2150
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
#1521
Testade millern lite igår också

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs644.snc4/60445_472877297391_764702391_6620279_2083298_n.jpg

Samt så har formen på vänster tröskel till cossien gjutits:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs332.ash2/61284_472832137391_764702391_6618769_965796_n.jpg

I bakgrunden pågår återigen reparation av delar till sturesons stcc bmw.
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (25 september 2010)


3 860 Inlägg
27 september 2010
#1523
Shit va sugen man blir på att slänga dit carbon på bilen!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

1 051 Inlägg
27 september 2010
#1524
Hur går de med drift ferrarin? tongue OCh bussen för dne delen? big_smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
#1525
Eleanor-Mannen skrev:
Hur går de med drift ferrarin? tongue OCh bussen för dne delen? big_smile

Ja det var ju sprängkåpan till ferrarin som jag testade millern på i fredags smile
Men det var inne i hyresvärdens verkstad och det visade sig att de har bara avsäkrat 25A på sitt europauttag så det räckte inte så långt haha.
Men jag ska dra in kabel till 63A trefas från deras elcentral, sen kan jag svetsa klart sprängkåpan.
Efter det kan jag göra motorfästena smile

Angående bussen så är det som så att ett företag här i vinslöv har precis köpt upp lokaler där det tillverkats sandwichpaneler innan. Så de ska starta upp tilverkningen av sådana igen.
Så vi har träffats och diskuterat ett samarbete där jag ska göra reklam för dem i utbyte mot rabatt på panelerna smile
Bussen är helt rensad nu så det är bara att börja bygga sen smile


1 051 Inlägg
27 september 2010
#1526
Låter gott! smile Kommer blir riktigt bra detta big_smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
#1527
Nu är M3 turbon bromsad och det blev en riktigt fin kurva.
503 hk fick vi ut vid 0,82 bars laddtryck.
Som synes går den lite fett. Så det finns utrymme för att plocka lite mer. Men hellre att den går lite fett och lämnar lite mindre än att den går snålt och går varm smile
Jag ska se om jag kan få upp laddet till 1 bar också bara. Wastegatestyrningen strulade nämligen lite så den gick inte att reglera upp mer än såhär under denna bromsningen:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/1001249_2yjdt6.jpg


3 125 Inlägg
30 september 2010
#1528
Sportvagnskonsult skrev:
Nu är M3 turbon bromsad och det blev en riktigt fin kurva.
503 hk fick vi ut vid 0,82 bars laddtryck.
Som synes går den lite fett. Så det finns utrymme för att plocka lite mer. Men hellre att den går lite fett och lämnar lite mindre än att den går snålt och går varm smile
Jag ska se om jag kan få upp laddet till 1 bar också bara. Wastegatestyrningen strulade nämligen lite så den gick inte att reglera upp mer än såhär under denna bromsningen:

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 2yjdt6.jpg

503 hk vid 0,82 är snuskigt bra! big_smile Då börjar det hända grejor om man laddar lite till!


3 860 Inlägg
30 september 2010
#1529
Fan va härligt!!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

SVK Customs
1 639 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
#1530
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs350.ash2/63085_476036512391_764702391_6685233_153477_n.jpg

Nu har vi bromsat M3 turbon igen efter att ha fått ordning på WG styrningen.
Det blev lite mer ladd i början än vi hade tänkt oss -1,375 bar..
Då lämnade den 524hk på bakhjulen och 679Nm vid 5500 varv! Operatören släppte av gasen där.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs710.snc4/63085_476036517391_764702391_6685234_5424331_n.jpg

Sen när jag justerat lite på WG-n och reglerventilen så blev den lite normalare. 504hk vid 7000 varv och ett maxvrid på 640Nm vid 5000 varv.
250hk vid 4000 varv, 300hk vid 4300 varv och 400hk vid 4700 varv. Den är dock väldigt fin att köra. Effekten kommer hur snällt som helst smile

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs713.snc4/63340_476036172391_764702391_6685230_567796_n.jpg


388 Inlägg
1 oktober 2010
#1531
sugna på att kolfiberdrapera min evo i vinter? din pm korg var full

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
1 oktober 2010
#1532
Vart bänkade du den???

Go Faster Motorevents, TuneTec

SVK Customs
1 639 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
#1533
S500R skrev:
Vart bänkade du den???

I "vår" bänk. En av mina bästa vänner som har den två mil härifrån verkstan så vi har rätt bra tillgång till den smile
Han bänkade boströms racebil där för nån vecka sen till 385hk på bakhjulen. Det motsvarar ca 410-415 i motorn.
Då hade Bror Jaktlund bromsat motorn precis innan till 430 i sin motorbromsbänk.
Så det är inga kalle anka hästar vi får ut här smile
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (1 oktober 2010)


3 125 Inlägg
1 oktober 2010
#1534
M3:an lämnar förhoppningsvis en bit över 700 hästar om man ställer upp trycket runt 1.2 bar med andra ord? big_smile


Fotograf
316 Inlägg
1 oktober 2010
#1535
Då blir Robban glad nu då när bimmern är klar? tongue

Kristian - Du sitter inte på lite turboskoj? Turbo, IC, WG, dump osv osv?

Har en 520 M50B20 som ska turbostressas...

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880

SVK Customs
1 639 Inlägg
dARKiE
5 031 Inlägg
2 oktober 2010
#1537
mums..  Jag vill också ha den effekten.. big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

SVK Customs
1 639 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
#1538
Darkie skrev:
mums..  Jag vill också ha den effekten.. big_smile

Ja det går ju att ordna wink


SVK Customs
1 639 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
#1539
viccoA skrev:
M3:an lämnar förhoppningsvis en bit över 700 hästar om man ställer upp trycket runt 1.2 bar med andra ord? big_smile

Njae. Jag tror inte att turbon orkar pumpa riktigt för 700 kusar. 650 skulle jag tippa på som max.


Tvivlare
2 266 Inlägg
2 oktober 2010
#1540
alldeles lagom effekt till att busa med... big_smile värmeisolerat huven på insidan förmodar jag? annars bubblar sig väl lacken fort med downpipen så nära (?) ....

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.


Sök