Jag hade samma problem med hagmans optimal fin, rena skiten, massa massa porer. Känns skit när man e utbildad lackerare och stå med hobbyspackel som hagmans, men nu har man fått tag i lite bättre.
Du ska ha tag i en bra slipgrund som fyller bra. Standox slipgrund är den bästa jag jobbat med fyller bra och är lättslipad, se om du kan få tag i sån.
Mvh Micke