3676
Sök

Fråga om slutsteg Imperious 100.2

4 074 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#1
Det står mds på steget och Audioart under steget.
är det ett steg som mds köpt in och satt sin logga på eller?
Nån som har ett/flera såna och vill lämna lite spec?
Nått att ha? Effekt?

Mvh

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 januari 2009
#2
MDS hade ett samarbete med Audioart en gång i tiden.
Först sålde de AA-grejer för att sedan låta dem tillverka åt dem, dvs sätta MDS-logga på AA-grejer.

Ngn spec har jag inte att hjälpa dig med....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

4 074 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#3
Lonefox skrev:
MDS hade ett samarbete med Audioart en gång i tiden.
Först sålde de AA-grejer för att sedan låta dem tillverka åt dem, dvs sätta MDS-logga på AA-grejer.

Ngn spec har jag inte att hjälpa dig med....

okej.... tack för det lonefox! nån annan som har nåra spec på detta ateg eller vet nåt om dom??

ingen som provat ett sånt????
Senast redigerat av BJonsson (25 januari 2009)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 074 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#4
BJonsson skrev:
Lonefox skrev:
MDS hade ett samarbete med Audioart en gång i tiden.
Först sålde de AA-grejer för att sedan låta dem tillverka åt dem, dvs sätta MDS-logga på AA-grejer.

Ngn spec har jag inte att hjälpa dig med....

okej.... tack för det lonefox! nån annan som har nåra spec på detta ateg eller vet nåt om dom??

ingen som provat ett sånt????

hitta till slut!

http://ampguts.realmofexcursion.com/Audio_Art_100HC/

va ju ett annat namn så därför hitta jag inte de

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

21 761 Inlägg
25 januari 2009
#5
Tydligen ska det finnas något test av detta steg i Bilstereotidningen, nr 8-97. Där konstaterar man att steget ger betydligt mer än specen, de värden som finns på realmofexcursion är det som gäller verkar det som. smile

4 074 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#6
ja jo men det finns vissa som säger att dom är 0.5ohm stabila! har du sett/läst nåt om det?
syrrans kille har ett sånt som jag får köpa nämligen... kan ju vara värt att prova! smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 januari 2009
#7
Mikko byggde med tre MDS-basar drivna av AA-steg i sin beachbuggy på 90-talet. 1.33 Ohm bryggat så 0.5 Ohm per kanal kan nog stämma. Detta lirade på BRA för att vara i en sådan öppen bil...ända till MDS hade bilen själva för demo ngnstans och hade fipplat bort inställningarna och blåste grejerna...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

4 074 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#8
per kanal,då kan jag asså ha 16 basar med enkel 4ohm spole på det steget i teorin?
oj,skulle vilja se ström banken till det.... smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

21 761 Inlägg
25 januari 2009
#9
Ju mer man "töjer" på impedansgränserna hos ett steg, desto viktigare är det med mycket stabil strömförsörjning. Det är nog fort gjort att steget bränns vid ostabil strömmatning. smile

4 074 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#10
Drönirettab skrev:
Ju mer man "töjer" på impedansgränserna hos ett steg, desto viktigare är det med mycket stabil strömförsörjning. Det är nog fort gjort att steget bränns vid ostabil strömmatning. smile

jo det är så sant! men om man kollar på ampguts så står det 1100watt i 1ohm bryggat,men hur funkar det om jag kör 4st basar på varje kanal? blir ju 1ohm på varje kanal då! eller? uppskattad effekt då?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 januari 2009
#11
BJonsson skrev:
Drönirettab skrev:
Ju mer man "töjer" på impedansgränserna hos ett steg, desto viktigare är det med mycket stabil strömförsörjning. Det är nog fort gjort att steget bränns vid ostabil strömmatning. smile

jo det är så sant! men om man kollar på ampguts så står det 1100watt i 1ohm bryggat,men hur funkar det om jag kör 4st basar på varje kanal? blir ju 1ohm på varje kanal då! eller? uppskattad effekt då?

Står ju där med: 2 x 550W @ 1 ohm

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

4 074 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
#12
Lonefox skrev:
BJonsson skrev:
Drönirettab skrev:
Ju mer man "töjer" på impedansgränserna hos ett steg, desto viktigare är det med mycket stabil strömförsörjning. Det är nog fort gjort att steget bränns vid ostabil strömmatning. smile

jo det är så sant! men om man kollar på ampguts så står det 1100watt i 1ohm bryggat,men hur funkar det om jag kör 4st basar på varje kanal? blir ju 1ohm på varje kanal då! eller? uppskattad effekt då?

Står ju där med: 2 x 550W @ 1 ohm

aaa jag vet!skulle bara kolla om ni va me...big_smile
nä missa de helt faktiskt.. smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

21 761 Inlägg
26 januari 2009
#13
Ska man gå efter dessa siffror så ger alltså steget inte mer effekt vid bryggkoppling i 1 Ohm jämfört med vanlig stereokoppling i 1 Ohm, då undrar jag om det verkligen står rätt skrivet i angivelserna. Det hade egentligen varit mer logiskt att steget ger ut 1x1100 W i 2 Ohm bryggat tycker jag. smile

4 074 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
#14
ja det verkar ju lite skumt!  får väl hoppas på lite spec från nån som provat dom till slut då...
vad kan ett sånt steg vara värt i dagens läge?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!


Sök