För att du över huvudtaget ska få någon stereoeffekt så är det paralellkoppling av 2st 6x9or per kanal som gäller. Då blir lasten 2Ohm och du får ut maximalt med effekt samtidigt som du får stereo istället för mono ljud.
Aha, men principen är egentligen lika ändå. Du paralellkopplar varje högtalarpar med varandra. Sen så seriekopplar du två par per kanal. Visserligen så hamnar då impedansen på 4Ohm men det finns inte så många alternativ tyvärr... Hade varit bättre med ett 4-kanals steg, då hade du kunnat komma ner i 2Ohms belastning per kanal och på så sätt fått ut mer effekt.