hela den biten. han får ju som sagt stå för vad han har gjort.

Men att en polis kan ligga i 160 eller liknande när han är ur tjänst, utan att få några böter eller följder.
Men men, som alla påstår är väl polisen allt i tjänst, och då var ju detta agerandet som han gjorde rätt isf.

Superior imports AB http://www.superiorimports.se
Rota fälgar: http://www.gand.nu

Muttley
24 januari 2009
Spexarn skrev:
Men att en polis kan ligga i 160 eller liknande när han är ur tjänst, utan att få några böter eller följder.
Men men, som alla påstår är väl polisen allt i tjänst, och då var ju detta agerandet som han gjorde rätt isf.

han hade ju anledning att köra fort för att din kompis gjorde det.

säg till din polare, håll avstånd så han kan nita när de är "halt" så han slipper köra om folk på fel sida.

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
24 januari 2009
Du ska fortfarande inte bli hetsad.. Kompisen får skylla sig sj.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

OEM <3
6 957 Inlägg
24 januari 2009
Hej Calle big_smile och Grattis Rikard tongue 3700kr..kul tongue

Några saker som måste redas ut...ryktet sprider sig fort på stan.
Ni hade varit och tränat den där fightingsaken du håller på med?

Hörde att Rikard körde i 180km/h, och att de va mamma å pappas V70? Eller
va åkte ni för bil?

Sen så var det väl ganska klumpigt av Rikard att erkänna, hur ska polisen veta de?
De va ju en ensam polis mot er tre..?

Halt? De har ju varit plusgrader hela dagen/kvällen ju tongue

Aja, tur att de inte var du iaf tongue

OEM <3

186 Inlägg
24 januari 2009
det ska du överklaga en polis som inte är i tjänst får stoppa folk. men som sagt. polisen är ju ett j***a släckte ju. Hoppas att jag inte kommer bli stoppad så när jag kommer köra i trafiken när jag fårr körkortet. men överklaga och skriv i tidningen. har du tid så kan du gå ut över det i nyheterna också. att polisen stoppar när dom inte är i tjänst

11 Inlägg
24 januari 2009
Vad jag vet går det väl att ta tillbaka erkännanden? Se på clark olofsson, så fort han kom på "fan va de sög i fängelset" så tog han tillbaka sina erkännanden och får alla att tveka på vad som är sant och falskt.

L T R

849 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Bjork skrev:

va åkte ni för bil?

Sen så var det väl ganska klumpigt av Rikard att erkänna, hur ska polisen veta de?

Ja, vi hade vart o tränat mma tongue och vi åkte i hans föräldrars bil V70 D5, och vi var ensamma mot 1, och det var vatten över hela vägbanan tongue

Superior imports AB http://www.superiorimports.se
Rota fälgar: http://www.gand.nu

212 Inlägg
25 januari 2009
hade din polare inte erkänt hade inget hänt, en polis bil låg bakom mig på motorvägen efter 20sek märkte jag det och bromsade ner, dom stannade mig, snälla som do va dom sa att dom inte kan göra nåt, dom hade inte hunnit sätta igång fartkameran, fick böter för ej blinkat när jag bytt fil, men bättre med 750 än fölust av körkort ovh minst 3000 i böter

LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
110 Inlägg
25 januari 2009
Spexarn skrev:
Bjork skrev:

va åkte ni för bil?

Ja, vi hade vart o tränat mma tongue och vi åkte i hans föräldrars bil V70 D5, och vi var ensamma mot 1, och det var vatten över hela vägbanan tongue

Klockan sju skrev du att polisen hade splitter ny audi och ni hade en gamal saab me dåliga däck? Men nu har ni en v70?? <ska ni dra tillbaka anmälan så se till att veta va ni hade för bil först..?!

Student 2008-. Lastbils chaufför

Mästare
2 947 Inlägg
25 januari 2009
Stör mig på detta, det borde verkligen inte få vara så. då han polisen som hetsat oss vart ur tjänst. gjort farliga omkörningar och gjort allt olagligt som kompisen gjort.

