3566
Sök

Nissan 200sx S13 eller Honda CRX V-tec

186 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
hoppas att det är rätt tråd för det. men kanske funderar på köpa en av dom bilarna till hösten efter jag sommarjobbat. Vilken är bäst att ha och roligast. CRX är ju FWD och 200sx RWD

1 926 Inlägg
25 januari 2009
Fördelar 200:

RWD
Turbo
Snyggare
Lättrimmad

Fördelar CRX

Förbaskat skönt motorljud
Vad jag vet så är den mer sällsynt än 200an
Jag antar att den är billigare att äga än 200an i bensin och försäkring

Det är vad jag kommer på nu när nyss har vaknat. Lycka till /J

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
25 januari 2009
Hade jag varit du så hade jag valt Nissan 200 sx. Men det är ditt val.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

186 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
okej för jag tänke också på att man behöver ju inte ha helförsäkring på 200sx. räcker med trafikförsäkring. och är det någon som vet vad 200sx går på trafikförsäkringen. på ett ungefär? har varit sugen på 200sx förut. ser ju rätt så tuff ut. Och man kan ju få dom i ett rätt så bra pris.

Ska man också kika på hur mycket den har gårr också. vet att man ska kolla om turbon är bytt och kammarna också

685 Inlägg
25 januari 2009
Hade lätt tagit en Honda CRX V-tec. Riktigt rolig bil i alla avseenden. Bra prestanda,grym väghållning o s v.
Och den tål mer stryk än 200:an!

No turbo shit - just real power!

1 827 Inlägg
25 januari 2009
Precis...

Vill du att sakerna ska hålla är det CRX som gäller.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

186 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
okej. får fundera ett tag till då. för crx kan man ju få billigt ju. en rätt så fin en. runt 15 000. men vad är det som går sönder på en 200sx då?? många säger ju att är en rolig bil. men båda ser ju rätt så tuffa ut

Med lem
624 Inlägg
25 januari 2009
Jag lägger min röst på CRX smile

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

Mr s13 of Sweden
180 Inlägg
25 januari 2009
Säger 200sx , är ju roligare med rätthjulsdrift :-)

Lite för mkt är precis lagom.

1 703 Inlägg
25 januari 2009
Jag har ägt båda.
Jag skulle lätt köpa en CRX VT igen!! Grymt påkostad och skottsäker motor och chassie. Väger 300kg mindre än en s13. Fruktansvärt lajbans alla dagar i veckan.

200sx var ok, rätt snabb med lite trim, med den var tung, vek i chassiet samt dålig kvalité på motorn wink

1 703 Inlägg
25 januari 2009
Saleenkungen skrev:
okej. får fundera ett tag till då. för crx kan man ju få billigt ju. en rätt så fin en. runt 15 000. men vad är det som går sönder på en 200sx då?? många säger ju att är en rolig bil. men båda ser ju rätt så tuffa ut

En shysst VT får du nog inte för några 15000:-, men från 30k och uppåt bör du få ett ok ex.

186 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
okej. 200sx kanske har lite fördelar med motorn än vad hondan har. annars så tycker jag att 200sx ser tuffare ut. och så har den rätthjulsdrift som det heter idag wink

OEM <3
6 957 Inlägg
25 januari 2009
Saleenkungen skrev:
okej. 200sx kanske har lite fördelar med motorn än vad hondan har. annars så tycker jag att 200sx ser tuffare ut. och så har den rätthjulsdrift som det heter idag wink

TVÄRTOM!!
Hondan är sjukt bra i motorn om du jämför 200:an, 200:an är ju mer lättrimmad iofs, sen vet du ju
inte hur länge de skulle hålla..

