5198
Sök

Rockford punch 2 serie 10 tums basar

836 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#1
Vill gärna höra lite åsikter om rockford 10 tums punch 2 serie basarna...funderar på att köpa dom förstår ni så alla åsikter e väldigt uppskattat!


Mvh Kenny


108 Inlägg
30 januari 2009
#2
Har haft 2st punch 2 i min C30. Spelar grymt bra och rent! Ska uppgradera till Punch 3 nu.


16 197 Inlägg
30 januari 2009
#3
P2 spelar högre än P3 me mindre effekt..wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

836 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#4
evilaudio skrev:
P2 spelar högre än P3 me mindre effekt..wink

Du som e experten på allt som har me ljud o göra smile tycker du att det e ett vettigt val av högtalare? smile


16 197 Inlägg
30 januari 2009
#5
expert på allt e ja inte men lite koll har man ju.

jo ja tycker dom e riktigt vettiga.. big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

836 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#6
evilaudio skrev:
expert på allt e ja inte men lite koll har man ju.

jo ja tycker dom e riktigt vettiga.. big_smile

haha lite koll har man ju tongue ja med tanke på dina byggen så kan man lungt säja det haha...men bara lite tongue

ja har jag fått godkännande från dej så kör jag fan på dom big_smile


Mekaniker
48 Inlägg
30 januari 2009
#7
har 2st såna i min nu, ska köpa en ny huvudenhet bara så man kan ställa allt lite bättre, Volvos originalenhet är inte mkt att hänga i granen.

Team Chevy740

836 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
#8
tobbe_o skrev:
har 2st såna i min nu, ska köpa en ny huvudenhet bara så man kan ställa allt lite bättre, Volvos originalenhet är inte mkt att hänga i granen.

haha nej den e väl inte det precis big_smilebig_smile


4 074 Inlägg
31 januari 2009
#9
En kompis har 2st p2 12" i en civic -88 som han har mina gamla Audison monoblock på och det spelar på riktigt duktigt. MEN,honda har ju sina jävla skit batterier på 45-55 amp och det suger! Generatorn är på 50amp så ta och kolla över sånt oxå så blir det 3ggr bättre.. För jag antar att du ska ha dom i CRXén?

Lycka till!
Mvh

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

836 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
#10
BJonsson skrev:
En kompis har 2st p2 12" i en civic -88 som han har mina gamla Audison monoblock på och det spelar på riktigt duktigt. MEN,honda har ju sina jävla skit batterier på 45-55 amp och det suger! Generatorn är på 50amp så ta och kolla över sånt oxå så blir det 3ggr bättre.. För jag antar att du ska ha dom i CRXén?

Lycka till!
Mvh

Ja det var det jag tänkte...får väl bli o skaffa sej ett gele batteri nån gång då smile...men inte måste jag väl byta generator med? yikes


21 761 Inlägg
31 januari 2009
#11
Det beror ju iof på hur du använder grejorna. Om du kör omkring och spelar högt ganska ofta så finns risken att det går åt mer ström än vad generatorn orkar ladda, i så fall dras batteriet ur sakta men säkert och en regelbunden underhållsladdning behövs då för att inte riskera batterihaveri efter ett tag.

Sedan kan det blinka en del i lamporna om strömmen är högre än vad generatorn orkar ladda.

836 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
#12
jag spelar typ bara högt hela tiden :S men får väl se hur bilen reagerar när väl sakerna åker i bilen smile


21 761 Inlägg
31 januari 2009
#13
Om man inte vill göra någon sorts teoretisk uträkning för hur mycket ström som grejorna kan tänkas dra, då får man ju prova förstås. Helt klart. smile
Kom ihåg att alla jordpunkter ska vara renslipade så att det blir bra kontakt. Ta det lugnt så från början när du testar, så att du inte knäcker något steg pga dålig spänning.

Det finns ett enkelt sätt att kolla hur det står till med generatorns förmåga att hålla batteriet i hyffsat skick, det är att låta bilen stå i minst 8 timmar (fast helst över en natt) och sedan mäta spänningen på batteriet innan bilen används igen. Då får man en bra fingervisning om ifall generatorn orkar fylla på batteriet eller inte.

Se till att batteriet är fulladdat, kör sedan bilen på vanligt sätt (dunka på precis som du brukar göra) tex en vecka och mät spänningen som jag beskrev. Om batterispänningen håller sig över 12,5 V så klarar generatorn att hålla en godkänd nivå, men om spänningen ligger en bit under 12,5 V så får inte batteriet någon bra laddning och kommer att dras ur sakta men säkert.

I så fall bör du göra regelbundna underhållsladdningar så att batteriet inte förstörs till slut, eller så fixar du en större generator. Fast innan en eventuellt större generator sätts dit så måste du mäta upp hela strömförsörjningen så att det inte förekommer onödiga spänningsfall någonstans, annars hjälper det ju inte mycket att sätta dit en större generator/bättre batteri. smile
Senast redigerat av Drönirettab (31 januari 2009)

836 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
#14
Drönirettab skrev:
Om man inte vill göra någon sorts teoretisk uträkning för hur mycket ström som grejorna kan tänkas dra, då får man ju prova förstås. Helt klart. smile
Kom ihåg att alla jordpunkter ska vara renslipade så att det blir bra kontakt. Ta det lugnt så från början när du testar, så att du inte knäcker något steg pga dålig spänning.

Det finns ett enkelt sätt att kolla hur det står till med generatorns förmåga att hålla batteriet i hyffsat skick, det är att låta bilen stå i minst 8 timmar (fast helst över en natt) och sedan mäta spänningen på batteriet innan bilen används igen. Då får man en bra fingervisning om ifall generatorn orkar fylla på batteriet eller inte.

Se till att batteriet är fulladdat, kör sedan bilen på vanligt sätt (dunka på precis som du brukar göra) tex en vecka och mät spänningen som jag beskrev. Om batterispänningen håller sig över 12,5 V så klarar generatorn att hålla en godkänd nivå, men om spänningen ligger en bit under 12,5 V så får inte batteriet någon bra laddning och kommer att dras ur sakta men säkert.

I så fall bör du göra regelbundna underhållsladdningar så att batteriet inte förstörs till slut, eller så fixar du en större generator. Fast innan en eventuellt större generator sätts dit så måste du mäta upp hela strömförsörjningen så att det inte förekommer onödiga spänningsfall någonstans, annars hjälper det ju inte mycket att sätta dit en större generator/bättre batteri. smile

Det ska jag tänka på! hoppas nog att det går bra hehe smile


4 074 Inlägg
31 januari 2009
#15
en sak till! gele kan du glömma i hondan.. original batteriet är ca 12cm brett och ca 30 högt,alla fall i min honda civic. Och det borde vara lika i crx! alternativet är ju att flytta batteriet till skuffen!
Och då får du ju plats med ett optima eller vad du tänkt.

Men som sagt lycka till!
Senast redigerat av BJonsson (31 januari 2009)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

1 062 Inlägg
31 januari 2009
#16
jag har p2 12erna spelar på grymt bra!! då får dem 200rms st

mvh

Team Björkeryd


Sök