Rx-7 Type-r -94 eller Eclipse GST -98??

Frestadius Frestadius
31 januari 2009 · 9 Inlägg

Har lite bråttom att bestämma mej om vilken jag ska köpa.
Skulle vara riktigt tacksam om ni kunde hjälpa mej med lite för-/nackdelar med dem.

Helt olika bilar förstås, men iaf är båda stylade och ligger i ungefär samma prisklass.

Tacksam för alla synpunkter!

Senast redigerat av Frestadius (31 januari 2009)

Mumma vid 5.500 RPM :O!
Felax
31 januari 2009 · 1 963 Inlägg

Är ju fler saker som kan gå sönder i en kolvmotor.. fler saker som måste vara 100% inställda så motorn ska slippa rasa.. svårare att skruva i en wankel och krångligare om man har lite iq och inser hur lätt och behändig en wankel är.. dom är ju pyttesmå!
sen är de 4wd i eclipsen hoppas jag? ännu fler saker som kan gå sönder..
rx7 drar en massa bensin.
Tycker du ska ta en rx7 iallafall..

Senast redigerat av Felax (31 januari 2009)

Men are not born - Men are made
R-S-P
31 januari 2009 · 38 Inlägg

Rx-7 wink

Frestadius Frestadius
1 februari 2009 · 9 Inlägg

Ok, tacksam för svaren..

Ni verkar gilla rx-7:an bättre men jag tror jag kör på eclipsen ändå..
Känns som jag inte riktigt har ekonomin för en rx-7:a.

Mumma vid 5.500 RPM :O!
terazzi
1 februari 2009 ·

Rx7an :-)
Så mkt potential det finns i den bilen wink
Leta upp Chrno på garaget så får du se en i Världsklass eller Gzon's Spirit R som ska ligga på framsidan smile

s12 Nissan Gazelle
1 februari 2009 · 1 460 Inlägg

Frestadius : hej jag skulle ha valt rx-7:an men en Eclipse GST ser helt okej ut den med he he

Nissan Silvia
JockeRX7 KTM 660
1 februari 2009 · 537 Inlägg

Säger också rx-7 och tycker inte dom drar så mycket när man kör lungt. Men när man gasar drar dom en del men det gör väll alla bilar med lite mos under huven

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
2 februari 2009 · 5 650 Inlägg

får säga som alla andra rx7

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Aleks
2 februari 2009 · 89 Inlägg

Rx-7 är grymt skön med drar ngt sjukt med bensin. Känns som min supra 800 hk drar mindre än en lätt trimmat rx7a. Även på landvägskörning tyckte ja den drog sitt.

Levinsson Brap Brap Brap
5 februari 2009 · 149 Inlägg

Aleks skrev:
Rx-7 är grymt skön med drar ngt sjukt med bensin. Känns som min supra 800 hk drar mindre än en lätt trimmat rx7a. Även på landvägskörning tyckte ja den drog sitt.

Vad ligger din Supra på i förbrukning, landsvägskörning / långkörning på motorväg? Mest nyfiken.

R-S-P
6 februari 2009 · 38 Inlägg

Här har du en eclipse med lite mer tryck...

http://www.blocket.se/vi/20101378.htm?ca=20_s

mvh

Lbo
6 februari 2009 · 40 Inlägg

Helt klart rx-7

Toyota Supra TT MKIV -96
Ranta
8 februari 2009 · 162 Inlägg

Visst är wankelmotorn otroligt skön! Tycker inte den drar sådär jääättemkt soppa till skillnad mot supra tex. Men se alltid till att ha en skaplig summa över ifall ´du ska köpa en 7a. en helrenovering kan kosta. Annars är det än helschysst bil! är jättenöjd med min! Men som sagt. Akta dej för att importera då folk skriver "nyrenoverad" i nästan alla annonser. Jag har kunnat köra ca 6 mil med min på 1 år.

Mazda Rx7 "Efini" (1993)
Evolution_6SiC6 MitsuNörd
8 februari 2009 · 880 Inlägg

Beror sig lite på vad du ska ha bilen till ?
Köra bus å det så är ju RX-7 bättre
Gillar å glida och ändå ha lite klös i maskinen så funkar Eclipsen mycket bra

Men skriv gärna lite vad du är ute efter med bilen så är det lättare att hjälpa till

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Levinsson Brap Brap Brap
9 februari 2009 · 149 Inlägg

Ranta skrev:
Visst är wankelmotorn otroligt skön! Tycker inte den drar sådär jääättemkt soppa till skillnad mot supra tex. Men se alltid till att ha en skaplig summa över ifall ´du ska köpa en 7a. en helrenovering kan kosta. Annars är det än helschysst bil! är jättenöjd med min! Men som sagt. Akta dej för att importera då folk skriver "nyrenoverad" i nästan alla annonser. Jag har kunnat köra ca 6 mil med min på 1 år.

Jag tycker inte att en helrenovering av motorn är speciellt dyr. Om kollar på Rotary Performance så kostar en renovering med byte av ALLA slitagedelar (dvs tätningar, packningar, lager m.m) balensering och polering av vevaxel och en stor streetport (kan jämföras med att byta kammar) runt 40k, hos en motorbyggare inkl. kvitto! Även om du ska göra detta själv på din ottomotor så hamnar du knappt under 40k bara i delar!
Men som Ranta säger, om man själv ska importera en sjua och det står att den är renoverad kan man juh ränka med i priset att man plockar ur motorn och låter en wankelguru här i Sverige kolla på den...

gzon
14 februari 2009 · 50 Inlägg

Att trimma RX-7 är inte speciellt dyrt jämfört med kolvbyggen. Trimma 13B blir betydligt billigare än tex att trimma Skyline till samma prestanda. Jag vet då jag håller på med båda just nu.

//Martin
Gzon Tuning AB
Mazda RX-7 "Pro Street TAnu Winner 2016" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang