5250
Sök

Byta bakljus på 740

845 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#1
Tänkte byta på min 88 till dom nya pga att dom gamla blev sönderslagna av ligister mad

Läste på v-parts:

Du måste även ta bort ett plåtstag när du monterar dessa på en bil av årsmodell 89 eller äldre

Vad är det för plåtslag?


845 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#2
jonnielahti skrev:
tror de menar staget mellen hålena där baklyktorna sitter.

typ den tjocks som sitter mellan blinkers och backljus och mellan backljus och reflex, och som sitter lodrätt. Tror det sitter 2 st stag om det nu är dom stagerna.


"Ijenkligen"
788 Inlägg
1 februari 2009
#3
Kolla på den blåa, så ser du vad som är kapat smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

845 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#4
opeltiffi skrev:
Kolla på den blåa, så ser du vad som är kapat smile

Vad för blå tongue


Kretskortet som sitter på gamla ljuset tar man ju bort och sätter på den äldre nya glaset man köper till 740 fram till -90

Men på det nya glaset från -90 kommer ju inte kretskortet att passa. Hur gör man då? Medföljer det eller behövs inte sånt?
Senast redigerat av Jimpiz (1 februari 2009)


huh?
10 427 Inlägg
1 februari 2009
#5
Jimpiz skrev:
Men på det nya glaset från -90 kommer ju inte kretskortet att passa. Hur gör man då? Medföljer det eller behövs inte sånt?

Du får nog med 'allting' inklusive kontaktadapter.


845 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#6
steifan skrev:
Jimpiz skrev:
Men på det nya glaset från -90 kommer ju inte kretskortet att passa. Hur gör man då? Medföljer det eller behövs inte sånt?

Du får nog med 'allting' inklusive kontaktadapter.

Kontakt adapter måste man köpa separat

http://www.vparts.se/sv/artiklar/adapte … kljus.html

Men kretskortet då, Får åka till biltema å kika på bakljuset, Annars blir det att åka till skroten å hitta nån då dessa inte säljs tongue


"Ijenkligen"
788 Inlägg
1 februari 2009
#7
Jimpiz skrev:
opeltiffi skrev:
Kolla på den blåa, så ser du vad som är kapat smile

Vad för blå tongue


Kretskortet som sitter på gamla ljuset tar man ju bort och sätter på den äldre nya glaset man köper till 740 fram till -90

Men på det nya glaset från -90 kommer ju inte kretskortet att passa. Hur gör man då? Medföljer det eller behövs inte sånt?

Haha, glömde ju förfan lägga in länken big_smile Får skylla på ölen tongue

http://www.garaget.org/?car=76006&image=1142584 smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

845 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#8
opeltiffi skrev:
Jimpiz skrev:
opeltiffi skrev:
Kolla på den blåa, så ser du vad som är kapat smile

Vad för blå tongue


Kretskortet som sitter på gamla ljuset tar man ju bort och sätter på den äldre nya glaset man köper till 740 fram till -90

Men på det nya glaset från -90 kommer ju inte kretskortet att passa. Hur gör man då? Medföljer det eller behövs inte sånt?

Haha, glömde ju förfan lägga in länken big_smile Får skylla på ölen tongue

http://www.garaget.org/?car=76006&image=1142584 smile

Hahah. Då förstår jag. Då ere bara åka iväg imorgon å shoppa tongue



Sök