Ultimata Pendlarbilen?

ROE
31 januari 2009 · 336 Inlägg

Tja!

Söker lite tips på pendlarbil som ska gå 12-15 mil om dagen.
Kraven är inte så stora men de hela går ut på att komma så billigt undan så möjligt.

Upp med lite tips..

//
Roe
Aronsson_Kil
31 januari 2009 · 653 Inlägg

ROE skrev:
Tja!

Söker lite tips på pendlarbil som ska gå 12-15 mil om dagen.
Kraven är inte så stora men de hela går ut på att komma så billigt undan så möjligt.

Upp med lite tips..

Ford fiesta 1.1L wink har en på gården som bara står big_smile

Soubee
31 januari 2009 ·

Polaren pendlade ca: 20mil om dagen fram och tillbaka till arbetet i ungefär ett år i en gammal Ford Fiesta, han var grymt nöjd med den. Drog runt 0,4liter något har jag för mig han sa. Och aldrig åkte han fast för fortkörning eller något sånt heller tongue

ajka
31 januari 2009 · 194 Inlägg

skoda felicia diesel.

rena spargrisen om du ska pendla dagligen smile

Pierre-na
31 januari 2009 · 398 Inlägg

vw lupo 3l diesel ska gå snålt har jag hört

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
malinois
31 januari 2009 · 7 Inlägg

nissan sunny billig bil och gick som en klocka när jag hade den som pendlarbil.

Saab 9-3 vector 2.0t "bianca" (2008)
Larsson_Power Saabvilde!
31 januari 2009 · 1 708 Inlägg

ajka skrev:
skoda felicia diesel.

rena spargrisen om du ska pendla dagligen smile

En sån har vi i familjen smile As snål bil!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Germax
31 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Ultimata pendlarbilen 15 mil om dagen för mig är ju knappast en liten skitbil från sent 80, och 90 tal.
Det ända kriteriet är väl att de är snåla. Men hade jag kört 15 mil om dagen hade jag prioriterat säkerhet och komfort.

Halvnya franska bilar, typ Renault är oftast snorbilliga i allt. En Megane från sent 90tal får du under 10k tongue
Även Fordar, typ Mondeo är snorbilliga och man åker hyffsat gött i dom.

TRYIT Teddan
31 januari 2009 · 2 495 Inlägg

JapMax skrev:
Ultimata pendlarbilen 15 mil om dagen för mig är ju knappast en liten skitbil från sent 80, och 90 tal.
Det ända kriteriet är väl att de är snåla. Men hade jag kört 15 mil om dagen hade jag prioriterat säkerhet och komfort.

Halvnya franska bilar, typ Renault är oftast snorbilliga i allt. En Megane från sent 90tal får du under 10k tongue
Även Fordar, typ Mondeo är snorbilliga och man åker hyffsat gött i dom.

jag hler med dig till fullo, själv kör man över 100mil i veckan bara till och från jobbet.
jag åker Honda accord diesel -09 , hatar gamla små osäkra bilar.


verkar som att många hellre riskerar livet än att lägga någon tusenlapp extra i bensin/diesel per år.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Lanjin
31 januari 2009 · 757 Inlägg

Tjejen min har en Renault Megane från 02 Diesel
Den drar ca 0.5 grovt räknat. fick ner den till 0.4 när vi åkte ner till öland.
vägskatten är inte så dyr på den heller. ligger på 3300
service kostnader är som vilken volvo som hellst typ på verkstad (kanske nån annan som har en annan åsikt?)

Nackdelar. ja det är ju en rätt så billig bil så den är ju ganska plastig  om man säger så.
lite trång för min smak (är van vid passat) men så har jag en ölmage med som halkar bak på ryggen när jag sätter mig i en bil smile
tjejen tycker hon sitter jättebra i den bla.

Sarge
31 januari 2009 · 2 337 Inlägg

De flesta nyare dieslar med inte alltför stor motor går väl rejält billigt, typ VW Passat TDI med 6-petare etc. Annars går min Bora 1.6 rätt snålt den också, runt 0.6 med farthållaren. Skulle jag pendla så pass mycket skulle jag, som JapMax och r-ted skriver, inte skaffa en gammal skitbil, utan något som är säkert, bekvämt och billigt.

Niklas1987 NO
31 januari 2009 · 2 182 Inlägg

Jag har den ultimata pendlarbilen big_smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
SoL Eigenbrötler
31 januari 2009 · 1 237 Inlägg

Jag åker Ford Fiesta 1,4i -88 och jag är helnöjd, 0,6L/mil

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
bmwkvinna
31 januari 2009 · 73 Inlägg

r-ted skrev:

JapMax skrev:
Ultimata pendlarbilen 15 mil om dagen för mig är ju knappast en liten skitbil från sent 80, och 90 tal.
Det ända kriteriet är väl att de är snåla. Men hade jag kört 15 mil om dagen hade jag prioriterat säkerhet och komfort.

Halvnya franska bilar, typ Renault är oftast snorbilliga i allt. En Megane från sent 90tal får du under 10k tongue
Även Fordar, typ Mondeo är snorbilliga och man åker hyffsat gött i dom.

jag hler med dig till fullo, själv kör man över 100mil i veckan bara till och från jobbet.
jag åker Honda accord diesel -09 , hatar gamla små osäkra bilar.


verkar som att många hellre riskerar livet än att lägga någon tusenlapp extra i bensin/diesel per år.

precis min bmw 760 gynnar wink säker och skön

Rquired Allmänt envis
31 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Hade valt en större Bmw, men Audi går lika bra. Kvalitetsbilar som går som tåget och är roliga och bekväma. Drar lite mer än en Fiesta förstås men ger tusenfalt tillbaka. Mercedes utesluts pga rostproblem...

Tips: 525 E34, snål men tillräckligt kvick. 0,9L/milen 192hp. Se till att få en med VANOS eftersom dessa drar mindre. Mer finns att läsa på autopower.se

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
epapower
31 januari 2009 · 593 Inlägg

opel astra F/G, även vectra A, mkt driftsäkra bilar som går soppasnålt o billiga delar om ngt går sönder.. perfekt om man vill åka billigt, bekymmersfritt o bra.. (kan dock va lite rostiga men de går ju leva med) lycka till

XL-Dempa
31 januari 2009 · 457 Inlägg

Min polar drog upp till fjällen i da på 70 % tank i sin s8a han behövde inte ens tanka ^^.

Piss sköna att åka i aut låda full utrustad går inte att få bättre bil !!!

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Buick GNX (1987)
Anubis
31 januari 2009 · 1 255 Inlägg

Toyota Corolla kör ja med funkar klockrent krånglar aldrig startar jämt o drar blandad körning 0,6-0,7 corolla är ju även en av dom mest felfria bilarna på besiktningen med enligt deras papper smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
vw___tompa Avstängd
31 januari 2009 · 386 Inlägg

Tycker att min golf 4 gti är en riktigt bra bil att åka långt i. 0,7 vid långkörning har jag kört på men går nog komma ner till 0.6 inte farligt med tanke på turbo maskin på 150 hk. Annars så går en M5a ganska snålt vid långkörning 0.85 vid blandad körning.

bmx
31 januari 2009 · 7 100 Inlägg

renault 5:a

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang