1955
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Gréve
497 Inlägg
30 september 2009
ibland tycker jag att de verkar som många har klant fel... som torkarblad som hoppar av, sätter man dit dom rätt så sitter dom där och kör med dom när de regnar eller är fuktigt är dom tysta..  som dom är gjorda för

...skulle vilja se vilka torkarblad som är helt ljudlösa i de torraste sahara tongue

och verktyg.... köper du de med 10 års garanti är det oftast bra, enda jag märkt är spärrskaften som är av plast och aluminium, dom blir dåliga fort.

men köper man några i som är helt i alu eller står eller vad de nu finns så håller dom förvånansvärt länge, och ska man dra med rör eller liknande lär man använda T-kors wink och det gäller alla märken.

olja och oljefilter anser jag även att dom på biltema är helt ok, enda jag har använt på mina bilar på senare tid och alla har fungerat fint, har även hört att de ska vara lika som statoil-olja men det har jag ingen källa på så de lämnar jag.

tändningsdelar.. ja tändstift för typ 10 spänn styck säger ju sig självt att de inte håller så länge men dom där.. equem eller vad dom heter funkar helt ok, samma sak med deras silicon kablar och fördelar lock, rotor och vidare... för sett många som skriver att de bara är skit å ojojoj men aldrig varför?!? mycket konstigt.

finns en del kalle anka-el saker till cigarettpluggen och skit som kanske inte är super bra men de brukar inte såna leksaker vara heller.

bromsdelar såsom skivor, belägg, renoveringssatser till bromsok sånt funkar ju fint, gäller bara att man vet hur man sätter dit grejerna, annars blir de ju lätt fel wink vet inte hur många gånger jag har hört att biltemas bromsskivor ska slå sig och bli vinda, men sen när man frågar- Jaha å på vilken bil har just DU haft dom då??

ja då får man inget svar för de är bara sånt som går på ryktesväg som så mycket annat..

de va lite av mina åsikter av sånt som jag har testat smile
Senast redigerat av The_Rebel (30 september 2009)

Borstat grenrör!
125 Inlägg
3 oktober 2009
Köpte deras aerodynamiska torkare och de var kanonbra! Kan rekommendera dessa till alla som funderar på att inhandla ett par.

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.

4 Inlägg
3 oktober 2009
Köpte sånna oxå, funkar skit bra! big_smile

Saabmeck
233 Inlägg
4 oktober 2009
Någon som vet om deras rubbing och vax e bra? smile funderar på att köpa där men sen insåg jag att jag kommer bli sjukt förbannad om jag köper där och lägger ut arbete på bilen så blir de dåligt resultat yikes

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
4 oktober 2009
Kribbanchrille skrev:
Någon som vet om deras rubbing och vax e bra? smile funderar på att köpa där men sen insåg jag att jag kommer bli sjukt förbannad om jag köper där och lägger ut arbete på bilen så blir de dåligt resultat yikes

Hur dålig är lacken?
Biltemas rubbing är GROV och nyttjas den fel repar det, men är i vissa fall är det så illa att den behövs, och då fungerar den bra. Annars har biltema fått priser av vissa tidningar, medan de fått dåliga resultat av andra, så det fungerar. Resultaten beror på hur mycket tid man vill lägga ner. smile

88 Inlägg
4 oktober 2009
Köpte deras kabelsats för att montera in slutsteg, mycket bra kit.. Men dom hade glömt att lägga in jordkabeln i paketet.

Deras kabelskor är skit, när jag drog ny el på chevan så lossnade alla mina, trots att jag monterat dom på rätt sätt med "proffs"tång.

1 915 Inlägg
4 oktober 2009
Har använt deras kablelskor i många många år, har aldrig varit med om att de lossnat.

3rik skrev:
Köpte deras kabelsats för att montera in slutsteg, mycket bra kit.. Men dom hade glömt att lägga in jordkabeln i paketet.

Deras kabelskor är skit, när jag drog ny el på chevan så lossnade alla mina, trots att jag monterat dom på rätt sätt med "proffs"tång.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Xenoholic
2 559 Inlägg
4 oktober 2009
Har inte använt några andra kabelskor än biltemas dom senaste 20 åren o jag kan inte påstå att de lossnar när man väl fått dit dom. wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
4 oktober 2009
Kribbanchrille skrev:

Deras rubbing är som tidigare skrev riktigt grov.. kräver massor polering efteråt. det lämpar sig nog bäst till ta bort repor med mera.