OEM <3

1 255 Inlägg
25 januari 2009
Bjork skrev:
Saleenkungen skrev:

TVÄRTOM!!
Hondan är sjukt bra i motorn om du jämför 200:an, 200:an är ju mer lättrimmad iofs, sen vet du ju

Beror väl helt på hur man trimmar vet man bara vad man ska göra med bilen är de ingen fara har själv haft en 200sx enda felet ja fick på den va att startmotorn gick sönder annars gick den som en klocka o de räcker med ett chipp luftfilter och avgas så kör man rätt lätt ifrån en crx v-tec

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

4 670 Inlägg
25 januari 2009
Det är inga som helst fel på motorn i s13 de är dom som äger dom o trimmar dom på fel sätt o ger dom dåligt rykte!

Tar man hand om motorn o sätter i de som behövs sättas i vid trimmning så håller dom bra många häst!
o dom är helt krymma o komma körandes i!

Åkt med i dessa hondor o ja skälv tycker s13 slår den med hästlängder!!!

Men det ärva jag tycker
Senast redigerat av mickius (25 januari 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
25 januari 2009
mickius skrev:
Det är inga som helst fel på motorn i s13 de är dom som äger dom o trimmar dom på fel sätt o ger dom dåligt rykte!

Tar man hand om motorn o sätter i de som behövs sättas i vid trimmning så håller dom bra många häst!

Men det ärva jag tycker

Jo, de e klart att detta är en helt OK bil, skulle sj kunna tänka mig en som en potent driftingbil smile
Men som du säger, allt beror ju på ägaren..så är det ju med de flesta märken, såsom saab, volvo
etc.

Men sen är det ju hur ägarna innan har behandlat den, kan ju ev. va lite känsligt?!

Mvh

OEM <3

685 Inlägg
25 januari 2009
Anubis skrev:
Bjork skrev:
Saleenkungen skrev:

TVÄRTOM!!

Beror väl helt på hur man trimmar vet man bara vad man ska göra med bilen är de ingen fara har själv haft en 200sx enda felet ja fick på den va att startmotorn gick sönder annars gick den som en klocka o de räcker med ett chipp luftfilter och avgas så kör man rätt lätt ifrån en crx v-tec

Ja, men orginal så vinner hondan, glöm inte att man kan trimma en v-tec också.

No turbo shit - just real power!

4 670 Inlägg
25 januari 2009
Bjork skrev:
mickius skrev:

Men det ärva jag tycker

Jo, de e klart att detta är en helt OK bil, skulle sj kunna tänka mig en som en potent driftingbil smile
Men som du säger, allt beror ju på ägaren..så är det ju med de flesta märken, såsom saab, volvo
etc.

Men sen är det ju hur ägarna innan har behandlat den, kan ju ev. va lite känsligt?!

Mvh

Jo visst om en s13 är trimmad ska man kolla efter oljekylare! sitter ingen så skulle ja vara riktigt noga med o kolla allt på den bilen då det behövs en oljekylare på dessa.

648 Inlägg
25 januari 2009
Honda CRX VTEC är mitt val utan tvekan...har kört båda standard och trimmade...CRX är roligast...200an känns tung och rätt tråkig..sen lirar ju Hondas motor i en annan liga än 200ans..CRX är mer eller mindre skottsäker och tål kopiösa mängder stryk.

beror ju lite på vad du vill ha ut av bilen också..200an är ju bakhjulsdriven och går att trimma mer för billigare pengar och CRX är ju körgjädje rakt genom med sina fina väghållning och underbara motor som gladligen varvar 8000rpm utan att klaga

men du får inget fint ex av CRX VTEC eller 200sx för 15k,,för dom pengarna får du ett lik med fix.

terazzi
25 januari 2009
S13 Crew smile
Säger med S13, va nyligen och testkörde en CRX men det blev inte affär just pga jag hade kört/kört en del 200or innan och det övervägde högt..

Visst hondan va asball och köra, men likaså 200an fast den drev ju i rätt ände sen e den snyggare med smile
sköter man bara motorn så e det inga problem med den wink

men köp oljekylare
ny ic
ny topp packning
ny walbro pump
nya vev/ramlager just in case så ska d funka utmärkt smile

Sök