3344
Sök

Hetsad av polis som inte är i tjänst

849 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Hello

Hände en sak i dag som jag tycker verkar minsann kneppigt

jag och en till åkte med våran kompis hem från träning. och rätt som det är så tvärnitar bilen framför och lägger sig i mitten av vägen, eftersom det var halt ute så lyckas kompisen inte stanna och kör därför om på fel sida av bilen.
Bilen som tvärnitat ( Som också är en polis som inte är i tjänst), blir helt galen och kör i kapp oss, och sedan så hetsar han oss som fan, kompisen drar då på för att komma undan, men polisen forsätter att hetsa och irritera, så här håller det på hela vägen till stan, då har vi pendlat i hastiheter mellan 70-160 med han bakom som hetsat. när vi sedan kommer in i stan. blir vi stannade utav en Polis bil som
gubben i bilen bakom oss ringt och kallat ut för att stanna oss.
polisen som hetsat oss hela vägen kliver ut bilen och säger till Poliserna som stannat oss att min kompis varit vårdslös i trafiken och kört för fort och gjort farliga omkörningar.

Kompisen får 3700 kr i böter och blir av med körkortet :S
Stör mig på detta, det borde verkligen inte få vara så. då han polisen som hetsat oss vart ur tjänst. gjort farliga omkörningar och gjort allt olagligt som kompisen gjort. han har heller inte mätt upp hastighet med kamera eller något.

Vad ska kompisen göra? och kan det verkligen gå till så här?
stör mig något fruktansvärt!!

Superior imports AB http://www.superiorimports.se
Rota fälgar: http://www.gand.nu

2 230 Inlägg
24 januari 2009
överklaga och anmäla den andra personen för nått:) om han inte mätt så fins det inga bevis heller. och en polis som inte är i tjänst är lika trovärdig som agda 75år.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

68 Inlägg
24 januari 2009
Kontakta någon trafikjurist

849 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Rojpen skrev:
överklaga och anmäla den andra personen för nått:) om han inte mätt så fins det inga bevis heller. och en polis som inte är i tjänst är lika trovärdig som agda 75år.

Ja han har ju trots allt gjort precis samma fel som kompisen!

Men han skrev ju ändå under lappen och erkände att han kört för fort osv

25 Inlägg
24 januari 2009
Hänger polisen med i 160 när han inte är i tjänst känns det ju som att hans lapp borde sitta löst också...

2 230 Inlägg
24 januari 2009
Spexarn skrev:
Rojpen skrev:

aha så man skriver under fortkörning, har aldrig fått så vet inte:P
ja då äre ju värre men bara spela dum å att man inte viste bättre å vela hem istället för att stå att tjafsa man kan ju ha varit rädd osv, har en kommpis som inte tål poliser alls så han blir helt skakig å allt så..
men saker går ju alltid att överklaga. smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

849 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Rojpen skrev:
Spexarn skrev:
Rojpen skrev:

aha så man skriver under fortkörning, har aldrig fått så vet inte:P
ja då äre ju värre men bara spela dum å att man inte viste bättre å vela hem istället för att stå att tjafsa man kan ju ha varit rädd osv, har en kommpis som inte tål poliser alls så han blir helt skakig å allt så..
men saker går ju alltid att överklaga. smile

Jo, han skrev under, men sa ju till poliserna det att han blivit hetsad och kände säg jävligt stressad.
Han sa att han var livrädd o trodde att personen i bilen bakom skulle slå skiten ur honom så som han strssade oss

Teddan
2 495 Inlägg
24 januari 2009
har man skrivit under så har man erkänt.

tvistemål likande detta skal taas upp i en tingsrätt , men är man så dum och skriver under så får man skylla sig själv.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 januari 2009
Smedhult skrev:
Aleks skrev:
spela korten rätt o han borde bli knullad

Jobbigt för den polisen som blir knullad för o hetsat nån! Hårda bud nu för tiden verkar de som

Inte lätt för poliser i dagens samhälle.. Se bara på han som bajsade på polisen. Haha.
http://www.norran.se/nyheter/norrochvas … 212110.ece

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (24 januari 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

849 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
r-ted skrev:

tvistemål likande detta skal taas upp i en tingsrätt , men är man så dum och skriver under så får man skylla sig själv.

Jo, men han erkännde ju att han kört för fort så klart, men han visste inte hur fort sa han. men han sa ju även det att han gjorde det pga av att han blivit hetsad.
så saken är ju den att han körde för fort vet dom ju, men anledningen till det är ju att han blivit hetsad av polisen bakom som va ur tjänst, han har ju som sagt kört lika fort :S

119 Inlägg
24 januari 2009
Jag hade nekat på allt.

//Alexander o.O

89 Inlägg
24 januari 2009
det är det ända rätta i alla lägen, neka.

fast om han erkänner o ha kört i höga hastigheter, och polisen som var sivilist säger att han hängde på, borde inte han få samma straff/bot?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 januari 2009
Det enda jag kan fatta av dehär är att båda har gjort sig skyldig till samma brott.

