Koppla in lyse i bagaget 850

teamvolvoracing Trucker
27 januari 2009 · 1 220 Inlägg

NU är ja less på att det alltid är så mörkt i mitt bagage så ja tänkte att jag skulle ha koppla in nåt lyse typ ett blått neonrörtongue men hur ska ja koppla in det så de bara lyser när jag öppnar bagaget? finns det några fördragna kablar som det bara är att koppla in sig på eller måste man dra helt nya kablar?

Vissa är bara bättre än andra!
Grodan74
27 januari 2009 · 206 Inlägg

Jag har funderat på något liknande, jag tänkte att man borde kunna koppla rätt på den lampan som sitter där original. Någon som vet hur det funkar?

teamvolvoracing Trucker
27 januari 2009 · 1 220 Inlägg

det är ju de Grodan74 att jag inte har nån lampa där vad jag har sett men eftersom det ska finnas enligt dig så får ja väl ta å krypa in i bagaget å leta:P haha vilken jävla syn en 1.80 lång man som försöker rymmas i ett litet bagage big_smile

Vissa är bara bättre än andra!
Grodan74
27 januari 2009 · 206 Inlägg

hahaha aa de e alltid trevligt att krypa i bagaget lite ^^ jo jag har en lampa där, ganska långt in. Fast den täcks av baslådan så den gör inte stor nytta tongue

Loci
27 januari 2009 · 471 Inlägg

Jo lampan sitter på undersidan av hatthyllan ,mitt emellan högtalarhålen.
http://forumbilder.se/images/d77200953858Pdeff.jpg

Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
Kenny-83 Företagare & YouTuber
27 januari 2009 · 1 940 Inlägg

Lamphållaren är kopplad med kablar som ger +12V så du kan med andra ord sno strömmen från lampan och använda det till diodslingor/neonrör. Tänk dock på att inte koppla för mycket för då kan säkringen gå.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
domarnn
27 januari 2009 · 105 Inlägg

Sherlia skrev:
Lamphållaren är kopplad med kablar som ger +12V så du kan med andra ord sno strömmen från lampan och använda det till diodslingor/neonrör. Tänk dock på att inte koppla för mycket för då kan säkringen gå.

Räcker det inte med att sätta in en större säkring? Ja har inte en aning,därför jag frågar:P

domarnn
27 januari 2009 · 105 Inlägg

quote][/Nja, det bör man inte göra såvida man inte har full koll på vad man gör.
Om man vet att alla kablar och kretsar som är kopplade mot just den säkring man överväger att byta ut klarar av den strömstyrka som den nya säkringen hanterar utan att brinna av, då kan man byta upp sig.quote][/


Ok,men att koppla in ett neonrör på 12v borde inte överbelasta säkringen?

Senast redigerat av domarnn (27 januari 2009)

Sissi
27 januari 2009 · 108 Inlägg

Kan varmt rekommendera diodslingorna från stylingwebben.se, dioder i allmänhet drar väldigt lite ström så med de slingorna behöver du mest troligen inte byta någon säkring smile. Det finns nån tabell på sidan som visar hur mycket ström dom tar.

Sponsor: http://www.stylingwebben.se - Diodslingor/Diodlampor
teamvolvoracing Trucker
27 januari 2009 · 1 220 Inlägg

okey tack så mycket, ja visste väl att det fanns folk här på gorg som visste! big_smile

Vissa är bara bättre än andra!
domarnn
27 januari 2009 · 105 Inlägg

teamvolvoracing skrev:
okey tack så mycket, ja visste väl att det fanns folk här på gorg som visste! big_smile

Det är därför detta forum finns:D

Robban_GolfIII
1 februari 2009 · 13 Inlägg

Jag har en fråga om just detta med ljuset i bagaget...

jo jag har just köpt 2 Caliber 350 Watt hötalare som fungerar kanon! men där finns även ljus som tillkommer i själva högtalarna som lyser nenon blått och jag har läst runder här på garget.org och många har sagt att man kan koppla det till just ljuset i bagaget. Så jag försökte de och säkringen gick direkt och där står på högtarlarna "12 DVC Volt Only" men det gick tydlingen endå, men till min fråga .. finns där andra källor som man kan koppla dom här 2 högtalarna så man får ljus UTAN att säkringen ska gå? och hur i såfall ... jag är väldigt ny på detta så tänk på det när ni försöker förklara big_smile Tacksam för alla svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang