2643
Sök

Hetsad av polis som inte är i tjänst

3 059 Inlägg
25 januari 2009
Spexarn skrev:
r-ted skrev:
har man skrivit under så har man erkänt.

tvistemål likande detta skal taas upp i en tingsrätt , men är man så dum och skriver under så får man skylla sig själv.

Jo, men han erkännde ju att han kört för fort så klart, men han visste inte hur fort sa han. men han sa ju även det att han gjorde det pga av att han blivit hetsad.
så saken är ju den att han körde för fort vet dom ju, men anledningen till det är ju att han blivit hetsad av polisen bakom som va ur tjänst, han har ju som sagt kört lika fort :S

Pallar inte läsa alla sidor men tänk om alla stressade skulle köra i 160km/h? Det är väl ingen anledning till att köra så mycket för fort. Kan han inte behärska sig ska han inte ha körkort heller.
Sen att han inte hant bromsa och körde om på fel sida, ja då har han ju inte hållt avstånd till bilen framför heller, särskilt med glatt underlag. Lite konstigt att bilen framför kan tvärnita men din polare kan inte ens sänka farten.. körde han med slitna däck också?
Och visst kan "din kompis" åka dit för fortkörning utan laser.. Har polisen bevis från t.ex. andra trafikanter eller nått så torskar du.
Senast redigerat av Smajly (25 januari 2009)

RS
886 Inlägg
25 januari 2009
Spexarn skrev:
Hello

Hände en sak i dag som jag tycker verkar minsann kneppigt

jag och en till åkte med våran kompis hem från träning. och rätt som det är så tvärnitar bilen framför och lägger sig i mitten av vägen, eftersom det var halt ute så lyckas kompisen inte stanna och kör därför om på fel sida av bilen.
Bilen som tvärnitat ( Som också är en polis som inte är i tjänst), blir helt galen och kör i kapp oss, och sedan så hetsar han oss som fan, kompisen drar då på för att komma undan, men polisen forsätter att hetsa och irritera, så här håller det på hela vägen till stan, då har vi pendlat i hastiheter mellan 70-160 med han bakom som hetsat. när vi sedan kommer in i stan. blir vi stannade utav en Polis bil som
gubben i bilen bakom oss ringt och kallat ut för att stanna oss.
polisen som hetsat oss hela vägen kliver ut bilen och säger till Poliserna som stannat oss att min kompis varit vårdslös i trafiken och kört för fort och gjort farliga omkörningar.

Kompisen får 3700 kr i böter och blir av med körkortet :S
Stör mig på detta, det borde verkligen inte få vara så. då han polisen som hetsat oss vart ur tjänst. gjort farliga omkörningar och gjort allt olagligt som kompisen gjort. han har heller inte mätt upp hastighet med kamera eller något.

Vad ska kompisen göra? och kan det verkligen gå till så här?
stör mig något fruktansvärt!!

Anmäl.

Focus RS

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 januari 2009
omegalover skrev:
Sen säger vissa här att om han inte har laser så kan han inte ta hastigheten,och det kan han men det krävs att han hänger efter i ca 2km med liknande hastighet och utgå ifrån sin egen mätare!

Ursäkta franskan men det där är nog mest skitsnack.

Sen när blev en bils hastighetsmätare ett korrekt kalibrerat mätinstrument ??

Jag råkade ut för något liknande men vid bra väglag och konstiga talefonsamtal i en vecka, låg bitvis i 140KM/H med en okänd bil efter mig och den låg i röven på mig och pressade i nästan 2 *MIL*.

Kom in till ett samhälle och jag saktade ner till 50, vid slutet av samhället när det blev 90 igen så slår bilen på blåljus. Eftersom jag råkat ut för två idioter som lekt med blåljus innan så rullade jag vidare en bit och funderade på om bilen kunde vara en civilare men det var för mörkt för att se något vid det laget.

Stannar iaf efter en bit, hundra meter kanske, och ut ur bilen kliver tre snutar med skottsäkra västar.

Får en rejäl utskällning av den kvinnliga polisen som tydligen kört den gamla 745:an och sen var det inte mer med det, inga böter och inga andra påföljder heller.

Och att dom skulle ha skitit i det pga att dom var stressade eller inte orkade tror jag knappast då den där tjejen var riktigt förbannad tongue

Alltså lär det bara vara en myt att dom får använda bilens hastighetsmätare för att "mäta" fortkörare.
Senast redigerat av TBOC_Razor (25 januari 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

OEM <3
6 957 Inlägg
25 januari 2009
tkd_rille skrev:
Spexarn skrev:
Bjork skrev:
Hej Calle big_smile och Grattis Rikard tongue 3700kr..kul tongue

Några saker som måste redas ut...ryktet sprider sig fort på stan.
Ni hade varit och tränat den där fightingsaken du håller på med?

