4636
Sök

Nån som importerar från tyskland

Maizer
19 mars 2006
Trådstartare
Ja undrar fall det är nån här som är erfaren gällande tyskimport? Jag har några frågor angående papper som jag verkar lite skumt..
Mvh Mattias

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
19 mars 2006
jag importerar en del ifrån Tyskland, men mest 33cl....

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

Jägermeister
910 Inlägg
19 mars 2006
Jag har importerat en golf och en merca från Tyskland så jag vet en del men vet inte om jag kan hjälpa dig med det du vill ha hjälp med men kan alltid försöka.
Vad är det som verkar så skumt med papprena?

En gång är ingen gång...

Maizer
19 mars 2006
Trådstartare
Jag skulle köpa en kaross och köpa papper separat av honom. Han skrev såhär:
"Men så här ligger det till: bilens ägare i tyskland dog och bilen blev bortglömd i ett garage han hyrde. Som pant för hyran tog garageägaren bilen i beslag. Bilen glömdes bort av dödsbot och papprena försvann. I Tyskland går det dock inte att få tag i nya papper utan att göra en stödkoll. Det görs genom att bilen annonseras under 2 veckor i tidningar under just den kategorin och dessutom går polisen igenom sina register. Sedan kan man göra nya papper." Kan man verkligen göra nya papper? Låter lite skumt tycker jag men jag har ingen koll alls..

Jägermeister
910 Inlägg
19 mars 2006
Låter verkligen skumt, tror inte för 5 öre på att det inte går att beställa nya papper på bilen.
Bilen måste ju finnas i tyska bilregistret, bara för att ägaren dör så försvinner ju inte bilen ur registret utan flyttas över i dödsboets namn.

Dödsboet får automatiskt papper på bilen efter ägarens död så den kan omöjligt glömmas bort av dödsboet.

Tror att det är någon som fösöker lura på dig en stulen bil och det kan sluta med att du betalar den och sen att bilen beslagtas av dig och där står du utan varken bil eller pengar sen...

Skulle jag vara du skulle jag avvakta och verkligen kolla upp bilen noga, du kan fast be honom om bilens chassinummer och själv sen söka reda på information om bilen.

Jag tänkte tex för ett tag sen köpa en volvo v70 som påstods ha gått 16 000 mil som var importerad från Belgien och tog upp chassinumret och gick in till volvo i sverige och dom kollade upp bilen och den hade vid sista servicen i Belgien 2 juni 2002 gått över 26 000mil så den bilen blev det ingen affär på för min del...

Gäller att se upp och det finns många lätta sätt att kolla upp en importbil och det kostar inget och tar inte många timmar att göra.
Senast redigerat av gemini78 (19 mars 2006)

En gång är ingen gång...

Maizer
19 mars 2006
Trådstartare
Det handlar om en Lancia Integrale, han har tagit in rätt många vad jag förstår så han borde ju veta, och han borde ju inte blåsa mig heller riktigt för det sprids ju fort på såna här forum etc.. Om jag fixar reg nr, kan du kolla upp den då i tyskland för jag har ingen aning om hur man gör? Om det inte är för mycket besvär.. smile

Sök