31 januari 2009
Trådstartare
Hej alla!
Har läst detta forum ca 1 år men aldrig postat. registrerat mig nu för behöver Er hjälp o snälla inga google it jag har inte tid med det. Bor själv i mitten av Finland.
Nu är det så att min morbor avlidit i Sverige närmare bestämt i Eskilstuna(han har bott nästan hela livet där, kom till Sverige lite efter vinterkriget) o jag måste fara över dit för att försöka fixa allt. Svenska lagstiftningen, intyg, formulär är helt annat än dom här i Finland så nu frågar jag Er hur jag skall gå till väga.
Finns en bil gammal Opel Kadett från 1979, var min morbrors ögonsten. Har ingen annan info om bilen i dagsläget. Bilen blev besiktigad i slutat av november 2008. Vet att det finns några Opel fan i Sverige så kan nån ge en länk eller nåt till klubbar eller vad som helst för måste slippa bilen eller skall jag bara försöka få tag i en bilskrot. Om bilskrot vilka papper behövs o hur fungerar det i Sverige ?
Om någon har tid att ge mig seriösa svar försöker jag svara så gott jag kan. Är troligen i Stuna 9.2-12 om jag får biljetter.
Hoppas på hjälp för inte lätt att fixa saker i ett annat land.
PS Visst inte var jag skulle lägga detta men hoppas det är ok
Senast redigerat av MiniMani (31 januari 2009)