Om jag fattar det rätt så håller din kompis med om att han borde få böter och bli av med körkortet då han handlade fel när han körde för fort istället för att sakta ner, vilket han gjorde pågrund utav att han blev hetsad av polismannen i bilen bakom, vilket han inte borde gjort, och tycker därför att polismannen som var ur tjänst och körde i sin egna civila bil och hetsade, borde därför också få böter, enligt din kompis som inte fattade att han borde ha stannat istället för att försöka köra ifrån då det inte var en polismålad Volvo utan en Civil Audi?

Vad lagen säger om det isåfall vet jag inte.

Edit: Vet inte om texten hänger ihop då jag är lite trött.

Saleenkungen skrev:
det ska du överklaga en polis som inte är i tjänst får stoppa folk. men som sagt. polisen är ju ett j***a släckte ju. Hoppas att jag inte kommer bli stoppad så när jag kommer köra i trafiken när jag fårr körkortet. men överklaga och skriv i tidningen. har du tid så kan du gå ut över det i nyheterna också. att polisen stoppar när dom inte är i tjänst

För det första börja gå på svensklektionerna.
För det andra får poliser utanför tjänst stoppa folk som bryter mot lagen, vilket du kan läsa längre upp denna sidan.
Senast redigerat av KimVsWorld (25 januari 2009)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Muttley
25 januari 2009
Spexarn skrev:
Bjork skrev:

va åkte ni för bil?

är du väldigt säker på att du var med? för de låter lite som du bara hört historien. Eller riktigt suger på bilar, för visst ser väl alla skillnad om man åker saab eller en volvo?

5 Inlägg
25 januari 2009
-Att han har skrivit under är inget erkännande..........
Precis som i ett polisförhör...de du säger i ett polisförhör är INTE bindande på nåt sätt.......

-Klart han skall gå den juridiska vägen för att få de prövat om de har gått rätt till??
de tror ju inte ja'............

-Sen att han har skrivit på! 
-Har han förstått vad han skrivit på?? Går de att bevisa att han förstått de...??

-knappast!
Änn så länge är de ju "bara en namnteckning"

lollollol

118 Inlägg
25 januari 2009
Nu togs du för att köra vårdslöst,vilket du gjorde. Tror du att någon i bilen bakom dig vill nita dig kan du enkelt an,äla det och uppge reg nr på bilen,utan att riskera ditt liv och alla andra medtrafinkanter!
  Att polisen kanske bromsade kan ha varit ifall du inte höll avståndet och han blev arg! Vilket alla kan bli!

Sen säger vissa här att om han inte har laser så kan han inte ta hastigheten,och det kan han men det krävs att han hänger efter i ca 2km med liknande hastighet och utgå ifrån sin egen mätare! En polisman är alltid polis1 Har han sin legitímation med sig kan han agera som polis med alla polislagar mm. Annars får det bli ett envarsingrippande som alla kan göra.

Polisen täckte nu sin rygg genom att inte stoppa dig ensam utan ringde till en målad polisbil som han bör göra. Hade han stoppat dig ensam så hade det inte gått så bra för honom eftersom du omöjligt kunnat veta att han var polis.

Lite svar på dina frågor.. men du kan alltid fråga en jurist om du är osäker eller överklaga vilket i många fall inte hjälper...mvh Miguel

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
25 januari 2009
Seriöst, denna tråden blev bara löjlig och patetisk i samma ögonblick som "Saaben med dåliga däck" helt plötsligt blev en V70...

Varför kan inte folk bara erkänna att dom gör fel i trafiken? Kör din kompis i 160 så ska körkortet dras, det får han lära sig när han tog kortet, och gick inte den informationen in så ska idioten inte ha körkort heller.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

39 Inlägg
25 januari 2009
Spexarn skrev:
Bjork skrev:

va åkte ni för bil?

var det inte en saab nyss? eller var det en rövarhistoria?

Sök