2846
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
31 mars 2010
Hur fungerar biltemas body? Och hur är de att lacka över den?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

14 Inlägg
11 april 2010
Boostrider skrev:

Tröskelmassan är övermålningsbar och kanon att lägga med spray och spruta, efter ett år ser det fortfarande bra ut, inga släpp eller rost. Bodyn torkar aldrig riktigt men det är inte meningen heller.

Evo V TILL SALU
Fixaren

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 april 2010
Boostrider skrev:

Den är sämre än Angelina Jolies body, men i brist på annat så duger den. Den går att måla över i alla fall. Angelina skulle man ju inte vilja måla över ändå?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

442 Inlägg
11 april 2010
Bitumenplattorna?

409 Inlägg
11 april 2010
Bitumenplattorna är inge bra släpper när det blir vinter pröva dom i höstas och nu har dom släppt från bakluckan fast jag torkade rent me t-röd innan jag satte fast dom....

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

Saabmeck
233 Inlägg
13 april 2010
En rolig tanke jag kom på nu är att jag undrar om det skulle vara möjligt för en bilverkstad att bara använda biltema grejer och ändå kunna gå med vinst eller inte köpa nya grejer hela tiden tongue

Dvs, det hade varit spännande att se hur biltemas sortiment hade klarat sig i en riktig verkstad och användas varje dag tongue

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

1 749 Inlägg
14 april 2010
Kribban92 skrev:
En rolig tanke jag kom på nu är att jag undrar om det skulle vara möjligt för en bilverkstad att bara använda biltema grejer och ändå kunna gå med vinst eller inte köpa nya grejer hela tiden tongue

Dvs, det hade varit spännande att se hur biltemas sortiment hade klarat sig i en riktig verkstad och användas varje dag tongue

Det skulle säkert fungera om bilmekarna använde verktygen på rätt sätt, dvs man använder inte en muttermaskin som minislägga tex.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Glidarn
408 Inlägg
14 april 2010
Köpte deras laddtryckmätare, den analoga. Blir ett djävla rasslande så fört den laddar lite sad kanske ett måndags ex och allt sitter som det ska, d e som nålen sitter löst. djävligt irriterande....
Men men man får väl vad man betalar för, annars köper jag rätt mycket på biltema..

(obrut)

442 Inlägg
14 april 2010
Deras mätarserie är ju identisk med billigare versionerna hos övriga tillverkare. Enbart en logga som skiljer.

Xenoholic
2 559 Inlägg
14 april 2010
zlaban08 skrev:
Köpte deras laddtryckmätare, den analoga. Blir ett djävla rasslande så fört den laddar lite sad kanske ett måndags ex och allt sitter som det ska, d e som nålen sitter löst. djävligt irriterande....
Men men man får väl vad man betalar för, annars köper jag rätt mycket på biltema..

Har en sån black panel i vår 9-3a, funkar hur bra som helst big_smile . Tips är att få en ny på garantin wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Glidarn
408 Inlägg
14 april 2010
Aerocombi skrev:
zlaban08 skrev:

Har en sån black panel i vår 9-3a, funkar hur bra som helst big_smile . Tips är att få en ny på garantin wink

Jo men jag vete f**n va kvittot är. Får väl ta å köpa en ny ist, dem va ju inte så dyra ändå..
Haha jag hitta kvittot, snacka me biltema nyss å det e bara ta med mätarhuset å byta. inga problems där inte.
Senast redigerat av zlaban08 (14 april 2010)

(obrut)

2 140 Inlägg
14 april 2010
Fjäderspännare
Komplett fjäderspännare för demontering och montering av fjädrar på Mercedes.

http://www2.biltema.se/Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C19-1263_l.jpg

funkar SKITBRA!
Senast redigerat av AntrE (14 april 2010)

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

2 419 Inlägg
14 april 2010
Hur är biltemas broms ok? tänkte köpa en uppsättning till 740in men har hört att de passar dåligt! nån som provat dem?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 april 2010
strandberg31 skrev:
Hur är biltemas broms ok? tänkte köpa en uppsättning till 740in men har hört att de passar dåligt! nån som provat dem?

jag montera dom på en bekants 745 å dom passa perfekt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

4 005 Inlägg
14 april 2010
Jag köpte deras bromsok till både s90n o s70n. Rätt svårt o misslyckas att göra ett gjutjärnok smile

2 419 Inlägg
14 april 2010
linuslinje skrev:
Jag köpte deras bromsok till både s90n o s70n. Rätt svårt o misslyckas att göra ett gjutjärnok smile

Bra! då blir det nya ok tongue biltema kan misslyckas med allt heheh

2 751 Inlägg
14 april 2010
strandberg31 skrev:

Har båda biltema oken bak på golfen, höger från förra året och ett vänsta'er som jag bytte idag. Funkar prima
Senast redigerat av DasAuto (14 april 2010)

Who Djaa bless no man curse

4 005 Inlägg
14 april 2010
strandberg31 skrev:
linuslinje skrev:

Bra! då blir det nya ok tongue biltema kan misslyckas med allt heheh

Jo, men deras bromsok är bra.

Lite skillnad att betala 1300kr/st (inkl inbyte av gamla bromsoket) på mekonomen och att köpa ett nytt för 549kr på biltema.

1 634 Inlägg
15 april 2010
Någon som köpt biltemas kamremskit till volvo? Skit att man inte kan söka specifikt i denna tråden sad

Numera Saab 9-5 Aero -00

The Mad Scientist
36 Inlägg
18 april 2010
Köpte deras kamrems kit till 240´n förra året. Inga problem med den biten.

Livet börjar vid 7000RPM

Sök