En liten bit ur artikeln: "– Det är ju bara ett antal mil i Tyskland där det över huvud taget är möjligt att köra snabbare, säger Magnus Nilsson som är ansvarig för fordonsfrågor på Svenska Naturskyddsföreningen, SNF."
Är den idioten från en annan planet?! Körde Göteborg-Norrköping och höll 200-210 kmh i stort sett hela vägen. ( Det var en riktig emergency-situation, så kom inte med moraliska föreläsningar).
Den delen av artikeln skrattade jag gott åt när jag läste den. Känns inte riktigt som han är med i matchen. Krävs ju inte ens motorväg för att man ska kunna snitta 150+ på många ställen i landet.
En liten bit ur artikeln: "– Det är ju bara ett antal mil i Tyskland där det över huvud taget är möjligt att köra snabbare, säger Magnus Nilsson som är ansvarig för fordonsfrågor på Svenska Naturskyddsföreningen, SNF."
Är den idioten från en annan planet?! Körde Göteborg-Norrköping och höll 200-210 kmh i stort sett hela vägen. ( Det var en riktig emergency-situation, så kom inte med moraliska föreläsningar).
Den delen av artikeln skrattade jag gott åt när jag läste den. Känns inte riktigt som han är med i matchen. Krävs ju inte ens motorväg för att man ska kunna snitta 150+ på många ställen i landet.
tror han menar det är möjligt lagligt sett... är ju bara autobahn som har frifart=) vet jag oxå att det går köra över 150 på svenska vägar ( även på vintern )
tror han menar det är möjligt lagligt sett... är ju bara autobahn som har frifart=) vet jag oxå att det går köra över 150 på svenska vägar ( även på vintern )
Man kan ju hoppas att han menar det, annars borde han försvinna som fordonsansvarig på SNF. Men som uttalandet är formulerat, "över huvud taget är möjligt", låter det ju som han tycker att det är fysiskt omöjligt att göra det på annan plats än Bahnan.
Man kan ju hoppas att han menar det, annars borde han försvinna som fordonsansvarig på SNF. Men som uttalandet är formulerat, "över huvud taget är möjligt", låter det ju som han tycker att det är fysiskt omöjligt att göra det på annan plats än Bahnan.
Tolkar det oxå som att han menar lagligt sett...
Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Går det igenom här i sverige så ska jag fan flytta ngn annan stans! Nollvisionen kan dom ta o köra upp någonstans, kmr aldrig lyckas och detta j*vla Sverige rent ut sagt som ska vara så s*tans duktiga hela tiden..
Du får ingen moralisk föreläsning, men jag skulle bra gärna vilja veta vad det var som var en sådan "emergency-situation" så du blev tvungen att köra så fort?
Hade du rånat en bank och hade snuten i hälarna? Hade du en man med hjärtstillestånd i baksätet som bara kunde åka till sjukhuset i norrköping? Hade du en gravid kvinna som gastade om att det var "dags" nu? Hade du glömt kalopsgrytan på spisen?
bara nyfiken på vad du klassar som "emergency-situation".
Kommer säkert finnas programvaror att köpa skulle jag kunna tänka mig ifall det skulle bli så. Skulle vara rätt surt om bilen ströps vid 150. Då har man ju 3 växlar kvar ju Å andra sidan förstår jag resonemanget med folk som inte har omdöme... Det är ju farten som dödar..
Ska man se trafik säkert så är de ju heller inte bra. Man ska ju kunna köra om utan att man åker in i en spärr så därför finns de många intressen som skulle motverka detta. Men hur svårt är de sen att koppla förbi de hos en trim firma. Inte allt för svårt så blir svårt att få de att följas.
Ska man se trafik säkert så är de ju heller inte bra. Man ska ju kunna köra om utan att man åker in i en spärr så därför finns de många intressen som skulle motverka detta. Men hur svårt är de sen att koppla förbi de hos en trim firma. Inte allt för svårt så blir svårt att få de att följas.
MVH
F
Men måste man köra långt över 150 för att kunna köra om en bil i 120? låter lite konstigt tycker jag. Om man måste köra över 150 vid en omkörning så tror jag nog man borde ta någon lektion till. Inte för att gnälla men de räcker med 150 på de viset.
I japan så har man en gps mottagare i dom nyare bilarna som känner av om man är på vägen eller på banan. När man är på banan så slår den av fart spärren o alt.
Såg det på top gear tror ja (Det handlade om en nissan R35)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
MVH
F
så du måste köra över150km/h när du kör om ??? då kan man fråga sig hur fort den du körom kör .
Förbjud alla tåg också, det finns de som blir påkörda. Förbjud flygplan för de störtar ibland, förbjud cyklar för man kan ramla omkull....
Nä inte förbjuda, men en maxfart på 70km/h för tåg, samt 250km/h för flygplan
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Förbjud alla tåg också, det finns de som blir påkörda. Förbjud flygplan för de störtar ibland, förbjud cyklar för man kan ramla omkull....
Nä inte förbjuda, men en maxfart på 70km/h för tåg, samt 250km/h för flygplan
så löönt att har tåg isådanafall=). tågen kan inte hjälpa att de kör på en idiot som ställer sig på spåren .
Ibland är det ju så att det sker olyckor också med tåg, behöver inte vara ett självmord, så du behöver nog inte kalla alla som blir påkörda av tåg för "idiot"
Finner det lite småklurigt att dom vill ha maxfart på 150 km/h när det snabbaste man får köra i sverige på allmän väg är 120 km/h. Så dom menar alltså att det är "ok" att köra i 150 på 120 vägar lr?
För mig får dom gärna sätta spärrar på 150, kommer ändå finnas sätt att pilla bort spärren..