Tabort katalysatorn?

88Danne
1 februari 2009 · 142 Inlägg

hej

ska plocka bort katalysatorn på min bil för att jag ska bygga större downpipe men hur ska jag göra med lambasonden då? har en både före och efter katten?

bilen är en audi s3 -00

TurboAnders
1 februari 2009 · 90 Inlägg

Då går du in på jrm-racing.se och köper en sk Celfix till den bakre lambdan..
Man skruvar i celfixen i lambdamuttern sen skruvar i lambdan i den, fungerar som en "strypning" så den bakre lambdan tror att den får rätt värden trots att katten saknas...

Funkade klockrent på Evo 8:an jag hade iaf..

88Danne
1 februari 2009 · 142 Inlägg

passar den på min lamba då? kan man inte göra en egen sådan? tänkte på om den inte passar med gängorna på min. skulle du inte kunna skriva upp lite mått m.m?

TurboAnders
1 februari 2009 · 90 Inlägg

Så länge du har en vanlig lambda baktill så är de väl samma gängstigning på typ alla va ja vet...

Har tyvärr inga mått lr så, göra en egen känns ganska jobbigt om man inte har till gång till maskiner förstås..
300 kr är inte som nån jätteutgift för att få de o funka enligt mig iaf..

88Danne
1 februari 2009 · 142 Inlägg

har maskiner till de så det skulle inte ta lång tid att fixa ordning:P men känns som att det är en rätt dyr sak och bara prova me. om de inte funkar så måste man ju köpe en race cat. men får väll beställa en och prova kanske funkar.. men vad är det en gör igentligen? är det vara en typ "förlängning" (rör) som gör att den sitter en bit bort från avgasröret?

TurboAnders
2 februari 2009 · 90 Inlägg

Ja dels flyttar den ju ut lambdan en bit, sen som du kanske såg på jrm så är ju hålet upp till lambdan ganska litet.. Så mängden avgaser/avgasvärden blir ju betydligt mindre..

darkwizard Fordonstekniker
2 februari 2009 · 1 740 Inlägg

Varför ens plocka bort katten??? Vid flygande besiktning, blir det bara dryga böter. Så, för att slippa bötar, införskaffa en sport eller race kat.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
88Danne
2 februari 2009 · 142 Inlägg

de kan inte bevisa de.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang