har fått problem med mitt re audio xxx kit, det går inte att ge det en schysst montering i dörrarna
kan jag sätta det på instrumentbrädan? eller blir det helt kass?
bilen är en volvo 740 med mellanvägg
för er som undrar så är detta kitet.....SJUKT har haft det i lådor på 10 liter och matat med u-dimension prox 500.24 och det spelar som in i helsike´, diskanten är helt underbar!
hehe nja, om man ska kunna sittat hyfsat bra, och samtidigt ge dom schysst placering, så är det rätt många problem
föresten, jag körde på 126 liters låda och 16cm port, satan vad det spelar:D
bygga inte några riktade bafflar om du inte e HELT säker på att vinkeln blir rätt.. då e de bättre att sätta dom helt platt på dörren.
är medveten om detta... men jag måste endån sätta dom så att dom inte tar i det är faktiskt rätt ont om plts, då jag MÅSTE ha mina stolar rätt långt fram (fråga inte :)
har fått problem med mitt re audio xxx kit, det går inte att ge det en schysst montering i dörrarna
kan jag sätta det på instrumentbrädan? eller blir det helt kass?
bilen är en volvo 740 med mellanvägg
för er som undrar så är detta kitet.....SJUKT har haft det i lådor på 10 liter och matat med u-dimension prox 500.24 och det spelar som in i helsike´, diskanten är helt underbar!
mvh robin
Det går, men du får kapa lite här och var. Jag har i min bräda 5.25or och det hade kanske gått med 6.5or också.
Nästa projekt skall jag flytta mätarhuset till mitten, och då kan man få plats med det mesta. Mycket kommer bero på hur det ser ut UNDER brädan. I min bil t.ex finns en krockbalk som går tvärs igenom från vänster till höger sida. Vet ej hur det ser ut i din 740 dock. Men dem där XXX kitten är ganska djupa, så du skall nog kolla det först, brädan jag har är 1cm upphöjd för att inte magneten skall ta i krockbalken.
MEN, du kan också vinkla elementen helt emot dig, då kan det möjligen gå lättare!
Så summan utav kardemumman är väl att det absolut går, men du lär få röja runt lite, och skall du få till lådor till dem så är det än lite struligare. Men det går!
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!