3138
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
26 juli 2012
fantomen skrev:
Det blir inte ekonomiskt hållbart att ha öppet så länge. 7 är bra på vardagar tycker jag, varför ska du fara och köpa grejer på Biltema efter 7? Borde dessutom vara stängt på Söndagar enligt min mening.

En vän ville köpa en grej igår, men klockan var 19.40 så... Varför ska man i så fall köpa saker där kl 14 på en vardag? Har man jobb/studier så är det svårt! Kanske hinner man bara till efter 20 för tex lite bilmek. Då hade det ju varit kanon om de hade öppet till 21!

Varför ska det vara stängt på söndagar? Vi lever inte på 1800-talet längre tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Avstängd
10 388 Inlägg
26 juli 2012
FordRSC skrev:
fantomen skrev:
Det blir inte ekonomiskt hållbart att ha öppet så länge. 7 är bra på vardagar tycker jag, varför ska du fara och köpa grejer på Biltema efter 7? Borde dessutom vara stängt på Söndagar enligt min mening.

En vän ville köpa en grej igår, men klockan var 19.40 så... Varför ska man i så fall köpa saker där kl 14 på en vardag? Har man jobb/studier så är det svårt! Kanske hinner man bara till efter 20 för tex lite bilmek. Då hade det ju varit kanon om de hade öppet till 21!

Varför ska det vara stängt på söndagar? Vi lever inte på 1800-talet längre tongue

För SÅ många ställen, speciellt större kedjor, har stängt på söndagar va?

Att det skulle vara svårt för att man har jobb/studier är ju bara rent skitsnack. Det handlar om att "allt ska vara tillgängligt hela tiden" så att "du" inte behöver anpassa "dig", utan alla andra får göra det.

Rent trams

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

16 197 Inlägg
26 juli 2012
MrInsane skrev:
jonnielahti skrev:
evilaudio skrev:

de går säkert men då blir sakerna dom säljer dyrare.

jag ser inte riktigt varför man ska ha en sån typ av butik öppen så sent.

inte jag heller, skulle kunna va öppet ännu kortare tid för att pressa priserna istället tongue

Haha ha öppet 10-12 tongue och halvera priserna minst för o konkurera mot nätbutiker

å de tror du själv att den kan överleva på ?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

70 Inlägg
26 juli 2012
it_mutt skrev:
MrInsane skrev:
evilaudio skrev:

de går säkert men då blir sakerna dom säljer dyrare.

jag ser inte riktigt varför man ska ha en sån typ av butik öppen så sent.

Nu menar ja generellt. Här stänger dom 19:00 om ja inte minns fel och ofta har man kommit på att man ska ha något efter 19-20 tiden och då man ar ett jobb där man slutar efter 19 gör inte saken bättre.

Lägg på 5-10 kr per pryl för o ha öppet längre då dom gör ändå en vinst på det

Så ALLA ska betala 5-10:- mer per sak, för att ytterst få behöver handla efter 19? Låter...bra..?

Och om du slutar efter 19, så ser jag ett par alternativ; du börjar senare alt. jobbar inte 5dagarsvecka, vilket borde göra att du antingen hinner innan du börjar jobba dagen efter eller får ta det på din lediga dag.

Tycker detta är rent trams, lite som polarens flickvän som blev utskälld på "lilla julafton" (23e alltså) av en kund som tyckte att det var SKAM och SKANDAL att de stängde redan 1700 istället för 1900 som vanligt....

Låta dom ha "happy Hour " innan 19:00 tex ? du fattar poängen

16 197 Inlägg
26 juli 2012
it_mutt skrev:
FordRSC skrev:
fantomen skrev:

Att det skulle vara svårt för att man har jobb/studier är ju bara rent skitsnack. Det handlar om att "allt ska vara tillgängligt hela tiden" så att "du" inte behöver anpassa "dig", utan alla andra får göra det.

Rent trams

håller med dig till 100%

70 Inlägg
26 juli 2012
evilaudio skrev:
it_mutt skrev:
FordRSC skrev:

Rent trams

håller med dig till 100%

Men hur skulle det vara om tex bensinmackar var öppna 10:00 - 19:00 och man inte kunde betala med kort ? Tanka innan självklart men om man kör längre sträckor och har helt slut i tanken om man kör något med v8 ?
Senast redigerat av MrInsane (26 juli 2012)

16 197 Inlägg
26 juli 2012
MrInsane skrev:
it_mutt skrev:
MrInsane skrev:

Nu menar ja generellt. Här stänger dom 19:00 om ja inte minns fel och ofta har man kommit på att man ska ha något efter 19-20 tiden och då man ar ett jobb där man slutar efter 19 gör inte saken bättre.

Lägg på 5-10 kr per pryl för o ha öppet längre då dom gör ändå en vinst på det

Så ALLA ska betala 5-10:- mer per sak, för att ytterst få behöver handla efter 19? Låter...bra..?

Och om du slutar efter 19, så ser jag ett par alternativ; du börjar senare alt. jobbar inte 5dagarsvecka, vilket borde göra att du antingen hinner innan du börjar jobba dagen efter eller får ta det på din lediga dag.

Tycker detta är rent trams, lite som polarens flickvän som blev utskälld på "lilla julafton" (23e alltså) av en kund som tyckte att det var SKAM och SKANDAL att de stängde redan 1700 istället för 1900 som vanligt....

