Debatt om presenationsbilder

Snelhest Hertig
2 februari 2009 · 182 Inlägg

Hej.

Är det bara jag som stör mig så j*vla mycket på folk som har sina "flickvänner" som presenationsbilder?
Nedan ett exempel:

<------------ flickvännen tongue wink big_smile osv plussa på hundra smileys.. (nu e kalle min flickvän som synes)

Jag skiter i hur din låtsasflickvän ser ut på din presentationsbild, är det nån j*vla trofe?
Varför? Jag tror inte ens hälften av dem har flickvänner utan används för att få lite extra plus i kanten och få röster på bilar som normalt inte uppmärksammas för att folk ser en svälld byst i presentationsbilden, givetvis lockar det besökare, det är som mannen som jagar svävande lådan med guldsockor.

Näf*n, sätt inte någon annan levande person som porträtt för en användare de inte använder/äger.

Tack för mig.
Mods, låt oss ha en diskution.

Senast redigerat av TP_ (2 februari 2009)

Bjork OEM <3
2 februari 2009 · 6 957 Inlägg

Räcker det inte med alla trådar som redan skapats om detta? tongue

Jag tkr det är upp till var och en, sj har jag på mig själv för jag är så jävla snygg!
Men ok, de är lite löjligt, speciellt utvikningskorten.
Tycker man ska ha på sig själv så man kan få en uppfattning om personen smile

Man kan ju ta ett kort tillsammans med sin tjej om man så gärna vill ha med henne? Med piska å lederhosen lol tongue

OEM <3
Hamilton
2 februari 2009 · 8 868 Inlägg

Så länge man har rätt att publicera bilden så ser jag inget problem med att ha "flickvänner" som avatarer.
Värre är då alla bildstölder.....

Senast redigerat av Hamilton (2 februari 2009)

Fotograf på tierpidag.se
leksak Kanon..
2 februari 2009 · 1 473 Inlägg

Hamilton skrev:
Så länge man har rätt att publicera bilden så ser jag inget problem med att ha "flickvänner" som avatarer.
Värre är då alla bildstölder.....

Hälften är ju antagligen bildstölder av de med sina flickvänner som avatar roll

Men är inte en avatar en bild som ska representera en själv på nåt vis?
Tex en bild på Baloo kanske för nån som ser ut som Baloo eller kallas det, en bild på sin bil för någon som förknippas med sin bil kanske?
En bild på sin flickvän för den som förknippas med att alltid ha henne vid sin sida? big_smile "The whipped one"

Navkapsel
2 februari 2009 · 4 637 Inlägg

Regler finns för vad man får ladda upp för avatar, det är väl bara anmäla om man inte vill se någons flickvän?

JockeRX7 KTM 660
2 februari 2009 · 537 Inlägg

Det bästa är ändå alla som inte fattar att det är en kille som har en tjej som avatar.
När man glider in i gbn på vissa så ser man en massa killar som små raggar lite tongue

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
mastrovious
2 februari 2009 · 627 Inlägg

JockeRX7 skrev:
Det bästa är ändå alla som inte fattar att det är en kille som har en tjej som avatar.
När man glider in i gbn på vissa så ser man en massa killar som små raggar lite tongue

Haha sant.. blir en liten mix av patetiskt och smått pinsamt.

We Ride Togheter, We Die Togheter!
JockeRX7 KTM 660
2 februari 2009 · 537 Inlägg

mastrovious skrev:

JockeRX7 skrev:
Det bästa är ändå alla som inte fattar att det är en kille som har en tjej som avatar.
När man glider in i gbn på vissa så ser man en massa killar som små raggar lite tongue

Haha sant.. blir en liten mix av patetiskt och smått pinsamt.

Haha precis min tanke med, och det ger en annan ett gott skratt big_smile

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Team-Adolfsson Gödseldräng
2 februari 2009 · 4 529 Inlägg

jo jag har me min flickvän på avataren roll

mastrovious
2 februari 2009 · 627 Inlägg

JockeRX7 skrev:

mastrovious skrev:

JockeRX7 skrev:
Det bästa är ändå alla som inte fattar att det är en kille som har en tjej som avatar.
När man glider in i gbn på vissa så ser man en massa killar som små raggar lite tongue

Haha sant.. blir en liten mix av patetiskt och smått pinsamt.

