3776
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
#361
CarbonFieSTa1 skrev:
Fan va bra du får det när allt e klart Krille!
Hade det inte varit för att jag själv håller på med samma sysslor i mitt eget hus så hade jag mer än gärna försökt klämt in en dag att hjälpa dig med allt...men du...vårt hus e mindre & borde därför gå fortare...KOM & HJÄLP MIG IST;) så kan jag hjälpa dig efteråt;)hehe

Haha, ja fy fan vilket skruvande det blir när man ska bygga sånt här neutral
Men vi har byggt upp det mesta nu så det är rätt skönt smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
#362
ninja_mb skrev:
hur går det brusshan?

Hah!
Det går framåt sakta men säkert, oftast i alla fall tongue


FreddeK
1 juni 2009
#363
Haha bara att skaffa en stor fet hund så blir du som paul sr i OCC=) haha klockrent! snyggt bygge förresten=)
Senast redigerat av Freddeponken (1 juni 2009)

SVK Customs
1 639 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
#364
Freddeponken skrev:
Haha bara att skaffa en stor fet hund så blir du som paul sr i OCC=) haha klockrent! snyggt bygge förresten=)

Vad ska jag med en hund till? Jag biter ju värre själv hahaha


SVK Customs
1 639 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
#365
Lite mer JTCC jobb.
Denna gången till VW teamet Möller Bil Motorsport som ska ha 3 set huvar och luckor i kolfiber till deras Golfar.
Så det blir första jobbet i nya verkstan smile
Vi har inte gjort klart riktigt i gjutrummet än med innertak och belysning, så vi får gjuta detta ute i verkstan och snickra vidare under tiden grejorna härdar smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675770_ezazjl.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675781_qn86el.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675785_mkabow.jpg
Nu har vi fått upp det mesta i pallstället som ska stå där, gjorde en extra våning i mitten så vi fick fyra extra platser också smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675791_gonzo9.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675796_epkric.jpg
Mer jobb som står och väntar..
Senast redigerat av krille_hlm (2 juni 2009)


SVK Customs
1 639 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
#366
Fick lite bilder på bågen i TVR-en av kunden för vi tog dem med hans systemkamera vid monterandet av den samt Willans bältena:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675836_4fpgut.jpg
Yah man


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675839_fg5uk1.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675840_oozvri.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675842_g4t0zz.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675843_1nwb0s.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675845_8phaib.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675846_pqw8wb.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675848_uzdurb.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675849_hya2w1.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675851_mz66o2.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675852_wjq3ky.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/675854_zm7tep.jpg


5 Inlägg
2 juni 2009
#367
Wow! Den bågen blev ju fin!
Det är aldrig fel med förvaringsplats, sånt kan man aldrig få för mycket av... smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
#368
ninja_mb skrev:
Wow! Den bågen blev ju fin!
Det är aldrig fel med förvaringsplats, sånt kan man aldrig få för mycket av... smile

Ja, nu har man ju hållt på och byggt bågar och burar i några år, så om de inte blev fina så hade man nog lika gärna kunnat byta bransch.
Det där entresolplanet är jag så jävla glad för, vi har ställt upp alla formar och även div plåtdelar där och det finns fortfarande gott om plats kvar.
Jag ska göra en lista på vad jag har för formar så man har lite koll på det.


142 Inlägg
3 juni 2009
#369
Riktigt fin båge!
Jag är lite skeptisk till axelbandsfästena bara, det bör väl vara en ögla / axelband.
Sen har det ju diskuterats lite om det är så bra att gängorna på öglan dragbelastas, hade nog varit bättre om öglorna står upp så att inte kraften kommer på gängorna.

SVK Customs
1 639 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
#370
Asseee skrev:
Riktigt fin båge!
Jag är lite skeptisk till axelbandsfästena bara, det bör väl vara en ögla / axelband.
Sen har det ju diskuterats lite om det är så bra att gängorna på öglan dragbelastas, hade nog varit bättre om öglorna står upp så att inte kraften kommer på gängorna.

Det stämmer enligt SBF tekniska att det ska egentligen vara så, men nu ska denna bilen bara gå i Roadsport, så det är lite lättare reglemente, annars hade man ju fått bygga helbur också om han skulle kört i någon annan klass.

Det är egentligen just i bultens längdriktning som den tål mest belastning.
Om du belastar bulten i radiellt så har du en brottanvisning redan i gängan som gör att den tål mindre.

mvh


SVK Customs
1 639 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
#371
Lite bilder från dagen, började med att göra vid en del skador på Golf huven:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/676568_arihpz.jpg
Hörnet har en skada.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/676577_apc7jz.jpg
Här har de gjort en riktning innan på hörnet som jag inte tyckte var bra alls.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/676583_ck5zib.jpg
Riktat, spacklat, slipat.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/676585_9kpm5w.jpg
Jag valde att lägga igen hålen för huvlåsen också. Det finns ju kanske nån annan också som vill ha en huv till sin Golf 5 utan en massa hål i..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/676590_z4f6xk.jpg
Där var en bula mitt på huven också.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/676593_9tnk6l.jpg
Fixat hörnet och börjat spackla igen hålen för huvlåsen också.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/676597_r7i6yy.jpg
Bakluckan förberedd inför avgjutning. Vaxad tre rundor.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/676603_gy1xg9.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/676606_l53shc.jpg
S14 huv som ska draperas. Lite bulor på den också som görs vid först.
Senast redigerat av krille_hlm (3 juni 2009)


142 Inlägg
3 juni 2009
#372
krille_hlm skrev:
Asseee skrev:
Riktigt fin båge!
Jag är lite skeptisk till axelbandsfästena bara, det bör väl vara en ögla / axelband.
Sen har det ju diskuterats lite om det är så bra att gängorna på öglan dragbelastas, hade nog varit bättre om öglorna står upp så att inte kraften kommer på gängorna.

Det stämmer enligt SBF tekniska att det ska egentligen vara så, men nu ska denna bilen bara gå i Roadsport, så det är lite lättare reglemente, annars hade man ju fått bygga helbur också om han skulle kört i någon annan klass.

Det är egentligen just i bultens längdriktning som den tål mest belastning.
Om du belastar bulten i radiellt så har du en brottanvisning redan i gängan som gör att den tål mindre.

mvh

Okok, tack för förklaringen smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
#373
Asseee skrev:
krille_hlm skrev:
Asseee skrev:
Riktigt fin båge!
Jag är lite skeptisk till axelbandsfästena bara, det bör väl vara en ögla / axelband.
Sen har det ju diskuterats lite om det är så bra att gängorna på öglan dragbelastas, hade nog varit bättre om öglorna står upp så att inte kraften kommer på gängorna.

Det stämmer enligt SBF tekniska att det ska egentligen vara så, men nu ska denna bilen bara gå i Roadsport, så det är lite lättare reglemente, annars hade man ju fått bygga helbur också om han skulle kört i någon annan klass.

Det är egentligen just i bultens längdriktning som den tål mest belastning.
Om du belastar bulten i radiellt så har du en brottanvisning redan i gängan som gör att den tål mindre.

mvh

Okok, tack för förklaringen smile

Jag har bra kontakt med lokala SBF besiktningsmannen så jag brukar ringa honom när där är något i reglementet som jag har funderingar över.
Egentligen ska ju bakåtsträvornas infästningspunkter i bilen sitta med minimum 2st M8 8.8 genom en minimum 60cm2 stor platta.
Men det gick bra att bygga som jag gjort då monteringspunkter för 1st 7/16 UNF finns redan svetsade i ramen på vardera sida och ska man göra fler fästpunkter så får man lyfta karossen.
Men denna lättning av reglementet är ju för att bilen ska gå i Roadsport.


Go Faster Motorevents
177 Inlägg
8 juni 2009
#374
Var ju på STCC i helgen... såg en viss kolfiber huv på en Alfa då cool

Go Faster Motorevents, TuneTec

SVK Customs
1 639 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
#375
S500R skrev:
Var ju på STCC i helgen... såg en viss kolfiber huv på en Alfa då cool

Aha ja smile
De skulle nog fortsätta åka med dem olackade också smile
Seat teamet har lagt folie på sina, men kolfibret syns på dem ute vid sidorna fortfarande tror jag smile


Go Faster Motorevents
177 Inlägg
8 juni 2009
#376
krille_hlm skrev:
S500R skrev:
Var ju på STCC i helgen... såg en viss kolfiber huv på en Alfa då cool

Aha ja smile
De skulle nog fortsätta åka med dem olackade också smile
Seat teamet har lagt folie på sina, men kolfibret syns på dem ute vid sidorna fortfarande tror jag smile

Dom hade inte lackat dom i mitten... utan bara på utsidan... såg ballt ut..

Go Faster Motorevents, TuneTec

SVK Customs
1 639 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
#377
Nu är allt flyttat och de gamla lokalerna är städade, tack Tony.
Jävla röra i de nya bygget. Det lär ta ett tag innan allt är i ordning, måste ju jobba lite också emellanåt.
Men jag fixar med lite smågrejor hela tiden:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/684202_i6cyhx.jpg
Lyften fast i golvet mha kemankare och gängad stång.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/684203_m2a08d.jpg

Och så lite jobb såklart:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/684204_hdvjbe.jpg
Börjat gjuta form på golf 5 bakluckan
Senast redigerat av krille_hlm (12 juni 2009)


SVK Customs
1 639 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
#378
Lite mer jobbat i verkstan idag.
Har dock åkt på en förkylning då jag har sprungit för mycket naken ute på stan om nätterna sad


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/687543_958bxl.jpg
Formen till Golf 5 bakluckans ytterhalva klar. Imorgon tänkte jag gjuta formen på innerhalvan.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/687552_77fq9q.jpg
Gick över Golf 5 huven lite snabbt först med 240 torrt och sen med 600 vått för att få bort de värsta slipreporna.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/687557_wk6xg7.jpg
Golf 5 huven lackad. Får gå över den med 2500 vått sen för att få bort lite dammkorn och sen polerar jag upp den innan jag kan gjuta formen på den.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/687559_jd1ntj.jpg
Golf 5 huv


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/687560_6bfhlr.jpg
Blåste på lite svart på en S14 huv också som ska draperas, den var grön innan men jag har spacklat igen lite bulor på den så jag ville inte att det skulle lysa igenom några fläckar sen när den är draperad. Torrsprut på denna för det ska inte vara blankt när man draperar. Ska rugga till ytan lite också innan drapering.


349 Inlägg
15 juni 2009
#379
Härliga projekt du håller på med!!

//Tom
Min projekttråd: Nissan 200SX S14a
Mitt galleri: http://karpero.mine.nu/gallery/

SVK Customs
1 639 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
#380
Lite mer bilder, tyvärr råkade jag radera alla bilderna i kameran innan jag han lägga in alla på datorn, så där är inga bilder på gjutningen av formarna på huven och bakluckans innerhalva sad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/690446_38y8xh.jpg
Form till Golf 5 bakluckans ytterhalva färdig


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/690448_iu35nq.jpg
Innerdelen av luckan förberedd inför avgjutning.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/690451_74njjj.jpg
Slipar till kanterna på ytterformen så kolfiberväven inte fastnar i den.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/690453_71fvaq.jpg
Våtslipat och polerat huven innan avgjutning så den är riktigt slät.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/690444_8rnzpd.jpg
Glad midsommar på er!



Sök