Sen ska man inte kunna bli hetsad i trafiken. Oavsett läge skall man behålla lugnet och köra vettigt!

Jag hade överklagat, inget går att bevisa. Åker din polare dit, ska konstapel blå också böta.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Muttley
24 januari 2009
varför stannade han inte när han såg att polisen körde efter från början? då hade han ju ändå sluppit det tycker jag.

89 Inlägg
24 januari 2009
te_wik skrev:
Det enda jag kan fatta av dehär är att båda har gjort sig skyldig till samma brott.

Sen ska man inte kunna bli hetsad i trafiken. Oavsett läge skall man behålla lugnet och köra vettigt!

Jag hade överklagat, inget går att bevisa. Åker din polare dit, ska konstapel blå också böta.

Mvh Tommy

Say no more!

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
24 januari 2009
Har han skrivit under så har han väl erkänt? Jag håller med dom som tycker att en civilperson som hänger efter en bil i 160 också borde få sitt kort indraget, polis eller inte.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

274 Inlägg
24 januari 2009
stanna han efter ha kört i 160? har man väl försökt köra ifrån dom så äre ju ingen vits me o stanna..

fyllo

466 Inlägg
24 januari 2009
nästan så man skulle bromsat hårt när han låg bakom då hade han förmodligen kört in i bilen och det är ju alltid den som kör på bakifrån som bär skulden

Christer *Dieselkungen*

Teddan
2 495 Inlägg
24 januari 2009
Spexarn skrev:
r-ted skrev:

Jo, men han erkännde ju att han kört för fort så klart, men han visste inte hur fort sa han. men han sa ju även det att han gjorde det pga av att han blivit hetsad.
så saken är ju den att han körde för fort vet dom ju, men anledningen till det är ju att han blivit hetsad av polisen bakom som va ur tjänst, han har ju som sagt kört lika fort :S

blir han hetsad för att någon ligger mitt  vägenoc brosar när han låg i röven ?? då förtänar han att vara utan körkort.

kanske bättra på sitt temprament lite oxå

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

687 Inlägg
24 januari 2009
Spexarn skrev:
Hello

Hände en sak i dag som jag tycker verkar minsann kneppigt

jag och en till åkte med våran kompis hem från träning. och rätt som det är så tvärnitar bilen framför och lägger sig i mitten av vägen, eftersom det var halt ute så lyckas kompisen inte stanna och kör därför om på fel sida av bilen.
Bilen som tvärnitat ( Som också är en polis som inte är i tjänst), blir helt galen och kör i kapp oss, och sedan så hetsar han oss som fan, kompisen drar då på för att komma undan, men polisen forsätter att hetsa och irritera, så här håller det på hela vägen till stan, då har vi pendlat i hastiheter mellan 70-160 med han bakom som hetsat. när vi sedan kommer in i stan. blir vi stannade utav en Polis bil som
gubben i bilen bakom oss ringt och kallat ut för att stanna oss.
polisen som hetsat oss hela vägen kliver ut bilen och säger till Poliserna som stannat oss att min kompis varit vårdslös i trafiken och kört för fort och gjort farliga omkörningar.

Kompisen får 3700 kr i böter och blir av med körkortet :S
Stör mig på detta, det borde verkligen inte få vara så. då han polisen som hetsat oss vart ur tjänst. gjort farliga omkörningar och gjort allt olagligt som kompisen gjort. han har heller inte mätt upp hastighet med kamera eller något.

Vad ska kompisen göra? och kan det verkligen gå till så här?
stör mig något fruktansvärt!!

Förstår ingenting av din berättelse. Som jag fattar det som så bromsar främre bil kraftigt och håller åt sidan. Kan det vara så att han bromsar alternativt väjer för något? Din kompis kan ej bromsa in och kör om på insidan? Har din kompis då hållt tillräckligt avstånd från början för att ens kunna bromsa in om det skulle hände något sådant som nyss hände (en oväntad inbromsning av framförvarande).

Vart skedde detta? Landsväg? Motorväg? Mitt inne i centrum? Kan det vara så att berörd polisman åkte efter för att stanna er? Hur hetsade han er? Blippade han med helljuset? Tutade han? Åkte han efter för att kanske inte tappa er ur sikte?

En polis är aldrig "ur tjänst".

Varför åker ni upp i hastigheter som 160km/h? Varför inte åka vanligt och inte bry sig om vad han gör bakom er? Varför ringde inte ni polisen om ni kände er hotade?

Nedu för mågna frågetecken kring din änglaliknande historia.

Sök