4019
Sök

Kan xenon göra så att bilen går dåligt?

336 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#1
Satte i h4 bixenon igår!undrar nu fall bilen kan börja gå dåligt efter ett tag? tänkte att det stör nått? bilen är en saab 9-3 årsm 00..mvh emil

volvo 740:)

336 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#2
finns väll nån som borde veta?

volvo 740:)

Random Hero
4 047 Inlägg
30 januari 2009
#3
svar nej

Dog food lid. Backwards

2 600 Inlägg
30 januari 2009
#4
sånna fall har du kopplat helt galet tongue jag har xenon på min 9-5 går lika bra som innan så det är nog nått annan fel. men är batteriet dåligt så kankse det kan hända nått. säger inte att det är så men kan ju ha nån påverkan kankse .

gör som jag kör gubba racer=)

1 237 Inlägg
30 januari 2009
#5
haha javisst, själv ökade min bils hästkrafter med ungefär 50 tackvare xenon, har hört att man får mera destu mer kelvin man kör med..

seriöst, svar nej smile

310 Inlägg
30 januari 2009
#6
"Friskt kopplat, hälften brunnet"

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
30 januari 2009
#7
Ärligt talat så vettefan om det inte är möjligt. Xenonboxen (vad den nu kallas) är väl egentligen en transformator? I sådana fall ger den ifrån sig ett inte helt försumbart magnetfält som möjligtvis skulle kunna störa vissa signaler. Eller? (funderade fram det precis nu bara). Låter visserligen jävligt långsökt smile

Gladen Beetle
237 Inlägg
30 januari 2009
#8
740addon skrev:
Satte i h4 bixenon igår!undrar nu fall bilen kan börja gå dåligt efter ett tag? tänkte att det stör nått? bilen är en saab 9-3 årsm 00..mvh emil

Gå dåligt efter ett tag? Du belastar ju generatorn mera och då får väl motorn jobba mera har jag hört. Men det handlar knappast om nån nämnvärd effektminskning.


Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
30 januari 2009
#9
NickeEriksson skrev:
740addon skrev:
Satte i h4 bixenon igår!undrar nu fall bilen kan börja gå dåligt efter ett tag? tänkte att det stör nått? bilen är en saab 9-3 årsm 00..mvh emil

Gå dåligt efter ett tag? Du belastar ju generatorn mera och då får väl motorn jobba mera har jag hört. Men det handlar knappast om nån nämnvärd effektminskning.

Belastar du verkligen generatorn mer? Effekten är väl ungefär den samma med xenon som med klassisk glödtråd? Och även om det blir en liten ökning i strömåtgången så motsvarar det fortfarande mindre än att kräma på ordentligt med stereon. Omärkbart m.a.o.

310 Inlägg
30 januari 2009
#10
Om nu xenonet "belastar" generatorn så borde de väl dykt upp en uppsjö av sånnahär trådar..
Här är lite info om ett standardpaket..

Strömkälla: 9V-16V
Normal Volt: 13.2V
Tädning Voltage: 23,000V
Tändning: 8.5A
Förbrukning : 3.3A
Strömförbrukning: 35W

Men visst, prova koppla bort xenonet, funkar bilen bättre då så är de väl ngt fel med just ditt xenon..

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes


Sök