3999
Sök

Köp av baslåda, Golf III -94

17 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#1
Ska köpa mig en bas till golfen hade jag tänkt, har tröttnat på att åka runt med mellanreg och disk nu cool

Just nu väger jag mellan dessa två som BRL har på kampanjpris:

-------------------------------------------

GAS ALPHAX2501, ALPHA210
http://brl.se/images/xl/900alphax2501210.jpg
2x10" och slutsteg från GAS

&

GAS A112BP
http://brl.se/images/xl/900A112BP.gif
Aktiv 12" låda från GAS

-------------------------------------------

Så jag är idel öra till vad ni har att säga om dessa två, även om ni har några tips på andra lådor i samma prisklass! Budgeten ligger på 2000:- plus minus ett par hundralappar.

Det är min första bil, och min första baslåda så tro mig när jag säger att jag är lättimponerad när det gäller billjud roll

Tack som fan på förhand!

mvh
Senast redigerat av lighthouse (28 januari 2009)

1 723 Inlägg
28 januari 2009
#2
kompisen har den aktiva lådan
http://brl.se/images/xl/900A112BP.gif

och jag tycker då den spelar bra för den pengen.

17 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#3
falloutboy skrev:
kompisen har den aktiva lådan
http://brl.se/images/xl/900A112BP.gif

och jag tycker då den spelar bra för den pengen.

Okej, coolt! Behöver en åsikt ang. den passiva lådan nu!

Någon audiofil som skulle kunna ge mig en quick breakdown på de två basarna? smile

17 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#4
Swedenrockers skrev:
Kör på alternativ 1. Spelar mycket bättre än den aktiva lådan. Även enkel 10 eller 12 med tvåkanalssteget spelar mycket bättre. Monterade ett sånt paket i en Escort nyligen och det var helt okej (900ALPHAX1002110, 1298:-).
Edit: Måste man länka till bild också? http://www.brl.se/xlimage.aspx?img=900ALPHAX1002110.jpg

Låter bra.. Jag är faktiskt mer sugen på den passiva som det ser ut i dagsläget, känns mycket maffigare än den lilla aktiva lådan.

Fler åsikter tack!! big_smile

17 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#5
Swedenrockers skrev:
lighthouse skrev:
Fler åsikter tack!! big_smile

Det är enklare att få tag på nya saker när du tröttnat på/spelat sönder grejerna när du kör passivt och du endast vill byta ut det ena eller andra.
Byt bara steget, byt bara elementet, byt bara lådan, använd steget till framsystemet när du känner att det är dags att gå vidare. Mer effekt/välljud för pengarna med det passiva systemet (jaja även om det är billigt) kontra den aktiva lådan.

Aight! Värt att lägga på några hundralappar och köpa 2x12" istället för 2x10"? Mycket skillnad?

Klarar min lilla goffe det roll
Senast redigerat av lighthouse (28 januari 2009)

17 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#6
Swedenrockers skrev:
Inte så mycket i volym och tryck, det är ju trots allt samma steg, men jag gillar karaktären på 12"orna mer än 10"orna. Jag lyssnar på trance, progressive och goa typ..

Okej, tack så mycket för svaren, de har hjälpt mycket! Tror det blir att åka ner till BRL i Västerås på fredag och köpa antingen 10"an eller 12"an! big_smile

17 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#7
Swedenrockers skrev:
lighthouse skrev:
Okej, tack så mycket för svaren, de har hjälpt mycket! Tror det blir att åka ner till BRL i Västerås på fredag och köpa antingen 10"an eller 12"an! big_smile

Sweet, köp ett bra kabelpaket också om du inte har det.

Det har jag inte... Vad är ett "bra" kabelpaket? Hittar du något passande på brl?

17 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#8
Swedenrockers skrev:
lighthouse skrev:
Det har jag inte... Vad är ett "bra" kabelpaket? Hittar du något passande på brl?

Bra är ju en definitionsfråga, men bra för det paketet du tänkt är t.ex PP3:an eller Autoleadspaketet PC460.
PC460 har ju samma pris men 20mm2 strömkabel istället för 16mm2 samt att det ingår lite högtalarkabel också.

Okej, får kolla det där när jag kommer dit...

Fasen, jag vet inte vad jag ska köra för storlek på baslådan!
Spelar både hip-hop, techno och hardstyle. I den turordningen.

Blir det mer punch i 10"an och mer 'djupare' bas i 12"an? Eller förklara :p


Sök