5042
Sök

Stänkskydd bak på eller av ?

1 853 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#1
Stänkskydd bak på eller av ?

Har fått tipps av en del golf mk5 förare att köp stänkskydd och sätt bak så klarar du bak kjolen bättre.

Fram har jag redan sedan tidigare vilket man nästan inte tänker på alls. Frågan är nu vad tycker ni om att sätta stänkskydd bak med ?

Se bilden:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/556437_bvg2mt.jpg
1K0075105 | STÄNKSKYDD | GOLF GTI | 2005- | 636kr | VOLKSWAGEN


så vad tycker ni på eller av ?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
29 januari 2009
#2
Vad vi andra tycker? vad tycker du? det är ju din bil. Jag tycker på.

1 853 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#3
mjo men jag vart lite osäker och tänkte kolla vad ni andra tyckte... om det passar osv.
men blir nog att jag monterar dom smile

1 079 Inlägg
29 januari 2009
#4
Bilar brukar i regel se fetare ut med stänkskydd bak å fram, sen skyddar det ju bilen oxå så jag tycker att du ska ha det.

huh?
10 427 Inlägg
29 januari 2009
#5
Sommartid: Stänkskydd av.
Vintertid: Stänkskydd på.

På sommaren döljer man ju dom feta sulorna, ser ju inte lika 'fränt' ut.
Men det är jag det smile
Senast redigerat av steifan (29 januari 2009)


1 853 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#6
steifan skrev:
Sommartid: Stänkskydd av.
Vintertid: Stänkskydd på.

På sommaren döljer man ju dom feta sulorna, ser ju inte lika 'fränt' ut.
Men det är jag det smile

fast jag kör bara golfen på sommaren... den norrländska "riktiga" vintern tär lite för mycket på bilarna med allt salt som vi har hmm

nä på vintern åker man smile

http://img136.imageshack.us/img136/9881/sparkix4.jpg


ska prov montera i helgen för att se hur det ser ut...

ingen som har någon bild på stänkskydd monterade bak på en golf mk5 så man kan se lite hur det ser ut ?

1 878 Inlägg
29 januari 2009
#7
borde fan vara lag på stänkskydd bak. har dock inte på min bil jsut nu. men har nya liggandes då dem kommer på till våren.


1 853 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#8
Det har jag också tänkt på man skulle ju inte få så mycket stenskott om fler hade stänkskydd...


Jag får nog föregå med gott exempel och montera på mina smile

Varningar. 36
1 200 Inlägg
29 januari 2009
#9
Montera, dom kommer inte att sticka ut nå speciellt tror jag. Om inte annat brukar det väl funka att lacka sånna där så då borde dom smälta in.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
30 januari 2009
#10
Snyggare blir det helt klart, och sen skyddar det en del mot smuts och annat , helt klart!

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 januari 2009
#11
soyd skrev:
steifan skrev:
Sommartid: Stänkskydd av.
Vintertid: Stänkskydd på.

På sommaren döljer man ju dom feta sulorna, ser ju inte lika 'fränt' ut.
Men det är jag det smile

fast jag kör bara golfen på sommaren... den norrländska "riktiga" vintern tär lite för mycket på bilarna med allt salt som vi har hmm

nä på vintern åker man smile

http://img136.imageshack.us/img136/9881/sparkix4.jpg


ska prov montera i helgen för att se hur det ser ut...

ingen som har någon bild på stänkskydd monterade bak på en golf mk5 så man kan se lite hur det ser ut ?

Norrland har ju iof bland de lägsta salthalterna i landet. De e här i söder som de saltar som satan och så har vi havet rakt inpå med allt vad det innebär.
Dessutom har du en Golf, som har otroligt bra rostskydd och helgalvad kaross.
Så du behöver inte vara orolig egentligen...har min morfar kunnat köra sin Audi 80 sedan 1974 (i kiruna) utan minsta rost bör nog din Golf klara de wink
Senast redigerat av Mortalis (30 januari 2009)



Sök