Haha precis min tanke med, och det ger en annan ett gott skratt big_smile

Men med tanke på hur folk träffas numera så förvånar det mig inte att killar raggar på alla möjliga sajter på nätet.. smile

We Ride Togheter, We Die Togheter!
Roz-104 typ..eh..va?
2 februari 2009 · 582 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
jo jag har me min flickvän på avataren roll

Haha xD

Tycker bara det är fånigt att ha det, iaf om man har det för att locka folk till att rösta på bilen.

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Anubis
2 februari 2009 · 1 255 Inlägg

Roz-104 skrev:

Team-Adolfsson skrev:
jo jag har me min flickvän på avataren roll

Haha xD

Tycker bara det är fånigt att ha det, iaf om man har det för att locka folk till att rösta på bilen.

Jo håller med, men nästan värre att folk verkligen köper de o ger en 5a bara för dom tror att de är en tjej som kör den gammla rostiga bilen tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
chrizz Administratör
2 februari 2009 · 11 790 Inlägg

Håll diskussionen saklig och seriös nu om ni vill ha kvar tråden öppen smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
expect1991
2 februari 2009 · 1 814 Inlägg

Jag tycker att man får ha vilken visbild man vill sålänge den inte är stötande.

Ingen har tvingat någon klicka på en person pga en bild på en tjej som avatar, det valet gör du själv.

s12 Nissan Gazelle
2 februari 2009 · 1 460 Inlägg

man ser mycket sånt här ,  killen å tjejen tillsammas eller bara på killens tjej

Nissan Silvia
blacken
2 februari 2009 ·

Även jag har min "tjej" på avataren. hon heter Sadie, är 8 år gammal, och till alla "limputtar" på forumet hon är väldigt upptagen, ( av sig själv). tongue  Orsaken till att jag har tjejen på avataren är att man är så ända in i glödröda ful, så att kameran brinner upp ifall man försöker att fota en..big_smile

alain www.bimmerpower.org
2 februari 2009 · 3 995 Inlägg

Det är upp till var och en att sätta på vad han/hon vill har för bild och som medlem som titta på dessa, det är upp till var och en att öppna eller låta blir och tänka eller inte och om han/hon vill titta på bilden.

Senast redigerat av alain (2 februari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Anubis
2 februari 2009 · 1 255 Inlägg

Ja tycker ändå en avtar ska visa vem man är eller hur man är.
Sen efter som detta är en sida för bil intresserade varför inte nån bild som visar sin bil eller vilken typ av bilar man tycker om.

O ser man en tjej som avtar går man gärna in o kikar då bilar inte är något direkt vanligt intresse för tjejer o jag tycker man ska uppmuntra alla tjejer som har de till o fortsätta med de.

Men ser man då att de står min flickvän sen en pil blir man ju bara irreterad, varför ens komma på tanken o lägga upp sin tjej som avtar :S

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Navkapsel
2 februari 2009 · 4 637 Inlägg

Denna informationen får man innan man laddar upp en avatar.

Motiv
* Personporträtt (dig själv)
* Fordon / Bilmärken (logo)
* EJ moped, A- eller Epa-traktorer
* EJ lättklädda eller provocerande bilder
* EJ bilder som anspelar på sex för att locka besökare.

JockeRX7 KTM 660
2 februari 2009 · 537 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
Denna informationen får man innan man laddar upp en avatar.

Motiv
* Personporträtt (dig själv)
* Fordon / Bilmärken (logo)
* EJ moped, A- eller Epa-traktorer
* EJ lättklädda eller provocerande bilder
* EJ bilder som anspelar på sex för att locka besökare.

Då bryter ju halva garaget mot reglerna om bara personporträtt på sig själv eller fordon/logo är godkänt

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang