Spexarn skrev:
Hello
Hände en sak i dag som jag tycker verkar minsann kneppigt
jag och en till åkte med våran kompis hem från träning. och rätt som det är så tvärnitar bilen framför och lägger sig i mitten av vägen, eftersom det var halt ute så lyckas kompisen inte stanna och kör därför om på fel sida av bilen.
Bilen som tvärnitat ( Som också är en polis som inte är i tjänst), blir helt galen och kör i kapp oss, och sedan så hetsar han oss som fan, kompisen drar då på för att komma undan, men polisen forsätter att hetsa och irritera, så här håller det på hela vägen till stan, då har vi pendlat i hastiheter mellan 70-160 med han bakom som hetsat. när vi sedan kommer in i stan. blir vi stannade utav en Polis bil som
gubben i bilen bakom oss ringt och kallat ut för att stanna oss.
polisen som hetsat oss hela vägen kliver ut bilen och säger till Poliserna som stannat oss att min kompis varit vårdslös i trafiken och kört för fort och gjort farliga omkörningar.
Kompisen får 3700 kr i böter och blir av med körkortet :S
Stör mig på detta, det borde verkligen inte få vara så. då han polisen som hetsat oss vart ur tjänst. gjort farliga omkörningar och gjort allt olagligt som kompisen gjort. han har heller inte mätt upp hastighet med kamera eller något.
Vad ska kompisen göra? och kan det verkligen gå till så här?
stör mig något fruktansvärt!!