2555
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
14 mars 2010
jocke_gronberg skrev:
turboforssen skrev:
jocke_gronberg skrev:
Tänkte byta bromslangar

Art nr: 19-738

någon som testat denna?

http://www.biltema.se/Archive/Product_i … -738_l.jpg

det där är ingen bromsslang tongue

där var du rolig. Utan värme så går det knappt att få bromsslangen att släppa ifrån bromsröret

Den där är kanonbra....
Har en själv och den är bäst av alla såna små brännare jag testat och oxå den billigaste så det är ett hårt rekommenderat köp...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Musiker
472 Inlägg
15 mars 2010
BMTech skrev:
jocke_gronberg skrev:
turboforssen skrev:

det där är ingen bromsslang tongue

där var du rolig. Utan värme så går det knappt att få bromsslangen att släppa ifrån bromsröret

Den där är kanonbra....
Har en själv och den är bäst av alla såna små brännare jag testat och oxå den billigaste så det är ett hårt rekommenderat köp...

Vad kostar den?

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 mars 2010
Ras_J skrev:
BMTech skrev:
jocke_gronberg skrev:

Den där är kanonbra....

Vad kostar den?

http://www.biltema.se/products/product. … emId=90739
det va svårt att hitta när artikel numret finns i tråden

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Musiker
472 Inlägg
15 mars 2010
Hah! En sån ska jag ha!
turboforssen skrev:
det va svårt att hitta när artikel numret finns i tråden

Ja det måste ha varit svårt! wink

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

<3 Japs
680 Inlägg
15 mars 2010
Har faktiskt inte handlat så mkt från Biltema, men har deras spolarmunstycken (och slangen) på huven...funkar kanon!

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

716 Inlägg
17 mars 2010
Köpte deras badrumsmatta, den röda. Tvättat typ 10 ggr och än idag så släpper den ludd när man trampar på den. Ger den 5 tvättar till, sen får papperskorgen ta hand om den.

Har deras borrade/slitsade skivor på bilen, funkar förvånande bra ihop med greenstuff beläggen och goodridge stålslangar. (och då har jag kört hårt! innan den såkallade 50 mils inkörningen)

Glödlampor till bilen köper jag alltid från biltema, rätt nöjd.

Mvh, Krist.

1 808 Inlägg
17 mars 2010
Någon som vet hur biltemas Avgasbandage är? och om dom ens har det?

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

716 Inlägg
17 mars 2010
Ja de har dom. Har hört att den gör sitt jobb, inget överdrivet...

Bärs!
3 456 Inlägg
17 mars 2010
Gronwalls skrev:
Någon som vet hur biltemas Avgasbandage är? och om dom ens har det?

Herregud... roll
Vaddå "om dom ens har det?"
Det lär dom väll ha eftersom du frågar om dom? Eller?

Garaget.org peakade 2008.

Tvivlare
2 266 Inlägg
17 mars 2010
Jag undrar om det är någon här som köpt biltemas hjulmuttrar (art.nr. 33-3303 -> 33-3308 sid. 28 i nya katalogen) och undrar om det är nåt som är värt pengarna? smile Om inte, så skulle jag gärna uppskatta tips om var man kan köpa muttrar som är till nåt. (Färgade också av intresse)

:Edit: Kan tillägga att jag kör med Biltemas 10W-40 olja (art.nr 36-2704) på 740n och har inte märkt några nackdelar med den, men jag skulle kanske inte köra med sån olja på en nyare motor.. Men på en gammal Volvo går de bra smile Köpte dock filtret på Meca istället.

Tändstiften som sitter i 740n nu är från Biltema, inte gamla alls. Meeen, ibland så vill han hosta så de får bli från Meca de också. Fördelarlock och rotor är från Meca så problemet ligger mest troligen inte där.

Fälgfärgen från Biltema vill jag inte heller rekommendera (den vita iaf). Står att man ska grunda med deras primer först, och sen bränna på med färgen efteråt. Men mina fälgar förblev beiga, hur många lager jag än sprayade med. Men målade jag en silvrig fälg utan primer blev det bra men höll inte så bra.

:Edit igen: Såg att någon undrade om deras hålborrade skivor. Satte såna på brorsans V40 2.0T, och de var absolut inga problem, fungerade jättebra.

Tack på förhand! smile
Senast redigerat av MantaRobin (17 mars 2010)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

716 Inlägg
17 mars 2010
MantaRobin skrev:
Jag undrar om det är någon här som köpt biltemas hjulmuttrar (art.nr. 33-3303 -> 33-3308 sid. 28 i nya katalogen) och undrar om det är nåt som är värt pengarna? smile Om inte, så skulle jag gärna uppskatta tips om var man kan köpa muttrar som är till nåt. (Färgade också av intresse)

Tack på förhand! smile

Jag har deras hjulmuttrar på min s40. Dom funkar jätte bra. Haft dom på i snart ett år utan några problem alls.

Mvh, Krist.

Tvivlare
2 266 Inlägg
17 mars 2010
Krist skrev:
MantaRobin skrev:

Tack på förhand! smile

Jag har deras hjulmuttrar på min s40. Dom funkar jätte bra. Haft dom på i snart ett år utan några problem alls.

Mvh, Krist.

Okej smile Då får de nog bli en uppsättning såna till sommarhjulen smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
18 mars 2010
funkar biltemas tectyl bra ?tongue

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

1 697 Inlägg
18 mars 2010
Drfrasse skrev:

Farsan har haft det på sin bil ett tag nu och det har funkat bra.

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
19 mars 2010
Är det någon som vet hur biltemas extra mätare är ? Ska inte ha det till nått avancerat :p

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

123 Inlägg
19 mars 2010
BunnA skrev:
Är det någon som vet hur biltemas extra mätare är ? Ska inte ha det till nått avancerat :p

dom funkar har en voltmätare som verkar visa rätt iaf wink

987 Inlägg
19 mars 2010
BunnA skrev:

Provade av dom lite billigare i kojan, tempmätaren, och den var ÅT HELVETE. Visade 20-30 grader fel. Sen köpte jag den dyrare, och den funkar kanon!

i like it load

Xenoholic
2 559 Inlägg
19 mars 2010
BunnA skrev:

Har en laddtrycksmätare i vår 9-3a o den visar i alla fall samma som den från Speedparts tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
21 mars 2010
okej då vet jag smile änkte jag skulle ha olje temp, olje tryck, vatten temp och volt smile men dom verkar ju funka så kör på det wink

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

739 Inlägg
21 mars 2010
Drfrasse skrev:

den funkar ska själv köpa det o kleta under golfen smile

Sök