Låter verkligen skumt, tror inte för 5 öre på att det inte går att beställa nya papper på bilen.
Bilen måste ju finnas i tyska bilregistret, bara för att ägaren dör så försvinner ju inte bilen ur registret utan flyttas över i dödsboets namn.
Dödsboet får automatiskt papper på bilen efter ägarens död så den kan omöjligt glömmas bort av dödsboet.
Tror att det är någon som fösöker lura på dig en stulen bil och det kan sluta med att du betalar den och sen att bilen beslagtas av dig och där står du utan varken bil eller pengar sen...
Skulle jag vara du skulle jag avvakta och verkligen kolla upp bilen noga, du kan fast be honom om bilens chassinummer och själv sen söka reda på information om bilen.
Jag tänkte tex för ett tag sen köpa en volvo v70 som påstods ha gått 16 000 mil som var importerad från Belgien och tog upp chassinumret och gick in till volvo i sverige och dom kollade upp bilen och den hade vid sista servicen i Belgien 2 juni 2002 gått över 26 000mil så den bilen blev det ingen affär på för min del...
Gäller att se upp och det finns många lätta sätt att kolla upp en importbil och det kostar inget och tar inte många timmar att göra.
Senast redigerat av gemini78 (19 mars 2006)
En gång är ingen gång...