Hörde att Rikard körde i 180km/h, och att de va mamma å pappas V70? Eller
va åkte ni för bil?

Sen så var det väl ganska klumpigt av Rikard att erkänna, hur ska polisen veta de?
De va ju en ensam polis mot er tre..?

Halt? De har ju varit plusgrader hela dagen/kvällen ju tongue

Aja, tur att de inte var du iaf tongue

Ja, vi hade vart o tränat mma tongue och vi åkte i hans föräldrars bil V70 D5, och vi var ensamma mot 1, och det var vatten över hela vägbanan tongue

är du väldigt säker på att du var med? för de låter lite som du bara hört historien. Eller riktigt suger på bilar, för visst ser väl alla skillnad om man åker saab eller en volvo?

Får väl stå upp lite för Calle då "Spexarn"

- Han åkte med en kompis till mig och han som heter Rikard, dom hade varit och tränat MMA (typ UFC sak)
i Skultorp

- Dom åkte i Rikards föräldrars bil, en Volvo V70 D5 -07.

- När dom var på väg hem så åkte dom på en 2-filig väg varpå bilen framför (polisen) började sakta in
väldigt hastigt (antagligen mkt vatten på vägbanan då de regnade hela dagen här hemma igår)
Rikard körde då om på innerfilen, polisen haka då på, Rikard trodde på race (vem hade INTE trott de? tongue)
Mätaren snuddae 180km/h då Rikard släppte av och körde någorlunda lagligt efter de (95-100mk/h)

- När dom kom hem så kom det en polisbil och stoppa dom, frågade om han kört fort som sades
och han gjorde misstaget att säga ja. Rikard är inte en person som ljuger, speciellt inte för ordningsmakten tongue

- Den som säger att Calle inte kan ngt om bilar kan ju komma hit:mad: han mkt duktig på att skruva med bilar, döm inte personer innan nu träffat dom!!

DET ÄR INTE CALLE "SPEXARN" SOM KÖRDE UTAN RIKARD, EN KOMPIS TILL OSS BÅDA!!!

Mvh Björk
Senast redigerat av Bjork (25 januari 2009)

OEM <3

835 Inlägg
25 januari 2009
Är inte tråden död än? Han gjorde FEL. Polisen gjorde vad han är SKYLDIG till. Synd på körkortet men det får man räkna med. Gnälla i efterhand hjälper föga.

OEM <3
6 957 Inlägg
25 januari 2009
Epitaph skrev:
Är inte tråden död än? Han gjorde FEL. Polisen gjorde vad han är SKYLDIG till. Synd på körkortet men det får man räkna med. Gnälla i efterhand hjälper föga.

Som tur är gör Rikard lumpen så körkortet skiter han nog i..böterna är ju värre tongue
Vet inte hur sånt här påverkar lumpen, men en fortkörning är nog inte så farligt, dock gick de
ju rätt fort..
Senast redigerat av Bjork (25 januari 2009)

OEM <3

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
25 januari 2009
va tråkigt att polisen inte fick nått straff , han gjorde ju lika mycket fel han med

Nissan Silvia

849 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Epitaph skrev:

Hehe, jag håller med, jag har redan fått svar på det jag ville tongue

Superior imports AB http://www.superiorimports.se
Rota fälgar: http://www.gand.nu

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
25 januari 2009
Spexarn skrev:
Epitaph skrev:

Hehe, jag håller med, jag har redan fått svar på det jag ville tongue

joo o sen är ju poliser "alltid" i tjänst eftersom dom e just Poliser.....

så e det

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

Muttley
25 januari 2009
Bjork skrev:
tkd_rille skrev:
Spexarn skrev:

Ja, vi hade vart o tränat mma tongue och vi åkte i hans föräldrars bil V70 D5, och vi var ensamma mot 1, och det var vatten över hela vägbanan tongue

är du väldigt säker på att du var med? för de låter lite som du bara hört historien. Eller riktigt suger på bilar, för visst ser väl alla skillnad om man åker saab eller en volvo?

- Han åkte med en kompis till mig och han

- Den som säger att Calle inte kan ngt om bilar kan ju komma hit:mad: han mkt duktig på att skruva med bilar, döm inte personer innan nu träffat dom!!

Mvh Björk

Jag fattade att de inte var spexarn som körde.

Och varför säger spexarn att de var en gammal saab ? När de var en v70?.
För de är de jag undrar, ser man inte skillnad på en saab och en volvo när man åker i den? Kanske för hård träning med för mycket adrenalin när jakten gick igång så han glömde bort att de var plötsligt en volvo han åkte?

849 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Bjork skrev:
tkd_rille skrev:

- Han åkte med en kompis till mig och han

Mvh Björk

Jag fattade att de inte var spexarn som körde.

Och varför säger spexarn att de var en gammal saab ? När de var en v70?.
För de är de jag undrar, ser man inte skillnad på en saab och en volvo när man åker i den? Kanske för hård träning med för mycket adrenalin när jakten gick igång så han glömde bort att de var plötsligt en volvo han åkte?

Ja, det var en V70 vi åkte i alltså, så det med saaben bara för att få en tydlig jämförelse av att det inte är samma grepp o bromsträcka i alla bilar, men det spelar ju egentligen ingen roll vilken bil vi åkte i så.

saken var ju den att en polis som inte var i tjänst tog upp jakten. Men jag har fått mitt svar på varför det var så, så jag är nöjd.

Superior imports AB http://www.superiorimports.se
Rota fälgar: http://www.gand.nu

RMR-Crew
478 Inlägg
25 januari 2009
Spexarn skrev:
Rojpen skrev:
överklaga och anmäla den andra personen för nått:) om han inte mätt så fins det inga bevis heller. och en polis som inte är i tjänst är lika trovärdig som agda 75år.

Ja han har ju trots allt gjort precis samma fel som kompisen!

Men han skrev ju ändå under lappen och erkände att han kört för fort osv

Fyfan vilken idiot som skriver på en sån lapp när inga bevis finns.

OEM <3
6 957 Inlägg
25 januari 2009
kawiZz skrev:
Spexarn skrev:
Rojpen skrev:
överklaga och anmäla den andra personen för nått:) om han inte mätt så fins det inga bevis heller. och en polis som inte är i tjänst är lika trovärdig som agda 75år.

Ja han har ju trots allt gjort precis samma fel som kompisen!

Men han skrev ju ändå under lappen och erkände att han kört för fort osv

Fyfan vilken idiot som skriver på en sån lapp när inga bevis finns.

Rikard är ingen idiot mad han är bara för ärlig ibland big_smile

OEM <3

2 337 Inlägg
25 januari 2009
Killen körde ju 180 för att han hade en bil i röven? Hur smart är det?

OEM <3
6 957 Inlägg
25 januari 2009
Sarge skrev:
Killen körde ju 180 för att han hade en bil i röven? Hur smart är det?

Han trodde väl de kunde vart ett race? Tror inte han är den enda som skulle tänka så?
Eller?
Han körde om bilen och åkte ifrån den, sen så började bilen bakom komma ikapp ganska
fort, va hade du tänkt då?

OEM <3

5 198 Inlägg
25 januari 2009
Varför tror massa folk att andra vill köra ett race bara för att dom ligger i bakhasorna ?

OEM <3
6 957 Inlägg
25 januari 2009
gamlingen skrev:
Varför tror massa folk att andra vill köra ett race bara för att dom ligger i bakhasorna ?

Enkelt svar: För man är ung och dum big_smile
Man lär sig med tiden wink

OEM <3

5 198 Inlägg
25 januari 2009
Bjork skrev:
gamlingen skrev:

men tydligen för sent

OEM <3
6 957 Inlägg
25 januari 2009
gamlingen skrev:
Bjork skrev:
gamlingen skrev:

men tydligen för sent

Jepp, men nu har han lärt sig, kan tänka mig hur glada hans föräldrar är nu..

OEM <3

68 Inlägg
25 januari 2009
Jobbig sits o va i... men först o främst som alla säger... va lungn i såna situationer. Jag åkte på liknande skit jag med, blev hetsad av en Mercedes C-klass på motorvägen (ställde sig bredvid mig o axade jämt o ville tävla) så jag växla ner o kör skiten ur han... det va 90 väg o jag kollade vid en tillfälle att man höll 193 sj ju. det visade sig vara civilare. men man va lung,skrev inte under nått och blev kallad till möte i polisstationen. men pga brist på bevis så kunde dem inget, fick bara böter 1500 för överskridande av spärrlinije :S... sen fick jag veta då att dem poliserna också va ur tjänst vid den tillfället... Men man lärde sig en läxa och man håller hastigheterna inom lagom gränser hehe smile... I eran fall kan man bara säga "Skyll er själva" så som det va i min situation med.... Om nån hetsar er bakifrån och ni måste köra på som fan,se till då att det är en ambulans,brandkår eller polisbil (syftar vi enfiliga motorvägar) annars, håll hastigheten.....

En läxa som din kompis får lära sig den hårda vägen... alla vi har vandrat den vägen. Inklusive mig själv...

Så ta det lungt o försiktigt smile

Sök