5273
Sök

volvo 740 tändningsslutsteg

232 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#1
nån som vet var "tändningsslutsteget" sitter på volvo 740??
mvh andreas


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
30 januari 2009
#2
Är inte hundra men jag TROR det är innanför höger framskärm. Vid batteriet ungefär.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

232 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#3
Lonefox skrev:
Är inte hundra men jag TROR det är innanför höger framskärm. Vid batteriet ungefär.

okej har fått tips om att det sitter vid pedalstället men ska fortsätt ja vill va säker:P


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
30 januari 2009
#4
adrez skrev:
Lonefox skrev:
Är inte hundra men jag TROR det är innanför höger framskärm. Vid batteriet ungefär.

okej har fått tips om att det sitter vid pedalstället men ska fortsätt ja vill va säker:P

Skall kika i de små pocketböckerna jag har om jag kan se ngt big_smile
(Kan 240 RÄTT bra men 700 o uppåt är värre med)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

232 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#5
Lonefox skrev:
adrez skrev:
Lonefox skrev:
Är inte hundra men jag TROR det är innanför höger framskärm. Vid batteriet ungefär.

okej har fått tips om att det sitter vid pedalstället men ska fortsätt ja vill va säker:P

Skall kika i de små pocketböckerna jag har om jag kan se ngt big_smile
(Kan 240 RÄTT bra men 700 o uppåt är värre med)

vore jättesnällt måste ha reda på det idag
mvh andreas


Volvoskadad
127 Inlägg
30 januari 2009
#6
Mitt sitter på vänster framskärm. Bakom luftburken wink

I'm living the life I was born to live

232 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#7
Boggieman skrev:
Mitt sitter på vänster framskärm. Bakom luftburken wink

jaa men du har ju e motor i din e säkert annorlunda men har fått ett vettigt tips nu på att de sitter på höger framskärm
tongue


Volvoskadad
127 Inlägg
30 januari 2009
#8
adrez skrev:
Boggieman skrev:
Mitt sitter på vänster framskärm. Bakom luftburken wink

jaa men du har ju e motor i din e säkert annorlunda men har fått ett vettigt tips nu på att de sitter på höger framskärm
tongue

Kanske, kanske inte tongue Borde ju sitta på någon av framskärmarna iallafall smile

I'm living the life I was born to live

310 Inlägg
30 januari 2009
#9
Vad är det för motor, årsmod osv..

Gör om, gör rätt

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

Volvoskadad
127 Inlägg
30 januari 2009
#10
adrez skrev:
Boggieman skrev:
Mitt sitter på vänster framskärm. Bakom luftburken wink

jaa men du har ju e motor i din e säkert annorlunda men har fått ett vettigt tips nu på att de sitter på höger framskärm
tongue

Har kikat på en F motor och den sitter på vänster framskärm bakom luftburken. Borde väl sitta där nånstans

I'm living the life I was born to live

232 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
#11
jaaa men du menar tändmodulen hitta tändboen ida o den satt under pedalstället men o byta den hjälpte inte tyvärr:P men skam den som ger sig iof har ja hållt på en vecka o felsökt^^^men ändå:)


310 Inlägg
31 januari 2009
#12
På B230F så sitter tändmodulen på vänster framskärm.. ganska långt fram. ser ut ungefär såhär..

http://www.biltema.se/Archive/ProductCat/bil/Tändmodul.jpg

Kostar 199:- på biltema

Sen finns de väl en liknande, kommer dock inte ihåg namnet på den.. men den sitter väl bakom motorn så att säga.. mot torpedväggen.. brukar hålla på att strula..

Men vad har du för fel på bilen ?
Senast redigerat av _IsakssoN_ (31 januari 2009)

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes


Sök