4987
Sök

Youtubes Copyright Problem

825 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Hej alla . Det är väl inte någon som har undgått Universal Music Groups , Viacom , NBC universal mfl , Och nu senast WMG s korståg med att plocka bort filmer till höger och vänster och upp och ner bara för att man andvänder deras musik eller deras filmer . Detta måste stoppas nu innan youtube dör copyright döden .  Just nu så har Warner Music Group vaknat också , jag har blivit av med 2 filmer hittils Pga dom och en kompis 1 film och detta på 3 dagar . Så om ni vill kämpa mot napoleon så gå med i denna gruppen :

http://se.youtube.com/group/hateumg
Jag tycker bara att det är tråkigt att dom håller på så här . Jag menar inget ont , jag bara tycker det .
Ha det bra alla
Senast redigerat av fontheking5 (25 januari 2009)

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 januari 2009
De har rätten på sin sida, så det är bara att gilla läget.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

2 337 Inlägg
25 januari 2009
Jag ser inte problemet. De skyddar sitt eget material. Det skulle jag också ha gjort. Jag hoppas att du inte var allvarlig med att bolagen ska betala folk som lägger upp deras copyrightskyddade material på Youtube, för det var fan bland det dummaste jag har hört.

825 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Sarge skrev:
Jag ser inte problemet. De skyddar sitt eget material. Det skulle jag också ha gjort. Jag hoppas att du inte var allvarlig med att bolagen ska betala folk som lägger upp deras copyrightskyddade material på Youtube, för det var fan bland det dummaste jag har hört.

Nej det var bara vad folk har sagt på Youtube .

2 337 Inlägg
25 januari 2009
Jag vet helt ärligt inte vad jag skall säga efter att besökt den länken. "Victim of copyright claims" ? Hur fan kan du som konsument bli ett offer för upphovsrätten? Det skulle jag vilja ha förklarat.

825 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Jag tycker inte om att  jag inte kan ta bort denna tråden själv . Jag ångrar att jag satte upp den här tråden .

1 571 Inlägg
25 januari 2009
Några klipp på internet för folk att kolla/lyssna på är ju rena gratisreklamen. Det är ju svårt för bolagen att hantera den nya tekniken. Vi kanske skulle återgå till musik på vaxrulle och film på vhs. smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
25 januari 2009
handlar inte youtube om att lägga upp sina egna videofilmer?

"youtube - broadcast yourself"

Är ju bara att massa folk lagt ut andras filmer, och då blir det ju fel åt alla håll. Sen att youtube skulle dö av copyright skulle vara märkligt, när vissa företag själva nyttjar youtube för trailers/teasers...

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
25 januari 2009
fontheking5 skrev:
Jag tycker inte om att  jag inte kan ta bort denna tråden själv . Jag ångrar att jag satte upp den här tråden .

Då får du väl skicka ett PM till en moderator så låser han den.

* Klåpare
1 718 Inlägg
26 januari 2009
sirmiro skrev:
handlar inte youtube om att lägga upp sina egna videofilmer?

"youtube - broadcast yourself"

Är ju bara att massa folk lagt ut andras filmer, och då blir det ju fel åt alla håll. Sen att youtube skulle dö av copyright skulle vara märkligt, när vissa företag själva nyttjar youtube för trailers/teasers...

Exakt. Det handlar om att användare missbrukar youtube's tjänst - att ha sina egna videor online gratis.
Det blir snarare en massa bannade användare, inte youtube's död.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

1 814 Inlägg
26 januari 2009
ffs vi är 4 stycken medlemmer i gruppen med mig inräknat? *rolleyes*

Sök