4005
Sök

kitsystemet på instrumentbrädan?

605 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#1
hej

har fått problem med mitt re audio xxx kit, det går inte att ge det en schysst montering i dörrarna sad

kan jag sätta det på instrumentbrädan?
eller blir det helt kass?

bilen är en volvo 740 med mellanvägg

för er som undrar så är detta kitet.....SJUKT
har haft det i lådor på 10 liter och matat med u-dimension prox 500.24 och det spelar som in i helsike´, diskanten är helt underbar!


mvh
robin

16 197 Inlägg
28 januari 2009
#2
hur ska du få dit de på ett bra/seriöst vis på en 74o-bräda??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

605 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#3
får nog kapa upp, ska sedan plasta kammare, kommer använda 24mm bafflar

8 156 Inlägg
28 januari 2009
#4
Ta ett snack med MrCalle, han borde veta. Dessutom är han trevlig wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

605 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#5
Phaetoon skrev:
Ta ett snack med MrCalle, han borde veta. Dessutom är han trevlig wink

vet:)

jag brukar ringa och störa honom smile

men bättre att fråga här först!

men ingen som har nån idé?

mvh
robin

tokfrans
982 Inlägg
28 januari 2009
#6
är la inga problrm å plasta om 740 dörrarna? smile


605 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#7
k1mm0 skrev:
är la inga problrm å plasta om 740 dörrarna? smile

hehe
nja, om man ska kunna sittat hyfsat bra, och samtidigt ge dom schysst placering, så är det rätt många problem


föresten, jag körde på 126 liters låda och 16cm port, satan vad det spelar:D

16 197 Inlägg
28 januari 2009
#8
sveaochedith skrev:
k1mm0 skrev:
är la inga problrm å plasta om 740 dörrarna? smile

hehe
nja, om man ska kunna sittat hyfsat bra, och samtidigt ge dom schysst placering, så är det rätt många problem


föresten, jag körde på 126 liters låda och 16cm port, satan vad det spelar:D

bygga inte några riktade bafflar om du inte e HELT säker på att vinkeln blir rätt.. då e de bättre att sätta dom helt platt på dörren.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

605 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#9
evilaudio skrev:
sveaochedith skrev:
k1mm0 skrev:
är la inga problrm å plasta om 740 dörrarna? smile

hehe
nja, om man ska kunna sittat hyfsat bra, och samtidigt ge dom schysst placering, så är det rätt många problem


föresten, jag körde på 126 liters låda och 16cm port, satan vad det spelar:D

bygga inte några riktade bafflar om du inte e HELT säker på att vinkeln blir rätt.. då e de bättre att sätta dom helt platt på dörren.

är medveten om detta...
men jag måste endån sätta dom så att dom inte tar i
det är faktiskt rätt ont om plts, då jag MÅSTE ha mina stolar rätt långt fram (fråga inte :roll)

men jag får väll prova

mvh
robin

16 197 Inlägg
28 januari 2009
#10
du lär väl kunna sätta dom där uppe där 5,25" sitter orginal??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

tokfrans
982 Inlägg
28 januari 2009
#11
den lådan ger ju en lägre avstämning än den du fick av mig.. gött om de funka.. stackars bilen lär ju flexa smile


8 156 Inlägg
28 januari 2009
#12
Jag kan tänka mig att du blockerar elementen med benen om du har sätena framskjutna så långt fram som jag misstänker att du har dom...

Här har du en som har byggt om lite där fram:
http://dls.se/econtent/92/patric_persons_vw_1500.html

Här har du en till:
http://www.garaget.org/?car=68017

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
28 januari 2009
#13
sveaochedith skrev:
hej

har fått problem med mitt re audio xxx kit, det går inte att ge det en schysst montering i dörrarna sad

kan jag sätta det på instrumentbrädan?
eller blir det helt kass?

bilen är en volvo 740 med mellanvägg

för er som undrar så är detta kitet.....SJUKT
har haft det i lådor på 10 liter och matat med u-dimension prox 500.24 och det spelar som in i helsike´, diskanten är helt underbar!


mvh
robin

Det går, men du får kapa lite här och var. Jag har i min bräda 5.25or och det hade kanske gått med 6.5or också.

Nästa projekt skall jag flytta mätarhuset till mitten, och då kan man få plats med det mesta. Mycket kommer bero på hur det ser ut UNDER brädan. I min bil t.ex finns en krockbalk som går tvärs igenom från vänster till höger sida. Vet ej hur det ser ut i din 740 dock. Men dem där XXX kitten är ganska djupa, så du skall nog kolla det först, brädan jag har är 1cm upphöjd för att inte magneten skall ta i krockbalken.

MEN, du kan också vinkla elementen helt emot dig, då kan det möjligen gå lättare!

Så summan utav kardemumman är väl att det absolut går, men du lär få röja runt lite, och skall du få till lådor till dem så är det än lite struligare. Men det går!

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

8 156 Inlägg
28 januari 2009
#14
Det kan ju vara lite dåligt med plats på förarsidan. Men med vilja, våld och vaselin wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

605 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#15
k1mm0 skrev:
den lådan ger ju en lägre avstämning än den du fick av mig.. gött om de funka.. stackars bilen lär ju flexa smile

hänger inte med i dom övre frekvenserna

ska i med lite klossar, så jag får ner den på 120 liter

taket flexar som satan sad

mvh
robin

605 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#16
har löst det nu smile

med "lite" kapning i dörren och ombyggnad av dörröppning

tackar för svar

mvh
robin


Sök