Låta dom ha "happy Hour " innan 19:00 tex ? du fattar poängen

så du tycker att de ska vara billigare på dagen för att sen höja efter kl19?

herregud. de e ingen krog vi pratar om utan typ Sveriges störta "bil dels kedja"

Avstängd
10 388 Inlägg
26 juli 2012
En helt random Biltemabutik (Kristianstad) har öppet 69h/vecka. Hinner man inte dit under den tiden, så får man nog helt enkelt ge fan i att skruva,planera sina åk till biltema eller beställa via någon nätsida

Avstängd
10 388 Inlägg
26 juli 2012
MrInsane skrev:
evilaudio skrev:
it_mutt skrev:

Rent trams

håller med dig till 100%

Men hur skulle det vara om tex bensinmackar var öppna 10:00 - 19:00 och man inte kunde betala med kort ? Tanka innan självklart men om man kör längre sträckor och har helt slut i tanken om man kör något med v8 ?

Hur skulle det vara om ingen tog emot något som betalningsmedel alls?

Nu är du ju ute på rent jävla trams.

Och, vi tankade faktiskt våra bilar INNAN betalkort blev vanligt, och INNAN mackarna hade öppet "dygnet runt"...men...hmmm..."sedlar" tror jag det var

- - Edit - -

Sorry för DP
Senast redigerat av it_mutt (26 juli 2012)

16 197 Inlägg
26 juli 2012
MrInsane skrev:
evilaudio skrev:
it_mutt skrev:

Rent trams

håller med dig till 100%

men de e väl för fan inte samma sak.

isf enligt dig så borde biltema ha öppet dygnet runt ifall man e ute å åker med bilen å nåt går sönder.

sånt som bör ha öppet sent är s.k dagligvaruhandel

70 Inlägg
26 juli 2012
it_mutt skrev:
MrInsane skrev:
evilaudio skrev:
håller med dig till 100%

Och, vi tankade faktiskt våra bilar INNAN betalkort blev vanligt, och INNAN mackarna hade öppet "dygnet runt"...men...hmmm..."sedlar" tror jag det var

- - Edit - -

Sorry för DP

Ja men min poäng i det hela är just att om man jobbar under dom timmarna själv så är det inte så lätt o komma ifrån . Nackdelen med Biltema i Stockholm är att det finns ingen i Norrort utan i Haninge ,Botkyrka ,Värmdö bara så en bilresa på minst 5 mil ToR

Sedan räkna in köerna efter 17:00 i sthlm gör det hela inte bättre
Senast redigerat av MrInsane (26 juli 2012)

Avstängd
10 388 Inlägg
26 juli 2012
MrInsane skrev:
it_mutt skrev:
MrInsane skrev:

- - Edit - -

Sorry för DP

Ja men min poäng i det hela är just att om man jobbar under dom timmarna själv så är det inte så lätt o komma ifrån . Nackdelen med Biltema i Stockholm är att det finns ingen i Norrort utan i Haninge ,Botkyrka ,Värmdö bara så en bilresa på minst 5 mil ToR

Givetvis, MEN, nu är ju saken den att majoriteten jobbar inte "dina" timmar, de flesta hinner till biltema någon gång under de runt 70h/veckan de har öppet, antingen innan eller efter jobbet alternativt på helgen.

Jag tror inte biltema har öppet sina timmar bara lite random, utan helt enkelt för att det är då kunderna kommer. HADE det lönat sig att ha öppet till 21, 22, dygnet runt, så hade dom nog också haft det.

Och som med allt annat; alla kan inte bli nöjda hela tiden, gällande vissa saker är det bara att inse att allt inte är "rättvist" och det är bara att leva med, simple as that

16 197 Inlägg
26 juli 2012
bor man på norra sidan så åk till Uppsala.

70 Inlägg
26 juli 2012
it_mutt skrev:
MrInsane skrev:
it_mutt skrev:

- - Edit - -

Sorry för DP

Givetvis, MEN, nu är ju saken den att majoriteten jobbar inte "dina" timmar, de flesta hinner till biltema någon gång under de runt 70h/veckan de har öppet, antingen innan eller efter jobbet alternativt på helgen.

Jag tror inte biltema har öppet sina timmar bara lite random, utan helt enkelt för att det är då kunderna kommer. HADE det lönat sig att ha öppet till 21, 22, dygnet runt, så hade dom nog också haft det.

Och som med allt annat; alla kan inte bli nöjda hela tiden, gällande vissa saker är det bara att inse att allt inte är "rättvist" och det är bara att leva med, simple as that

Jobbar 9-17:30 vanligtvis och då kanske man är ännu längre ifrån .

Visst ja köper saker på stället som är närmast oftast men är man i närheten av Biltema så kan man gå in där

70 Inlägg
26 juli 2012
evilaudio skrev:
bor man på norra sidan så åk till Uppsala.

Ja men vissa vill inte åka så "långt" enbart för o köpa grejer för 200 kr. Enbart mitt tycke dom borde öppna ett i Sollentuna men man kan inte få allt nära

Har även i åtanke de dom bor på landsbygden i Dalarna,Småland dom har ännu längre men då har man oftast ett ärende dit i samma veva .

Och ja kan erkänna det om mackar var en dum jämnförelse

177 Inlägg
26 juli 2012
tycker diskutionen om öppettiderna ska läggas ner nu för alla tycker olika om det och ingen kommer nog ändra sin åsikt.... klart de har sina + och -

Pim_Pim
26 juli 2012
Trådstartare
Det gula sandpappret som Biltema säljer är ingen höjdare enligt mig.

16 197 Inlägg
26 juli 2012
Pim_Pim skrev:

jag använder det typ hela tiden, de finns ju bättre men då kostar de mer oxå.

Pim_Pim
26 juli 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
Pim_Pim skrev:

Precis, jag brukar använda den där sorten som är som tyg eller vad man ska säga.

16 197 Inlägg
26 juli 2012
Pim_Pim skrev:
evilaudio skrev:
Pim_Pim skrev:

Precis, jag brukar använda den där sorten som är som tyg eller vad man ska säga.

slipduk     den kostar ju som sagt var mer oxå.

Sök