Deras vax tycker jag är sjukt trög arbetat men lägger man massa tid (onödig tid?) så får man ett bra reslutat. men jag skulle nog ändå rekommendera nått annat vax. typ sonax. (sjukt lättarbetat)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

88 Inlägg
4 oktober 2009
Möjligheten finns att det var något fabrikationsfel på mina, för om jag minns rätt så var det bara en sort som lossnade. Sen köpte jag nya på macken och dom har suttit sedan dess.

2 174 Inlägg
4 oktober 2009
Biltemas verktyg med 10 års garanti är svin bra. Bara man sparat kvittot, går det sönder får man nytt direkt utan tjafs. Deras bromsskivor är oxå riktigt bra, Dock är beläggen totalt skräp till bilar med mer än 200 hk. Allt med gummi på biltema ska man passa sig för. Tex bussningar till bilar m.m. Fick byta hela framvagnen 2 gånger på 500 mil i en orginal t5a.

Har handlat på biltema i många år och vart med om det mesta. Av erfarenhet köper jag inte oljefilter och gummigrejer på biltema. Inte heller avgassystem. Går diskutera hur mycket som helst, Det ända jag älskar är deras oljor, Då statoil gör oljan.
Senast redigerat av hangman (4 oktober 2009)

Saabmeck
233 Inlägg
4 oktober 2009
sirmiro skrev:
Kribbanchrille skrev:

Hur dålig är lacken?
Biltemas rubbing är GROV och nyttjas den fel repar det, men är i vissa fall är det så illa att den behövs, och då fungerar den bra. Annars har biltema fått priser av vissa tidningar, medan de fått dåliga resultat av andra, så det fungerar. Resultaten beror på hur mycket tid man vill lägga ner. smile

Okej då vet jag, jag är inte så inne på det där med o polera o sånt o föredrar lättarbetat så jag köper väll från sonax eller nått smile

Saabmeck
233 Inlägg
4 oktober 2009
larsson.m skrev:
Har använt deras kablelskor i många många år, har aldrig varit med om att de lossnat.

3rik skrev:

Jag köpte ocmkså deras kabelsats men i min var jordkabeln med, håller med om att deras kabelskor är skit, nästan alla ramlade av eller gick av eller gick sönder sad Men annars bra kvalité på kablarna smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
4 oktober 2009
Kribbanchrille skrev:
larsson.m skrev:

3rik skrev:

Jag köpte ocmkså deras kabelsats men i min var jordkabeln med, håller med om att deras kabelskor är skit, nästan alla ramlade av eller gick av eller gick sönder sad Men annars bra kvalité på kablarna smile

Vet inte vad ni använder för tänger men jag kör med biltemas "proffstång" o det funkar hur bra som helst wink
Senast redigerat av Aerocombi (4 oktober 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

88 Inlägg
4 oktober 2009
Jag har också en proffstång, dock en Bacho tror jag det är.
Man kanske borde ringa biltema och fråga varför min sats inte var komplett.. Inte för att det spelar någon roll. Var bara lite irriterande.

2 911 Inlägg
4 oktober 2009
Kabelskorna som följer med i deras kit ska inte jämföras med de som säljs löst i plastförpackningar.

Inte heller de som säljs i storpack i tunnplast som förpackning, utan de som är i små lådor i hårdplast är helt okej prylar.

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
4 oktober 2009
Även jag köpte ett paket med ljud/strömkablar för 199 kr. Självfallet så fick jag inte med någon säkring.
Tänk vad glad man blir när man åkt 20 mil för att inhandla lite skit från biltema. tongue

Saabmeck
233 Inlägg
4 oktober 2009
Verkar som de är lite dåliga på att kolla så att allt är med i deras kit? tongue
Själv hade jag allt med i mitt kit o de kanske jag ska va glad över smile

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
4 oktober 2009
Jag orkade inte kolla.. storhandlade å slängde bara i allt i vagnen. tongue

Got N/A?
358 Inlägg
4 oktober 2009
Får hålla med om att biltemas verktyg med 10års garanti är riktigt bra grejor. Köpte en momentnyckel här om dagen och den andas verkligen kvalitét, handkalibrerad var den också yikes

Grundproblemet hos folk som handlar hos biltema är att de tror att de ska få lika bra verktyg på biltema för 9,90:- som det med ett "riktigt" märke för 49,90:- hos butiken mittemot. Självklart håller samma verktyg för 49,90:- bättre, annars vore dom i konkurs för länge sedan. Men för personen dom drar av polerna på batteriet någon gång om året duger det för 9,90:- alldeles utmärkt. Det gäller att veta vad man ska göra med grejorna och ha lite verklighetsförankring så blir man inte besviken.

Sök