5099
Sök

sportratt + nav PROBLEM

Avstängd
56 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#1
Tjenare big_smile

Köpte förra veckan en träratt med kromekrar 350mm från dahlhems som har rea nu *blink blink* wink
Sen var jag in på mekonomen å beställde ett luisi nav.

men nu till grejjen har packat upp allt men får i hela jävla världen inte sakerna att passa.
ringen med hål i som är lös, som medföljer navet...har en falsad kant på sig i mitten, den går inte
in i rattens centrumhål yikes

hur fan kommer sig detta ? eller är det jag som gör fel ?
bifogar bild... beskriv gärna någon som kan i vilken ordning allt ska på.

http://img79.imageshack.us/img79/7629/nyrattonavqj4.jpg


881 Inlägg
1 februari 2009
#2
Den centrumringen slänger jag alltid åt h-vete tongue Monterar ratten direkt på navet bara utan nåt emellan.


836 Inlägg
1 februari 2009
#3
navet på rattstången först sen ratten på navet sen kåpan på ratten smile så ska det vara där har du i alla fall ordningen tongue


Avstängd
56 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#4
kenny_crx skrev:
navet på rattstången först sen ratten på navet sen kåpan på ratten smile så ska det vara där har du i alla fall ordningen tongue

funny guy lol


Avstängd
56 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#5
PlumCrazy skrev:
Den centrumringen slänger jag alltid åt h-vete tongue Monterar ratten direkt på navet bara utan nåt emellan.

Hehe ringjäveln måste ju vara till för nånting varför behövs den inte ? tongue
provade sätta ratten mot navet direkt som du sa, dock sticker det ju upp plast
från navets plastskydd som tar emot, går ju alltid å skära bort i guess?


men frågan återstår varför funkar det inte ? fel nav ? fel ring ?
jag som käkat för mycket svamp?


692 Inlägg
1 februari 2009
#6
Går ringen att ta bort?? i såna fall släng den i skrot lådan o montera ratten på navet... den blir nog rätt bra centrerad med hjälp av skruvarna.


881 Inlägg
1 februari 2009
#7
slippinB skrev:
PlumCrazy skrev:
Den centrumringen slänger jag alltid åt h-vete tongue Monterar ratten direkt på navet bara utan nåt emellan.

Hehe ringjäveln måste ju vara till för nånting varför behövs den inte ? tongue
provade sätta ratten mot navet direkt som du sa, dock sticker det ju upp plast
från navets plastskydd som tar emot, går ju alltid å skära bort i guess?


men frågan återstår varför funkar det inte ? fel nav ? fel ring ?
jag som käkat för mycket svamp?

Enligt min långa (2 bilar) erfarenhet av sportrattsmontering så är den där ringen till för att vara ivägen och allmänt irriterande. tongue Den har inte passat nånstans varken i eller utanpå bilen. big_smile

Plasten får du skära bort lite så du kan lägga ratten plant emot navet (för övrigt har jag aldrig varit med om  att man var tvungen skära bort plast från navet.)

Sen som en annan sa: Rattstång -> Nav -> Ratt -> Kåpa/Tuta cool


Avstängd
56 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#8
ringen går å ta bort, och det gick å skruva fast ratten direkt på navet trots att plasen stack upp en aning, har bara dragit fast det lätt nu för å kolla.

dessa 2 ringar blev över för dom passade inte.  ring1 i silver följde med navet och passar ej i mitten.
ring2 i "koppar" följde med ratten och hålen stämmer ej exakt på den får bara in halva hålen.

http://img293.imageshack.us/img293/6605/dsc01152lf6.jpg



kan jag altså nöja mig med detta å kasta dom andra 2 ? :>
känns ju lite skumt när det blir över massa grejjer hehe.
Senast redigerat av slippinB (1 februari 2009)


Avstängd
56 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#9
URC skrev:
Är ringen i alu med en skåra runt om? Vart min och den passade inte heller riktigt. La den mellan ratten och navet och drog åt skruvarna, ringen formade sig som en styrning. Måste ha den i mitt fall pga att en lite klack från tutknappen använder den som strömöverföring. Vet inte hur det är på din.



"Edit: Ser att du hann före med en bild"
Den silverfärgade vart jag tvungen att ha annars funkade inte tutan, kanske så i ditt fall åxå.

hmm okej åt vilket håll drog du fast den. ingröpningen på ringen neråt mot navet.
och "utbuktningen" uppåt. eller tvärtom?


Avstängd
56 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#10
URC skrev:
Den platta sidan av ringen mot navet, förhöjnaden mot dig alltså.

får prova imorgon less på den nu säljer den för en daim tongue
tycker det skiljer så pass mkt att det inte borde gå å "dra in" den.
men visar sig .


tack för hjälpen iaf smile
Senast redigerat av slippinB (1 februari 2009)


Avstängd
56 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#11
det fixade sig skruvade ratten direkt mot navet , och den "mässings" ringen passade visst så tutan funkar med smile ska ladda upp någon bild sen när jag fixat klart i inredningen fram.



Sök