2757
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

141 Inlägg
29 december 2009
gillar biltema å e där en hel del..
men dom dubbla torkarbladen gör ja missen å köpa gång på gång.. å dom e fan kass..
alla fall på äldre volvos å bmw, går sönder å tar inte på¨hela rutan!
domkraften köpte ja för säkert 4 år sen å funkar kalas fortfarande, bra skit.. smile

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

Xenoholic
2 559 Inlägg
29 december 2009
325i skrev:
men dom dubbla torkarbladen gör ja missen å köpa gång på gång.. å dom e fan kass..
domkraften köpte ja för säkert 4 år sen å funkar kalas fortfarande, bra skit.. smile

Kan bara tillägga att jag har haft min biltemadomkraft (den orangea) i över 16 år o den är flitigt använd (i snitt ett par gånger i vekan) och nu som först borjar den krångla när man ska sänka ner den wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

...has left the building...
4 474 Inlägg
29 december 2009
Aerocombi: Rikigt dåligt, ska en domkraft verkligen inte hålla längre än så?*haha*

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 december 2009
Aerocombi skrev:
325i skrev:

Kan bara tillägga att jag har haft min biltemadomkraft (den orangea) i över 16 år o den är flitigt använd (i snitt ett par gånger i vekan) och nu som först borjar den krångla när man ska sänka ner den wink

fan jag har bara haft min orangea i ca 6 årutan problem , då lär den börja krångla snart då tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Någon som har Fjärrljusen ( 42-341 ) ??
Är de värt, borde vara mycket ljus för pengarna för 75 kr st?
Eller är de helt värdelösa?

Tack för svar smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

1 749 Inlägg
30 december 2009
jonnielahti skrev:
nån som testat sportbromsskivorna?
är sugen på ett par till fram på saaben big_smile
är det värt att betala 200:- extra för dessa än va speedparts tar för standardskivor? roll

Jag har sådana och de funkar än så länge smile

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

287 Inlägg
30 december 2009
spray lim på biltema är skit bra. oljan och deras filter funkar finfint (Y).

64 Inlägg
4 januari 2010
skriver nu för att varna er, och undrar också om det är någon annan som råkat ut för liknande händelser? smile

jag köpte för någon månad sedan en soppa pump, (elektrisk sugpump) på biltema, idag blev det dags att montera den.

jag hade inte en aning om hur den såg ut och jag bad personalen ta fram en elektronisk sugpump
det står t.om det på förpackningen, när jag monterat skiten så får jag det iaf inte att fungera...

nu kanske ni funderar varför?

för jag hade fått en tryckpump...
dessa varor förvaras bakom disk, åtminstone i borlänge,  och jag har inget kvitto kvar så kan ju knappast byta den.. men ska försöka..  roll

//jaans

3 295 Inlägg
4 januari 2010
jonnielahti skrev:
nån som testat sportbromsskivorna?
är sugen på ett par till fram på saaben big_smile
är det värt att betala 200:- extra för dessa än va speedparts tar för standardskivor? roll

Yes jag hade såna med Ferodo belägg, funkade tillomed att åka bana med utan att det blev skevt eller nåt liknande wink

7 100 Inlägg
4 januari 2010
biltemas kylarcement funkar perfa,har de på lekbilen smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 600 Inlägg
4 januari 2010
hur är biltemas stötdämpare?

gör som jag kör gubba racer=)

Försöker iaf
1 998 Inlägg
4 januari 2010
klimpan skrev:

Jag vet ej hur de är nu men för 5-6 år sen köpte farsan de till sin golf II och efter 3 månader va den förtsta skrot och sedan 3 månader senare va den andra likadan.

Dock hade jag biltemadämpare på en av mina volvo och dem va säkert från 80-90 tal och de va inte dålig när ja sålde den. Så man kan ju nästan aldrig veta hur de håller tongue

Men tror inte de ska va så dåliga grejer. Och håller de inte så länge så ska de väl vara 1 års garanti. Och när något gått sönder för mig så har aldrig biltema (karlstad) vart omöjliga.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

2 600 Inlägg
4 januari 2010
Boostrider skrev:
klimpan skrev:

Jag vet ej hur de är nu men för 5-6 år sen köpte farsan de till sin golf II och efter 3 månader va den förtsta skrot och sedan 3 månader senare va den andra likadan.

Dock hade jag biltemadämpare på en av mina volvo och dem va säkert från 80-90 tal och de va inte dålig när ja sålde den. Så man kan ju nästan aldrig veta hur de håller tongue

Men tror inte de ska va så dåliga grejer. Och håller de inte så länge så ska de väl vara 1 års garanti. Och när något gått sönder för mig så har aldrig biltema (karlstad) vart omöjliga.

okej kankse ska ta ge motorsport istället Lip Gas tec dämpare dom kanske är lite bättre tongue vill ju inte byta efter några hundra eller par tusen mil tongue

gör som jag kör gubba racer=)

141 Inlägg
5 januari 2010
bmx skrev:
biltemas kylarcement funkar perfa,har de på lekbilen smile

Ja med, slängde i de häromdan å sen blev de säkert 5timmars isåka å de höll å håller tätt!

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

739 Inlägg
5 januari 2010
kan medela det ett Helsingborgs biltema finns det bara nötter som jobbar. Ingen av dem kan sin sak sen står det 2 tjejer vid kund hjälpen som kan 0. Så ska det väll inte vara :S? Man ska ju kunna lite om bilar tycker man ju endå om man ska hjälpa kunder tycker jag. Jag var inte där o handlade men mor och far och de va rätt sura när de kom hem + de ringde mig isl så jag fick gå in på deras hemsida och kolla upp artnr

säger bara det en gång  Aldrig mer Biltema i helsingborg

4 586 Inlägg
5 januari 2010
dawwe skrev:
På en av mina bruxisar (Passat -95) sitter följande Biltema prylar:
Hjullager bak (7000 mil and counting)
Drivknut (7000 mil and counting)
Kamremsats Goodyear (400 mil and counting)

Har kört på Biltema (oftast helsyntet, nån enstaka gång har det blivit halv) olja/filter sen bilen köptes, dvs ca 7500 mil, utan problem

Personligen tror jag att det äår viktigt att man monterar rätt, speciellt hjullager o sånt, för snålt/dåligt infettat o det kommer gå sönder fort, o sen skall man givetvis se till att packboxarna gör sitt jobb:)!

Så jag är nöjd.

Hjulager brukar ofta vara för infettade. Det ska max vara 50% lagerfett annars så blir lagret för varmt.

Jag har även köpt hjullager där är nöjd. Gäller bara att veta hur man monterar för lång livslängd

The one and only ;) Take it or live it :P
327 Inlägg
5 januari 2010
Har funderat på batteri från biltema till 245´a min, vad säger ni om deras batterier??

Tänkte köpa ett 60ah som ligger till 699:-

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.

767 Inlägg
5 januari 2010
Volvobrud83 skrev:
Har funderat på batteri från biltema till 245´a min, vad säger ni om deras batterier??

funkar helt okey. det är inga dåliga batterier dom säljer. dom kan vara lite sega i kyla men brukar funka i dom flesta fall:)

1 915 Inlägg
5 januari 2010
Har ett batteri från biltema i min 240, det har funkat bra i 6år.
De ger 3års garanti på batteri, så blir det dåligt under den tiden får du ett nytt.

Volvobrud83 skrev:

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Vem uppfann biltema? :@
61 Inlägg
5 januari 2010
En sak vet jag iaf, om man säger man vill ha drivknut till en saab 9000 ltt får får man till en ftt.

Senare på dagen kommer man tillbaka till SAMMA expedit i kundservice.

"jag ville ha till en ltt inte en ftt" bla bla bla bla bla. får då till svar, "du har ju fettat in den, då kan vi inte ta tillbaka den". yikes

Expediten gick och hämtade någon chef av nått slag som säger att jag skulle provmonterat den innan jag fettade in den, då hade jag fått byta. roll

Sen fick han veta att jag inte kommer handla där mer. cool

Biltema Helsingborg förövrigt.

Sök